Νέους ελέγχους στο ελληνικό σύστημα ασφάλειας των πτήσεων θα κάνει κλιμάκιο

της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (Federal Aviation

Administration – FAA) των ΗΠΑ, που αναμένεται να φτάσει στην Ελλάδα εντός της εβδομάδας.

Οι Αμερικανοί στους ελέγχους που είχαν κάνει πριν από τρία χρόνια είχαν

επισημάνει την καθυστέρηση εναρμόνισης της ελληνικής νομοθεσίας με τα διεθνή πρότυπα

Από τους ελέγχους αυτούς θα εξαρτηθεί εάν οι Αμερικανοί θα πάρουν πίσω την

«κίτρινη κάρτα» που έβγαλε προ τριετίας η FAA στην Ελλάδα για τις διαδικασίες

που ακολουθεί στον τομέα του ελέγχου ασφάλειας των πτήσεων, αλλά και εάν θα

επιτραπεί στη νέα εταιρεία των «Ολυμπιακών Αερογραμμών» να εκτελεί δρομολόγια

προς τις ΗΠΑ.

H ελληνική πλευρά δείχνει αισιόδοξη για την επαναφορά της Ελλάδας στην

κατηγορία 1, καθώς τα τελευταία δύο χρόνια από την Υπηρεσία Πολιτικής

Αεροπορίας (ΥΠΑ) έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ενίσχυση του

τομέα ελέγχου ασφάλειας των πτήσεων.

Υπενθυμίζεται ότι η FAA είχε υποβιβάσει την Ελλάδα στην κατηγορία 2, από το

Δεκέμβριο του 2000, υποστηρίζοντας μεταξύ άλλων τότε ότι καθυστερούσε να λάβει

πρόσθετα μέτρα για την ενίσχυση του τομέα της ασφάλειας των πτήσεων.

Σώμα επιθεωρητών

Οι Αμερικανοί είχαν σταθεί ιδιαίτερα στην έλλειψη σώματος επιθεωρητών

ασφαλείας πτήσεων και στην καθυστέρηση εναρμόνισης της ελληνικής νομοθεσίας με

τα διεθνή πρότυπα, όσον αφορά τη διερεύνηση των αεροπορικών ατυχημάτων.

Οι εκπρόσωποι της FAA είχαν διευκρινίσει αργότερα, ότι δεν έθεσαν ποτέ ζήτημα

ασφάλειας των αεροδρομίων και πως οι παρατηρήσεις τους αφορούσαν μόνο το

σύστημα που διαθέτει η Ελλάδα για τον έλεγχο ασφάλειας των πτήσεων (π.χ.

έλεγχοι σε αεροπορικές εταιρείες).

Σημειώνεται ότι για το θέμα του υποβιβασμού της Ελλάδα στην κατηγορία 2 και εν

όψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, πριν από περίπου ένα χρόνο (23

Σεπτεμβρίου 2002) ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Χρίστος Βερελής είχε

ειδική συνάντηση με τον Αμερικανό πρέσβη στην Ελλάδα, Τόμας Μίλερ.

Παρουσίαση έκθεσης

Στη συγκεκριμένη συνάντηση, η ελληνική πλευρά είχε παρουσιάσει στους

Αμερικανούς έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) στην

οποία αναφερόταν ότι τα 37 σημεία-προβλήματα που είχε εντοπίσει η FAA είχαν

σχεδόν όλα αντιμετωπιστεί οριστικά. Ορισμένα σημεία που είχαν χαρακτηριστεί

στην έκθεση του ICAO ως «ελάχιστης σημασίας» (minor), αντιμετωπίστηκαν στο

διάστημα που μεσολάβησε μέχρι σήμερα.

Βασιζόμενο στην έκθεση αυτή, το ελληνικό υπουργείο Μεταφορών είχε ζητήσει

επισήμως να επισκεφθεί εκ νέου τη χώρα μας κλιμάκιο της FAA, προκειμένου να

διαπιστώσει τις προόδους που έχουν γίνει στον τομέα της ασφάλειας πτήσεων,

έτσι ώστε να βγει η Ελλάδα από την κατηγορία 2 και να ενταχθεί και πάλι στην

κατηγορία 1.

Τόσο ο κ. Βερελής όσο και ο κ. Μίλερ είχαν εκφράσει την ελπίδα ότι η επίσκεψη

αυτή από τη FAA θα γινόταν σύντομα. Τελικά, αυτό θα γίνει εντός της εβδομάδας,

με ένα ολόκληρο χρόνο καθυστέρηση!

«ΟΛΥΜΠΙΑΚΕΣ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΕΣ»

Κρίνονται οι πτήσεις για ΗΠΑ

Σε περίπτωση που και μετά τους ελέγχους η Ελλάδα παραμείνει στην

κατηγορία 2, τα κυριότερα προβλήματα που θα ανακύψουν θα είναι:

* Οι Αμερικανοί τουρίστες που σχεδιάζουν να επισκεφθούν την Ελλάδα την

περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων, θα είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στο να

ταξιδέψουν προς τη χώρα μας.

* H νέα εταιρεία των «Ολυμπιακών Αερογραμμών» που σχεδιάζει η

κυβέρνηση, είναι πολύ πιθανό να μην πάρει άδεια για πτήσεις στις ΗΠΑ.

Σημειώνεται ότι η FAA, όταν υποβιβάζει κάποια χώρα για το επίπεδο ασφάλειας

των πτήσεων, αυξάνει τους ελέγχους στις αεροπορικές εταιρείες της που ήδη

πετούν προς τις ΗΠΑ και δεν τους εγκρίνει τα επιπλέον δρομολόγια που ζητούν.

Όταν όμως πρόκειται για νέες αεροπορικές εταιρείες (όπως η Ο.A), που ζητούν

άδεια να πετάξουν στις ΗΠΑ, η άδεια αυτή καθυστερεί.