ΠΑΤΡΑ

Μέχρι το τέλος Νοεμβρίου θα έχουν ολοκληρωθεί και οι τελευταίες εργασίες

κατασκευής της περιμετρικής λεωφόρου της Πάτρας

Χρειάστηκαν είκοσι χρόνια για να ολοκληρωθεί. Πριν από εννέα χρόνια, ένα τμήμα

της εγκαινιάστηκε, αλλά λίγο αργότερα, λόγω κακοτεχνιών, χρειάστηκε να

ανακατασκευαστεί. Αυτή τη φορά, η περιμετρική λεωφόρος της Πάτρας βρίσκεται

στο τελικό στάδιο ολοκλήρωσής της. Η νέα οδική αρτηρία θα αποσυμφορήσει με τη

λειτουργία της το κέντρο της Πάτρας από την κυκλοφορία της εθνικής οδού, που

μέχρι τώρα διέρχεται υποχρεωτικά από την πόλη.

Η κατασκευή της περιμετρικής λεωφόρου εξαγγέλθηκε λίγο μετά τη μεταπολίτευση,

αλλά οι εργασίες ξεκίνησαν στις αρχές του 1982. Η περιμετρική λεωφόρος θα

δοθεί στην κυκλοφορία μέχρι το τέλος του μήνα και τα επίσημα εγκαίνια

προγραμματίζεται να γίνουν τις επόμενες εβδομάδες από τον Πρωθυπουργό Κ.

Σημίτη.

«Η περιμετρική λεωφόρος της Πάτρας είναι ένα έργο τεχνικά δύσκολο και

πρωτοποριακό, πλέον όμως βρισκόμαστε στην τελική ευθεία για την παράδοσή της»,

λέει στα «ΝΕΑ» ο προϊστάμενος κατασκευής της εθνικής οδού Πάτρας- Αθήνας

Σπύρος Μαλλιώρης και προσθέτει ότι ο δρόμος έχει μήκος 18 χιλιόμετρα και

περιλαμβάνει οκτώ διπλές σήραγγες και επτά κοιλαδογέφυρες. Οι τεχνικές

δυσκολίες του έργου, επισημαίνει ο κ. Μαλλιώρης, προκαλούνται από τις

ιδιαίτερες εδαφικές συνθήκες.

Η νέα οδική αρτηρία διαθέτει πύργο ελέγχου, από τον οποίο μέσω του ειδικού

μηχανολογικού συστήματος που έχει εγκατασταθεί κατά μήκος της λεωφόρου, θα

ελέγχεται η λειτουργία της.

Στη διάρκεια των είκοσι χρόνων που ο δρόμος βρισκόταν υπό κατασκευή, υπήρξαν

πολλά προβλήματα που ξεκίνησαν από τις απαλλοτριώσεις, τις αλλαγές στη χάραξη

λόγω των αρχαιοτήτων που βρέθηκαν, ενώ δεν έλειψαν οι καταγγελίες για

κακοτεχνίες και αυθαιρεσίες. Είναι χαρακτηριστικό ότι ένα τμήμα της

περιμετρικής, που είχε εγκαινιαστεί το 1993 από τον κ. Κ. Μητσοτάκη,

ανακατασκευάστηκε λίγο καιρό μετά τα εγκαίνια!

Πάντως, και τώρα δεν έχουν ολοκληρωθεί όλες οι συνδετήριες οδοί προς την

περιμετρική. Γι’ αυτό, ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Δυτικής Ελλάδας

Νίκος Κοντοές επισημαίνει ότι τα οφέλη για την Πάτρα δεν θα είναι σ’ αυτή τη

φάση πολύ μεγάλα, αφού το έργο δεν είναι ολοκληρωμένο. Η σύνδεση με την Πάτρα

θα γίνεται προς το παρόν στον ποταμό Γλαύκο, ώστε να απορροφάται η κίνηση από

το νέο λιμάνι.