Στην τελική ευθεία μπαίνουν τα σχέδια της κυβέρνησης για τη νέα Ολυμπιακή –

θα διαδεχθεί τις Ολυμπιακές Αερογραμμές -, μέτοχοι της οποίας θα είναι το

Ελληνικό Δημόσιο και ιδιώτες επενδυτές που αναζητούνται από τον σύμβουλο

ιδιωτικοποίησης.

Από το υπουργείο Μεταφορών ανακοινώθηκε χθες η σύνθεση του Διοικητικού

Συμβουλίου τής υπό ίδρυση νέας εταιρείας. Συγκεκριμένα, χρέη προέδρου και

διευθύνοντος συμβούλου θα εκτελεί ο οικονομολόγος Σπυρίδων Μαρτσέκης (τέως

στέλεχος της HSBC, με προϋπηρεσία και σε μεγάλο ναυτιλιακό όμιλο), ενώ μέλη

ορίστηκαν η δικηγόρος Ευαγγελία Κωνσταντάκη, ο μηχανολόγος – ηλεκτρολόγος

Γιώργος Γιαννόπουλος και οι οικονομολόγοι Γιάννης Οικονόμου και Δημήτρης

Παπαδόπουλος (οικονομικό στέλεχος των Ολυμπιακών Αερογραμμών).

H σύνθεση αυτή είναι προσωρινή και τυπική, καθώς σύμφωνα με τον Νόμο περί

Ανωνύμων Εταιρειών, για να συσταθεί μία εταιρεία απαιτείται Διοικητικό

Συμβούλιο, το οποίο θα συμπληρωθεί και αναμορφωθεί μετά τη συμμετοχή των

ιδιωτών επενδυτών στο νέο σχήμα.

Το business plan της νέας εταιρείας (πιθανώς Olympic Air), που αρχίζει να

δημιουργείται τουλάχιστον επί χάρτου, επρόκειτο να παρουσιαστεί σήμερα το πρωί

στο Λονδίνο από τον σύμβουλο Sabre που έχει αναλάβει την εκπόνησή του. Ο

σύμβουλος θα γνωστοποιήσει τη φυσιογνωμία, το μέγεθος, τα πτητικά μέσα, τους

προτεινόμενους προορισμούς, το προσωπικό, τους αναγκαίους πόρους, αλλά και τις

συναφείς αεροπορικές δραστηριότητες της νέας εταιρείας.

Η παρουσίαση του business plan της νέας εταιρείας θα γίνει κεκλεισμένων των

θυρών αποκλειστικά σε κυβερνητικά στελέχη, όπως ο υφυπουργός Οικονομικών Π.

Δούκας, ο υφυπουργός Επικοινωνιών Α. Νεράντζης, ο γενικός γραμματέας του

υπουργείου Μεταφορών Κ. Σταυρόπουλος, ο ειδικός γραμματέας Αποκρατικοποιήσεων

Λ. Παπάζογλου, ενώ θα παρίστανται και οι σύμβουλοι της κυβέρνησης, Lazard,

τράπεζες, νομικοί κ.ά.

Το business plan που τελικά θα διαμορφωθεί, θα αποτελέσει τη βάση για την

αναζήτηση επενδυτών στη νέα Ολυμπιακή καθώς το Δημόσιο θα διατηρήσει

μειοψηφική συμμετοχή. Ήδη, πληροφορίες αναφέρουν ότι κατά τη διαδικασία

σύνταξης του επιχειρησιακού σχεδίου από το υπουργείο Οικονομικών άρχισαν

ανεπίσημες επαφές με ιδιώτες επενδυτές – Έλληνες και του εξωτερικού – και με

ξένα funds, καθώς και με αερομεταφορείς. Στόχος ήταν να διερευνηθεί το

ενδιαφέρον τους, αλλά και να περιληφθούν στο business plan όροι που θα

καθιστούν ελκυστική την επένδυση.

Πηγές αναφέρουν ότι μεταξύ των επαφών που έχουν γίνει συγκαταλέγεται και η

Emirates, ο αερομεταφορέας των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Ανεξάρτητα από το

αρχικό ιδρυτικό κεφάλαιο που θα εκταμιευθεί από το Δημόσιο για τη σύσταση της

νέας εταιρείας, εκτιμάται ότι θα απαιτηθεί επένδυση που θα κυμαίνεται μεταξύ

150 και 250 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη της εταιρείας. Απαραίτητη προϋπόθεση

για την αναζήτηση του μετόχου της πλειοψηφίας που θα ελέγχει και τη διοίκηση

της νέας εταιρείας, είναι η έγκριση του νέου εγχειρήματος από την Ευρωπαϊκή Ένωση.