Αυξάνεται συνεχώς ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών που δραστηριοποιούνται

στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Οι περισσότερες από τις μεγάλες εταιρείες που

δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο έγιναν 10 χρόνων πρόσφατα. Σε αυτές

περιλαμβάνονται η eBay, η Yahoo και η Amazon. com που κατάφεραν να επιβιώσουν

από τα πολλά προβλήματα που αντιμετώπισε ο κλάδος, ιδιαίτερα μετά την πτώση

των μετοχών του κλάδου της Τεχνολογίας το 2000.

Στόχος αυτών των μεγάλων εταιρειών και των ανταγωνιστών τους είναι πλέον να

καταφέρουν να προσελκύσουν ακόμη περισσότερους χρήστες του Ίντερνετ, οι οποίοι

θα αναζητήσουν τα διαθέσιμα μέσω Διαδικτύου προϊόντα και θα τα αγοράσουν. Δεν

είναι τυχαίο ότι στο παιχνίδι του ηλεκτρονικού εμπορίου προσπαθεί τώρα να μπει

και η Google, κίνηση που αν τελικά πραγματοποιηθεί μπορεί να αλλάξει τον

χάρτη.

Είναι ενδεικτικό ότι σήμερα ψωνίζει μέσω του Διαδικτύου το 69% των

αμερικανικών νοικοκυριών, όπως δείχνουν τα στοιχεία της Forester Research.

Βέβαια αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι οι εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου

βλέπουν τα κέρδη τους να αυξάνονται, καθώς ο ισχυρός ανταγωνισμός έχει

οδηγήσει τις περισσότερες από αυτές στην απόφαση να μειώσουν τα περιθώρια

κέρδους ώστε να τις προτιμήσουν οι καταναλωτές. Πλέον οι περισσότερες

εταιρείες προσπαθούν να προσελκύσουν περισσότερους αγοραστές δίνοντας

διαφημίσεις σε «μηχανές αναζήτησης». Εκεί μπορούν να τους βρίσκουν ευκολότερα

όσοι χρήστες περιηγούνται στο Διαδίκτυο, καθώς οι μηχανές αναζήτησης αποτελούν

το πιο διαδεδομένο μέσο αναζήτησης πληροφοριών στο Ίντερνετ.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΔΙΕΘΝΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ