Τω καιρώ εκείνω που ο γιος μου ήταν παιδάκι 10-11 χρόνων, τον ρώτησε ένας

δημοσιογράφος, που έγραφε σε κάποιο περιοδικό, «πώς θα ‘θελες να είναι μια

εφημερίδα; Τι να γράφει στην πρώτη σελίδα της;». Ο Νότης σκέφτηκε για μερικά

δευτερόλεπτα και αποκρίθηκε: «Δεν θέλω να γράφει για πολέμους, για σκοτωμούς,

για φτώχεια και για πείνα. Θέλω μια εφημερίδα με χαμόγελο…».

Πέρασαν τα χρόνια και ο πιτσιρίκος των 10-11 χρόνων έγινε άνδρας, σπούδασε,

μπήκε στη Δημοσιογραφία και έμαθε ότι για τους δημοσιογράφους «η κακή είδηση

είναι καλή και η καλή, κακή. Γιατί κανείς δεν κάθεται να διαβάσει ένα κείμενο

που αναφέρεται σ’ ένα ήσυχο πρωινό στην εξοχή. Σπεύδει, όμως, να διαβάσει ένα

ρεπορτάζ για σεισμούς, λιμούς, καταποντισμούς…».

Εγώ, μισόν αιώνα στο επάγγελμα, γνωρίζω πολύ καλά αυτή την «αρχή». Αλλά,

διαβάζω – και ευχαριστιέμαι – όλες τις καλές ειδήσεις, όλα τα καλά, τα

αισιόδοξα ρεπορτάζ των εφημερίδων. Σαν αυτό, προ ημερών, στα «NEA» (Χρ.

Μανωλάς) για τις έξι πόλεις (Καλαμάτα, Πάτρα, Ηράκλειο, Βόλος, Λάρισα, Ρόδος),

στις οποίες θ’ αρχίσουν να κυκλοφορούν τραμ, τα οποία θα χρησιμοποιούν ως

καύσιμο την ηλιακή ενέργεια και μόνο!

Το νέο τραμ, όπως διάβασα, θα κινείται, φυσικά, σε ράγες, θα έχει μόνο ένα

βαγόνι, θα μπορεί να μεταφέρει 76 επιβάτες και η μέγιστη ταχύτητά του θα είναι

50 χλμ. ή 30 χλμ. όταν περνάει από πεζόδρομο. Πρόκειται για ένα «ελαφρύ τραμ»,

που ενδεχομένως οραματιζόταν ο Αντώνης Τρίτσης και «το ‘βλεπε», αν θυμάμαι

καλά, να ξεκινάει από το Παναθηναϊκό Στάδιο και να φθάνει ίσαμε κάτω, τον

Κεραμεικό.

Ωραίο τραμ, ανέξοδο, που δεν θα ρυπαίνει το περιβάλλον και θα ημερεύει, όπως

θα πηγαίνει μαλακά μαλακά, τον κόσμο. Ο οποίος αποθηριώνεται, μέρα με τη μέρα,

με τις διάφορες «αμαξάρες» των ανεξέλεγκτων ταχυτήτων. Ήδη, στην Καλαμάτα, το

σχέδιο έχει προχωρήσει και η χρηματοδότηση της διαδρομής, μήκους 11 χλμ., έχει

ήδη διασφαλισθεί!

Γνωρίζω, βεβαίως, ότι οι Αθηναίοι διαμαρτύρονται επειδή το τραμ της

πρωτεύουσας δεν τρέχει πολύ. Και μάλλον έχουν δίκιο, γιατί εδώ οι αποστάσεις

είναι πολύ μεγάλες και μόνο η ταχύτητα τις εκμηδενίζει. H Καλαμάτα, όμως, η

Πάτρα κ.λπ. είναι μικρές πόλεις. Άρα, το γρήγορο τραμ δεν είναι αναγκαίο. Το

«ελαφρύ», αντίθετα, έχει τη χάρη του. Ιδίως όταν κινείται δίπλα στη θάλασσα.

Και οι 5 από τις 6 πόλεις, στις οποίες θα τεθεί σε λειτουργία, έχουν

θάλασσα…