Στην Αττική Οδό και συγκεκριμένα σε έκταση που ανήκει στον ΟΔΔΥ κρύβεται η

λύση του γηπεδικού προβλήματος της AEK σύμφωνα με πηγές της ιστορικής ΠΑΕ.

Αντιθέτως, όπως τονίζουν οι ίδιες πηγές, δεν φαίνεται να υπάρχει καμία

περίπτωση επαναθέρμανσης σεναρίων για τη Νέα Φιλαδέλφεια, καθώς ουδείς δίνει

εκεί χρήματα για να κατασκευαστεί ένα μικρό γήπεδο χωρίς εμπορικές χρήσεις.

Γ. Σουφλιάςς και Ντ. Νικολαιδης φέρονται να έχουν καταλήξει στην περιοχή του

ΟΔΔΥ για το νέο γήπεδο της AEK

Για το θέμα του γηπέδου της AEK ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς είχε

αλλεπάλληλες συναντήσεις με τον πρόεδρο της ΠΑΕ AEK Ντέμη Νικολαΐδη – οι

περισσότερες από αυτές δεν ανακοινώθηκαν ποτέ. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ.

Σουφλιάς δηλώνει διατεθειμένος να βοήθησε την AEK να αποκτήσει έδρα στην

έκταση που συζητείται και γι’ αυτό έχει δοθεί το πράσινο φως και στον

Οργανισμό Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας, ώστε να προετοιμαστούν οι χρήσεις

γης και οι όροι δόμησης. Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ περιμένει από τη διοίκηση της AEK

την παρουσίαση του οριστικού σχεδίου αυτοχρηματοδότησης του πρότζεκτ, ώστε να

αρχίσουν οι χωροταξικές και πολεοδομικές διαδικασίες.

Ο χώρος του ΟΔΔΥ βρίσκεται σχεδόν πάνω στην Αττική Οδό, ενώ όπως εκτιμούν από

το ΥΠΕΧΩΔΕ, το γήπεδο της AEK θα είναι για την περιοχή ό,τι και το γήπεδο του

Παναθηναϊκού στην περιοχή του Βοτανικού (Ελαιώνας): «Έργο-κλειδί» για την

αλλαγή της φυσιογνωμίας μιας περιοχής με δυνατότητες αξιοποίησης, που εδώ και

δεκαετίες είναι σχεδόν ταυτισμένη με ρυπογόνες χρήσεις όπως η χωματερή, αλλά

και τα «νεκροταφεία αυτοκινήτων». Ακόμα και η χωματερή όπως τονίζουν από το

ΥΠΕΧΩΔΕ, «είναι νομοτελειακά βέβαιο ότι στο άμεσο μέλλον θα γίνει ένας

τεράστιος χώρος πρασίνου, αφού θα σταματήσει να λειτουργεί και θα αρχίσει η

ανάπλασή της, όπως γίνεται σε χωματερές παντού στην Ευρώπη».

Το σενάριο της Νέας Φιλαδέλφειας φαίνεται ότι εγκαταλείφθηκε οριστικά για την

AEK, αλλά και για το ΥΠΕΧΩΔΕ. Στη Νέα Φιλαδέλφεια μπορεί να γίνει ένα μικρό

γήπεδο 20.000-25.000 θέσεων χωρίς εμπορικές χρήσεις, το οποίο όμως ουδείς

είναι διατεθειμένος να πληρώσει. Είναι χαρακτηριστικό πως απαντώντας σε

διάφορα σενάρια που έχουν κατά καιρούς διατυπωθεί, όπως ότι υπάρχουν Γερμανοί

επενδυτές που θέλουν να κτίσουν στη Φιλαδέλφεια, στελέχη του ΥΠΕΧΩΔΕ τονίζουν

ότι «αν πράγματι υπήρχε κάποιος να δώσει λεφτά μόνο για το γήπεδο η AEK θα τα

έπαιρνε. Όμως το πρόβλημα της ομάδας είναι ότι δεν υπάρχουν κεφάλαια. Για να

βρεθούν κεφάλαια θα πρέπει να δοθούν τέτοιες χρήσεις στο γήπεδο ώστε να είναι

βιώσιμη η επένδυση». Την ίδια στιγμή η Νέα Φιλαδέλφεια έχει σοβαρό πρόβλημα

προσβασιμότητας, με αποτέλεσμα – εκτός από τους κατοίκους της περιοχής – η

μετακίνηση των υπολοίπων φιλάθλων να δημιουργεί μεγάλα προβλήματα στην

περιοχή.

O φάκελος. Σύμφωνα με το ΥΠΕΧΩΔΕ το πρόβλημα της προσβασιμότητας είναι και

ένα από τα κυρίαρχα στοιχεία στις λύσεις που εξετάζονται. Στον φάκελο της AEK

ζητείται έκταση 90 στρεμμάτων στην οποία θα κατασκευαστεί γήπεδο ποδοσφαίρου 5

αστέρων, πάρκινγκ, εμπορικά κέντρα και βοηθητικοί χώροι. Το γήπεδο θα είναι

«τύπου Μπάγερν ή τελευταίων προδιαγραφών, όπως αυτά που κατασκευάζονται για

τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Πεκίνου» και θα έχει χωρητικότητα περίπου 40.000

φιλάθλων. Οι εκτάσεις που συζητάει η AEK με το ΥΠΕΧΩΔΕ βρίσκονται πάνω στην

Αττική Οδό με πιθανότερο τον χώρο του ΟΔΔΥ, που ανήκει στο υπουργείο

Οικονομικών. Πρόκειται για μια έκταση χιλιάδων στρεμμάτων. Σε απόσταση

αναπνοής έχει χωροθετηθεί και το προπονητικό κέντρο της ομάδας.

Κόκκινη κάρτα. Μεταξύ των άλλων σεναρίων που εξετάστηκαν, αλλά τελικά

φαίνεται πως δεν προχωρούν, είναι των κτημάτων Καμπά στα Μεσόγεια και του

Γαλατσίου. Στο πρώτο υπήρξαν έντονες αντιδράσεις και προειδοποίηση για

προσφυγές από κατοίκους που αντιδρούν στην ιδέα του γηπέδου – παρ’ ότι επίσης

βρίσκεται «επάνω στην Αττική Οδό».

Στην περίπτωση του Γαλατσίου συζητήθηκε έκταση που ανήκει στην παλιά εταιρεία

υδρεύσεως της Αθήνας (ΟΥΛΕΝ), η οποία όμως ανήκει διοικητικά σε δύο δήμους και

έχει προβλήματα με το ιδιοκτησιακό. Επίσης το προτεινόμενο οικόπεδο εκεί

θεωρείται μάλλον μικρό για την κατασκευή γηπέδου σύγχρονων ευρωπαϊκών

προδιαγραφών.