Στις ελληνιικές καλένδες κινδυνεύει να παραπεμφθεί η κατασκευή σταθμού του

Μετρό στην Αγία Παρασκευή. H επέκταση της γραμμής του Μετρό από την Εθνική

Άμυνα έως τη Δουκίσσης Πλακεντίας, μαζί με την κοινή διαδρομή Μετρό και

προαστιακού σιδηροδρόμου έως το αεροδρόμιο, θα εξυπηρετεί καθημερινά περίπου

150.000 επιβάτες.

Όμως, οι συρμοί του Μετρό δεν θα εξυπηρετούν τους κατοίκους της Αγίας

Παρασκευής, καθώς τον σταθμό που αρχικά προβλεπόταν να δημιουργηθεί στην

ομώνυμη πλατεία της πόλης, τον… έδιωξε η ίδια η δημοτική αρχή της!

H «ιστορική» απόφαση που καταδίκασε έναν ολόκληρο δήμο να στερηθεί των

υπηρεσιών τού πλέον σύγχρονου συγκοινωνιακού μέσου της πρωτεύουσας, ελήφθη

στις 28 Φεβρουαρίου 2000 από την τότε δημοτική αρχή. Με την απόφασή του εκείνη

το Δημοτικό Συμβούλιο Αγίας Παρασκευής «άναψε κόκκινο» για την κατασκευή

σταθμού στο κέντρο της πόλης.

Χαμένη ευκαιρία

Δέκα μήνες αργότερα το Δημοτικό Συμβούλιο, ενώ είχε την ευκαιρία να

επανορθώσει το αρχικό του λάθος, δεν το έκανε. Στις 21 Δεκεμβρίου 2000

αποφάσισε και πάλι – αυτή τη φορά – τη μεταφορά του σταθμού ένα χιλιόμετρο

μακριά από την Πλατεία Αγίας Παρασκευής (επί της οδού Αγίας Παρασκευής, κοντά

στην Πλατεία Κέννεντυ στο Κάτω Χαλάνδρι)!

Έπειτα από τις εξελίξεις αυτές, η εταιρεία Αττικό Μετρό άλλαξε τη χάραξη της

γραμμής, η οποία μετά τον σταθμό του Νομισματοκοπείου κατευθύνεται πλέον

αριστερά προς το Χαλάνδρι και όχι προς την Αγία Παρασκευή, όπως προέβλεπαν τα

αρχικά σχέδια.

Το νέο τμήμα των 5,5 χλμ., που προβλέπεται να δοθεί στην κυκλοφορία στα τέλη

του ερχόμενου Ιουλίου, λόγω στενότητας χρόνου αλλά και έλλειψης κονδυλίων, θα

διαθέτει μόνον δύο σταθμούς, στο Χαλάνδρι και τη Δουκίσσης Πλακεντίας. Οι

άλλοι δύο σταθμοί, στον Χολαργό και το Νομισματοκοπείο, όπως διαβεβαιώνουν οι

αρμόδιοι τής Αττικό Μετρό, θα παραδοθούν στα τέλη του 2006.

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ

Όσον αφορά τον σταθμό της Αγίας Παρασκευής, του οποίου το μέλλον είναι

αβέβαιο, ο ίδιος ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς δήλωσε προχθές ότι

αποτελεί ένα μεγάλο πρόβλημα. Το κέλυφός του δεν κατασκευάστηκε ταυτοχρόνως με

τη διάνοιξη της σήραγγας του Μετρό, όπως έγινε με τους υπόλοιπους σταθμούς του

Χολαργού, του Νομισματοκοπείου, του Χαλανδρίου και της Δουκίσσης Πλακεντίας

και για την εκ των υστέρων κατασκευή του θα χρειαστεί να κλείσει η γραμμή προς

το αεροδρόμιο για ένα εξάμηνο!

Με αυτό τον τρόπο ο υπουργός άνοιξε το θέμα και ανάλογα με τις αντιδράσεις ή

θα καταργήσει τον σταθμό ή θα εξετάσει εναλλακτικές λύσεις, όπως π.χ. τη

μεταφορά με λεωφορεία των επιβατών από το Νομισματοκοπείο μέχρι το Χαλάνδρι,

για όσο διάστημα κρατήσουν τα έργα.

Τι λένε οι μηχανικοί

Πάντως, αρμόδιοι μηχανικοί ανέφεραν χθες στα «NEA» ότι τα έργα κατασκευής του

κελύφους του σταθμού δεν θα κρατήσουν πάνω από 2-3 μήνες. Όμως, οι ίδιοι

πρόσθεταν ότι δεν θεωρούν πλέον αναγκαία την κατασκευή του στο Κάτω Χαλάνδρι,

καθώς ο μεγαλύτερος όγκος των επιβατών της Αγίας Παρασκευής θα εξυπηρετείται

από τον σταθμό του Νομισματοκοπείου που είναι πιο κοντά στην Αγία Παρασκευή

και θα διαθέτει υπόγεια διάβαση στην οδό Μεσογείων. Επίσης, ένα μεγάλο μέρος

των κατοίκων της Αγίας Παρασκευής θα εξυπηρετείται και από τον σταθμό του

Χαλανδρίου.

ΑΝΗΣΥΧΕΙ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ

Τώρα επιμένουν να κατασκευασθεί

Ο νέος δήμαρχος Αγίας Παρασκευής κ. Αντώνης Σιδέρης δήλωσε χθες στα

«NEA» ότι η δημοτική αρχή παρακολουθεί στενά το όλο θέμα και θα επιμείνει στην

κατασκευή του σταθμού Αγίας Παρασκευής, στο σημείο που προβλέπουν τα νέα

σχέδια. Ο ίδιος όμως δεν κρύβει την ανησυχία του για το «πώς θα διακοπούν τα

δρομολόγια του Μετρό προς το αεροδρόμιο – και μάλιστα για διάστημα έξι μηνών –

όταν οι αντιδράσεις του επιβατικού κοινού αναμένεται να είναι πολύ μεγάλες».