Στις ελληνικές καλένδες παραπέμπονται έξι μεγάλα έργα υποδομής στο

Λεκανοπέδιο που, σύμφωνα με τους ειδικούς επιστήμονες, θα μπορούσαν να

βελτιώσουν εντυπωσιακά την καθημερινότητα των 5 εκατομμυρίων κατοίκων του. Οι

λόγοι είναι τόσο το υψηλό κόστος όσο και η απόφαση της κυβέρνησης να δώσει

προτεραιότητα στα έργα της περιφέρειας – τα οποία, ωστόσο, προχωρούν επίσης με

πολύ αργούς ρυθμούς.

1. ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΛΕΩΦΟΡΟΣ YMHTTOY

Αποσυμφόρηση για 5 λεωφόρους

Τέρμα λεωφόρου Υμηττού. Από ‘δω θα ξεκινούσε η ανατολική περιφερειακή Υμηττού

ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ για λεωφόρο μήκους 47 χιλιομέτρων, που θα ξεκινούσε από τα

δυτικά όρια του παλαιού αεροδρομίου Ελληνικού και μέσα από σήραγγα, θα

κατέληγε στην Αττική Οδό στον κόμβο κοντά στο «Ελ. Βενιζέλος», που φέρει ήδη

το όνομα κόμβος Υμηττού. H λεωφόρος, με δυο λωρίδες κυκλοφορίας ανά

κατεύθυνση, θα συνέβαλε στην αποσυμφόρηση λεωφόρων όπως η Βουλιαγμένης, η

Ηλιουπόλεως, η Κατεχάκη, η Καρέα, η Μεσογείων. H κυκλοφοριακή μελέτη έχει

γίνει από τον Σεπτέμβριο του 2003.



2.ΑΝΙΔΟΠΕΔΕΣ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ ΛΕΩΦΟΡΟΥ ΚΗΦΙΣΙΑΣ ME ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ KAI ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ

Θα γινόταν «κλειστή» η Κηφισίας

EIXE προγραμματιστεί να γίνουν προ των Ολυμπιακών Αγώνων, όμως λόγω

χρόνου αναβλήθηκαν και με απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης είχαν ενταχθεί

στα μεταολυμπιακά έργα πρώτης προτεραιότητας. Σύμφωνα με τους

συγκοινωνιολόγους, η πραγματοποίησή τους θα μετέτρεπε την Κηφισίας σε

«κλειστή» λεωφόρο και θα επέτρεπε στα I.X. να κινούνται σε αυτή με ταχύτητα

έως και 30 χιλιόμετρα την ώρα μεγαλύτερη από τη σημερινή.

3. ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ

Εξυπηρέτηση για 90.000 αυτοκίνητα

Ο ΣΕΔΙΑΣΜΟΣ προέβλεπε την επέκταση της λεωφόρου προς δύο κατευθύνσεις.

H δυτική περιφερειακή Υμηττού θα συνέχιζε έως τη Ραφήνα, με τρεις λωρίδες

κυκλοφορίας προς κάθε κατεύθυνση, ενώ θα υπήρχε πρόβλεψη και για επέκταση του

προαστιακού προς το δεύτερο λιμάνι της Αττικής – η αρχή του έργου μάλιστα, που

περιλαμβάνει την παράκαμψη του Πικερμίου, έχει ήδη κατασκευαστεί.

H δεύτερη επέκταση αφορά το τμήμα μετά τον κόμβο Μαρκόπουλου και έως το

Λαύριο, έργο που αν υλοποιούνταν θα μπορούσε να συμβάλει στην ανάπτυξη του

λιμανιού του Λαυρίου. Σύμφωνα με τη συγκοινωνιακή μελέτη, οι δυο επεκτάσεις θα

εξυπηρετούσαν περισσότερα από 90.000 αυτοκίνητα καθημερινά, όταν την

υφιστάμενη Αττική Οδό χρησιμοποιούν καθημερινά 250.000 I.X.

4. ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ, ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙΟΥ

Χωρίς πεζοδρόμια και «πράσινο»

Έτσι θα ήταν, σύμφωνα με τη βραβευμένη μελέτη, η Πλατεία Συντάγματος. Αλλά

δεν πρόκειται να τη δούμε στην πραγματικότητα

ΕΛΛΕΙΨΕΙ χρημάτων και νέων κυκλοφοριακών μελετών, δεν θα μεγαλώσουν

κατά δέκα μέτρα τα πεζοδρόμια – και το «πράσινο» – στο κάτω μέρος της Πλατείας

Συντάγματος, ούτε οι λωρίδες κυκλοφορίας ανάμεσα στα δύο τμήματα της πλατείας

θα μειωθούν, όπως προέβλεπε η βραβευμένη για την ανάπλασή της μελέτη. H Όλγας

θα αποτελούσε προέκταση των ήδη πεζοδρομημένων Διονυσίου Αρεοπαγίτου και

Αποστόλου Παύλου, και θα συνέδεε το πάρκο του Ζαππείου με τον αρχαιολογικό

χώρο του Ολυμπιείου και εκείνον της Αρτέμιδος Αγροτέρας στο Μετς με τα

Παριλίσια Ιερά.

5. ΑΝΙΔΟΠΕΔΕΣ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ ΠΟΣΕΙΔΩΝΟΣ

«Κόλλησαν» μαζί με το Πάρκο

H «ΒΥΘΙΣΗ» της λεωφόρου μπροστά από το παλαιό αεροδρόμιο συνδέεται με

τη μετατροπή του Ελληνικού σε πάρκο, που έχει «κολλήσει». H ιδέα για να ενωθεί

το «μεγαλύτερο πάρκο της Ευρώπης (4.000 στρέμματα)» με το Ιστιοπλοϊκό Κέντρο,

εκτός από την αισθητική, εξασφάλιζε και την ασφαλή μετακίνηση θεατών από τον

έναν αθλητικό πόλο στον άλλον.

6. ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ούτε το 2008

TPENO διπλής γραμμής και πλήρως ηλεκτροδοτούμενο προέβλεπε για τις

αρχές του 2005 το αρχικό χρονοδιάγραμμα για την κατασκευή του προαστιακού

σιδηροδρόμου μεταξύ Σταθμού Λαρίσης και Πειραιά.

Το έργο αποτελεί ξεχωριστή εργολαβία και τα έργα έχουν «κολλήσει» και λόγω

προσφυγών των κατοίκων. Δεν υπάρχει σε εξέλιξη κανένα εργοτάξιο, ενώ οι

αρμόδιοι υποστηρίζουν ότι ακόμα και αν ξεκινήσουν τα έργα «αύριο το πρωί», δεν

πρόκειται να ολοκληρωθούν πριν

από το 2008.