Επιτόπιους ελέγχους στο αεροδρόμιο των Σπάτων και τους οδικούς άξονες που

οδηγούν σε αυτό θα κάνει μέσα στον Οκτώβριο κλιμάκιο της Διεθνούς Ομοσπονδίας

Αεροπορικών Εταιρειών (ΙΑΤΑ) προκειμένου να αποφασίσει εάν τα μέλη της θα

μεταφέρουν τις εγκαταστάσεις τους στον καινούργιο διεθνή αερολιμένα της Αθήνας

ή θα παραμείνουν… στο Ελληνικό!

Η αυτοψία της ΙΑΤΑ έχει προγραμματισθεί για τις 17, 18 και 19 Οκτωβρίου, ενώ

με τη λήξη της θα ληφθεί και η σχετική απόφαση.

Η γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa και άλλοι 47 ξένοι αερομεταφορείς

που εκτελούν δρομολόγια προς την Αθήνα, απειλούν να μην πάνε στο καινούργιο

αεροδρόμιο των Σπάτων εάν διαπιστώσουν ότι «έως την ημέρα της λειτουργίας του

δεν θα έχουν ολοκληρωθεί οι οδικοί άξονες πρόσβασης σε αυτό».

Αυτό ανακοίνωσε χθες ο αρμόδιος διευθυντής αεροδρομίων της Lufthansa κ. Ρόλαντ

Γκάιγκερ, παρά τις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης ότι τόσο ο αερολιμένας όσο και

το τμήμα της Αττικής Οδού από τον Σταυρό μέχρι το αεροδρόμιο θα είναι έτοιμα

και θα λειτουργούν κανονικά την 1η Μαρτίου του 2001.

Ο κ. Γκάιγκε ανέφερε χθες ­ με τη μορφή τελεσιγράφου ­ ότι «η ΙΑΤΑ έχει

αποφασίσει πως κανένα από τα 48 μέλη της δεν θα μεταφερθεί στον νέο αερολιμένα

εάν δεν διασφαλιστεί ότι τον Μάρτιο του 2001 θα λειτουργούν κανονικά οι οδικοί

άξονες προσπέλασης στα Σπάτα».

Σημειώνεται ότι ο γενικός διευθυντής της ΙΑΤΑ, κ. Πιερ Ζανιό, έχει ήδη

προειδοποιήσει την ελληνική κυβέρνηση για τη στάση που θα κρατήσουν οι 48

ξένες εταιρείες σε περίπτωση που καθυστερήσουν τα έργα πρόσβασης στο

αεροδρόμιο, με σχετική επιστολή που έστειλε στις 21 Δεκεμβρίου 1999 προς τους

υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ και Μεταφορών.

Στο μεταξύ, ο αντιπρόεδρος της Lufthansa, αρμόδιος για το δίκτυο της

Νοτιοανατολικής Ευρώπης και τη Βόρεια Αφρική κ. Ούγε Μιούλερ, απαντώντας σε

σχετική ερώτηση, ανέφερε ότι μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει καμιά επαφή με την

ελληνική κυβέρνηση για την αγορά της Ολυμπιακής Αεροπορίας.

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι «η θέση της Lufthansa στην Ελλάδα είναι ισχυρή και δεν

χρειάζεται τέτοιου είδους συνεργασίες».

Πάντως, στελέχη της γερμανικής εταιρείας παραδέχθηκαν ότι «η Lufthansa

παρακολουθεί στενά τις νέες ελληνικές ιδιωτικές εταιρείες ­ από τις οποίες

ορισμένες είναι αξιόπιστες και με καλό μάνατζμεντ ­ με σκοπό να συνεργαστεί

μαζί τους για την επέκτασή της και στη νησιωτική Ελλάδα».