Αβέβαιο εξακολουθεί να είναι ­ για μια ακόμα φορά ­ το μέλλον του

συστήματος με τις μπάρες που βρίσκεται εγκατεστημένο στην περιοχή του

εμπορικού τριγώνου από τα τέλη του 1996. Το κόστος κατασκευής του συστήματος

τότε είχε ξεπεράσει τα 550 εκατομμύρια δραχμές.

Μέχρι σήμερα όμως δεν έχει λειτουργήσει ποτέ κανονικά, ούτε στο διάστημα που

την ευθύνη διαχείρισής του είχε το ΥΠΕΧΩΔΕ ­ μέχρι τον Απρίλιο του 1999 ­ ούτε

και σήμερα που την ευθύνη έχει πλέον αναλάβει ο δήμος της Αθήνας. Τον

περασμένο Μάιο, η δημοτική αρχή της πόλης διαβεβαίωνε πως το σύστημα θα ήταν

έτοιμο να λειτουργήσει οριστικά, ύστερα από τις αλλεπάλληλες αναβολές που

είχαν σημειωθεί τα προηγούμενα χρόνια. Είχε προσδιοριστεί το καθημερινό ωράριο

λειτουργίας, ενώ είχαν τυπωθεί και ενημερωτικά φυλλάδια για το ποιοι

επιτρεπόταν να εισέρχονται στο εμπορικό τρίγωνο και ποιοι όχι.

Σύμφωνα με τις τότε ανακοινώσεις, οι άνδρες της δημοτικής αστυνομίας θα

περιπολούσαν εντός του εμπορικού τριγώνου και θα έκοβαν επιτόπου κλήσεις σε

όσα οχήματα εισέρχονταν σε αυτό παρανόμως.

Ωστόσο και σε εκείνη την περίπτωση οι μπάρες λειτούργησαν αποσπασματικά για

λίγες μόνο ημέρες. Από τον περασμένο Μάιο μέχρι σήμερα, όπως άλλωστε έχει

συμβεί πολλές φορές από το 1996, το σύστημα υπέστη νέες φθορές. Από τις 38

μπάρες που το αποτελούν, οι 20 είναι τοποθετημένες στις εισόδους του τριγώνου

και οι 18 στις εξόδους, οι 8 δε είναι καταστραμμένες.

Από το 1996 μέχρι τώρα, οι λόγοι που έχουν ακουστεί για τη μη λειτουργία του

συστήματος είναι διάφοροι. Περίοδοι εκπτώσεων, αντιδράσεις εμπόρων και

βιοτεχνών, δημοτικές εκλογές, βουλευτικές εκλογές. Σήμερα, ο δήμος της Αθήνας

λέει σχετικά με το σύστημα ότι «πρόκειται για ένα έργο που παραλάβαμε από

άλλον φορέα» και πως «η τεχνολογία κατασκευής του είναι τόσο υψηλή, άρα και

ευαίσθητη, ώστε να παθαίνει συχνά βλάβες». Ο αντιδήμαρχος Αθηναίων κ. Γιάννης

Πιερρουτσάκος λέει στα «ΝΕΑ» ότι «θα ζητήσουμε από το ΥΠΕΧΩΔΕ μια συνάντηση

για την επόμενη εβδομάδα, στην οποία να παραβρίσκεται και εκπρόσωπος της

κατασκευάστριας εταιρείας ώστε να βρεθεί μια φόρμουλα για να ξεπεραστούν τα

τεχνικά εμπόδια και να αρχίσει η απρόσκοπτη λειτουργία του συστήματος».

Αυτό πάντως που έχει γίνει σαφές όλα αυτά τα χρόνια είναι ότι το σύστημα των

μπαρών βρίσκεται συνεχώς εκτεθειμένο σε κινδύνους από τα διερχόμενα

αυτοκίνητα. Όταν το ΥΠΕΧΩΔΕ παρέδωσε την ευθύνη διαχείρισης του έργου στον

δήμο, υπήρχαν ζημιές σε 19 μπάρες, οι οποίες και διορθώθηκαν.

Στο ίδιο μάλιστα χρονικό διάστημα απαιτήθηκε δαπάνη 2.600.000 δραχμών ώστε να

μετακινηθούν δύο μπάρες τοποθετημένες στις οδούς Αιόλου και Μητροπόλεως για να

μην εμποδίζεται η κίνηση των αυτοκινήτων προς τα δύο γκαράζ της πλατείας

Κοτζιά και της Μητροπόλεως που κατασκευάστηκαν πριν από την εγκατάσταση του

συστήματος.

4 χρόνια… «ξεκινάμε»

Αρχές 1996. «Το έργο έχει ολοκληρωθεί αλλά να τελειώσουν πρώτα οι

εκπτώσεις».

Καλοκαίρι 1997. Ένας χρόνος έχει περάσει αλλά «ξεκινάμε από Σεπτέμβριο

γιατί αντιδρούν οι έμποροι και οι ξενοδόχοι του Τριγώνου».

Σεπτέμβριος 1997. Ο δήμος βεβαιώνει ότι «ξεκινάμε από Δευτέρα» έπειτα

από σύσκεψη δήμου, ΥΠΕΧΩΔΕ και εμπλεκόμενων φορέων.

Φεβρουάριος 1998. Δύο χρόνια μετά την εγκατάσταση ξεκινά μια ακόμα

«δοκιμαστική λειτουργία».

Σεπτέμβριος 1999. Πάει και ο τρίτος χρόνος. «Ξεκινάμε μόλις συγκροτηθεί

το νέο δημοτικό συμβούλιο του δήμου».

Μάιος 2000. «Ξεκινάμε κανονικά μετά την επιδιόρθωση βλαβών σε 19

μπάρες» ανακοινώνει ο δήμος.

Σεπτέμβριος 2000. Το σύστημα ακόμα να λειτουργήσει. «Είναι πολύ

ευαίσθητο λόγω υψηλής τεχνολογίας» και «θα το ξανασυζητήσουμε με το

ΥΠΕΧΩΔΕ»…