Νέο καπέλο 10% στα εισιτήρια των πλοίων που εξυπηρετούν τις ενδονησιωτικές

συνδέσεις διεκδικούν οι ακτοπλόοι, που απειλούν ότι θα ακινητοποιήσουν τα

πλοία τους αν δεν ικανοποιηθεί το αίτημά τους.

Έχουν ακινητοποιηθεί για την ετήσια επιθεώρηση το ταχύπλοο «Αίολος Κεντέρης

(φωτογραφία) και το επιβατηγό «Δημητρούλα», ενώ ακινητοποιημένα λόγω βλαβών

είναι το ταχύπλοο «Παναγία Θαλασσινή» και το συμβατικό «Σαμοθράκη»

Οι ακτοπλόοι που δραστηριοποιούνται στις ενδονησιωτικές συνδέσεις – πρόκειται

για τις μόνες ακτοπλοϊκές γραμμές όπου δεν έχουν απελευθερωθεί τα ναύλα –

υποστηρίζουν ότι οι αυξήσεις στα εισιτήρια «θα έπρεπε να είναι 15%». Σήμερα,

πάντως, συναντώνται οι εκπρόσωποί τους με τον υπουργό Αιγαίου κ. Αριστοτέλη

Παυλίδη, στην αρμοδιότητα του οποίου είναι οι ενδονησιωτικές συνδέσεις.

Στην αντίθετη περίπτωση απειλούν – όπως πολλές φορές έχουν πράξει τους

τελευταίους μήνες – να μην πιάνουν σε προορισμούς που δεν έχουν γι’ αυτούς

«οικονομικό ενδιαφέρον», ενώ αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο ακόμη και να δέσουν

τα πλοία τους κατά τη διάρκεια του χειμώνα, επιτείνοντας με τον τρόπο αυτό τα

προβλήματα απομόνωσης των νησιών τους χειμερινούς μήνες.

Την ίδια ώρα, οι νησιώτες κάνουν προσπάθειες να «μπαλώσουν» τις τρύπες στις

ακτοπλοϊκές συνδέσεις των Δυτικών Κυκλάδων με τον Πειραιά, αλλά και μεταξύ των

νησιών.

Συζητήσεις με εφοπλιστές

Όπως λέει στα «ΝΕΑ» ο νομάρχης Κυκλάδων κ. Δημήτρης Μπάιλας, «η νομαρχία έχει

ήδη έρθει σε επαφή με τοπικούς εφοπλιστές και επιχειρηματίες για την απόκτηση

ή ναυπήγηση δύο πλοίων. Το πρώτο θα συνδέει τις Δυτικές Κυκλάδες με τον

Πειραιά και το δεύτερο θα εκτελεί δρομολόγια μεταξύ των νησιών των Κυκλάδων

που αντιμετωπίζουν ιδιαίτερο πρόβλημα σύνδεσης με το διοικητικό τους κέντρο τη

Σύρο».

Οι κινήσεις αυτές γίνονται μετά το αλαλούμ που επικράτησε στις αρχές του

καλοκαιριού με τις συνεχείς βλάβες των πλοίων και την περίοδο… απομόνωσης

που έρχεται με τις ακινητοποιήσεις (για τις ετήσιες επιθεωρήσεις των πλοίων

που είναι 135 μέρες για τα ταχύπλοα και 60 για τα συμβατικά).

Ήδη έχουν ακινητοποιηθεί για την ετήσια επιθεώρηση το ταχύπλοο «Αίολος

Κεντέρης» και το επιβατηγό «Δημητρούλα», ενώ ακινητοποιημένα λόγω βλαβών είναι

το ταχύπλοο «Παναγία Θαλασσινή» και το συμβατικό «Σαμοθράκη». Την προηγούμενη

εβδομάδα ήταν ακινητοποιημένο λόγω βλάβης και το «Ρομίλντα». Την ίδια ώρα

έχουν αραιώσει τα δρομολόγια των «Highspeed», τα οποία δένουν στο τέλος του

Οκτωβρίου. Τότε βγαίνει από τη γραμμή Πάρου-Νάξου και το συμβατικό «Εξπρές

Αθηνά».

Εταιρεία από τη νομαρχία

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι συζητήσεις των φορέων των Κυκλάδων με εφοπλιστές

γίνονται για την απόκτηση ή τη ναυπήγηση πλοίων μήκους από 100 έως 110 μέτρων

που μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα άνω των 20 κόμβων με δυνατότητα μεταφοράς

φορτηγών αυτοκινήτων. Όμως, επειδή σύμφωνα με τον νόμο η νομαρχία δεν μπορεί

να συστήσει εταιρεία με ιδιώτες, εξετάζεται ο τρόπος για να γίνει η εταιρεία.

Από την πλευρά της η έπαρχος Πάρου κ. Γρηγορία Πρωτολάτη υποστηρίζει ότι «οι

συζητήσεις έχουν ξεκινήσει εδώ και καιρό, μια και ο πολυδιαφημιζόμενος

ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών στο Αιγαίο δεν λειτουργεί».