Στο Πρωτοβάθμιο Συνοδικό Δικαστήριο για τους αρχιερείς παραπέμπεται το

πόρισμα, το οποίο συνέταξε ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας για όσα είχε υποστηρίξει

σε συνέντευξή του στο περιοδικό «Πεντχάουζ» ο Ζακύνθου Χρυσόστομος.


Ζακύνθου Χρυσόστομος. Κατηγορείται για σκανδαλισμό των νέων

Ο ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ Χρυσόστομος έπειτα από ανακρίσεις που κράτησαν περίπου οκτώ μήνες

κατέθεσε χθες στη Διαρκή Ιερά Σύνοδο το πόρισμα στο οποίο, χωρίς να προβαίνει

σε συγκεκριμένες κατηγορίες, κάνει λόγο για Νικολαϊτισμό, αλλά και για

σκανδαλισμό των νέων.

Έτσι το 12μελές δικαστήριο θα συνεδριάσει υπό την προεδρία του Μητροπολίτη

Σταγών και θα αποφασίσει αν τελικά η υπόθεση μπει στο αρχείο ή θα γίνει

κανονικά δίκη. Ο Μητροπολίτης Ζακύνθου Χρυσόστομος, αν και χθες απέφυγε να

κάνει δηλώσεις, εν τούτοις, όπως έλεγαν συνεργάτες του, δεν έδειχνε

προβληματισμένος από την εξέλιξη, αφού σε καμιά περίπτωση τα όσα είπε στη

συνέντευξη δεν έχουν καμία σχέση με την αίρεση των Νικολαϊτών. Άλλωστε, με την

άποψη αυτή συμφωνούν και αρκετοί αρχιερείς, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι η μόνη

κατηγορία που ευσταθεί είναι αυτή της ετεροδιδασκαλίας και τίποτε περισσότερο.

ΓΥΜΝΗ ΤΗ ΚΕΦΑΛΗ

Ο κ. Χρυσόστομος κατηγορείται επί: «Δημοσία και γυμνή τη κεφαλή κηρύξει του

Νικολαϊτισμού και ειδικότερον των προγαμιαίων σχέσεων, δεινοτάτω σκανδαλισμώ

της συνειδήσεως των πιστών, προβολή των απόψεων αυτού εις όλως ανοίκειον,

θεολογικώς και εκκλησιολογικώς και απαράδεκτον δι’ ιεράρχην της Ορθοδόξου

Εκκλησίας έντυπον και τέλος εμμονη εις την ανωτέρω κακοδοξίαν περί

ελευθεριαζούσης ηθικής και δημοσία διασαλπίσει του αμεταμελήτου αυτού».

ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ

Εκτός του πορίσματος, τα μέλη της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου χθες ενημερώθηκαν από

τον Αρχιεπίσκοπο για τις τελευταίες εξελίξεις στο θέμα της ίδρυσης του

γραφείου των Βρυξελλών. Ο κ. Χριστόδουλος γνωστοποίησε στους Ιεράρχες ότι το

ταξίδι του θα αναβληθεί για μετά τις ευρωεκλογές, με σκοπό την καλύτερη

προετοιμασία του. Μαζί με την επίσκεψη αναβάλλονται και τα εγκαίνια του

γραφείου, τα οποία επρόκειτο να γίνουν σύντομα.

Ωστόσο, δεν αναβάλλεται το ταξίδι επιτροπής που θα γίνει στις Βρυξέλλες και θα

εξετάσει από κοντά τα όποια προβλήματα. Η επίσημη εξήγηση της αναβολής είναι

ότι θα πρέπει να συζητήσει ο Αρχιεπίσκοπος με βουλευτές, οι οποίοι θα έχουν

μπροστά τους νέα θητεία, ώστε να μπορούν να παρακολουθήσουν τα διάφορα θέματα.

ΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ

Όμως, στην πραγματικότητα, το ταξίδι αναβλήθηκε γιατί ακόμη δεν έχει βρεθεί η

χρυσή τομή με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, το οποίο επιμένει ότι δεν πρέπει να

υπάρχουν δύο γραφεία, κάτι που είχε απορριφθεί από την Εκκλησία της Ελλάδος.

Μάλιστα, στις συναντήσεις που έγιναν στην Κωνσταντινούπολη τον περασμένο

Ιούνιο το Πατριαρχείιο είχε δεχτεί την πρόταση της Εκκλησίας της Ελλάδος, στη

συνέχεια όμως επανήλθε στην αρχική του θέση, κάτι που έχει προκαλέσει την

έντονη αντίδραση της ελληνικής πλευράς.

Χθες, επίσης, άρχισε στην ουσία η διαδικασία για την απόδοση ευθυνών στον τέως

διευθυντή των Οικονομικών Υπηρεσιών, Επίσκοπο Κερνίτσης, Λεόντιο.

Ο κ. Λεόντιος κατηγορείται για απάτη κατά συρροή, απιστία κατά συρροή και

επιορκία κατά συρροή. Όλα αυτά, όπως αναφέρεται, προκάλεσαν μεγάλη οικονομική

και ηθική πλευρά.

Ο Κερνίτσης θα κληθεί να δώσει εξηγήσεις και στη συνέχεια θα αποφασισθεί αν θα

παραπεμφθεί στο εκκλησιαστικό δικαστήριο.

Προς το παρόν, ο Αρχιεπίσκοπος προσπαθεί να εξουδετερώσει τους φόβους

εκπροσώπων του υπουργείου Εξωτερικών της Ελλάδας και στη συνέχεια να

προχωρήσει δυναμικά στην ίδρυση του γραφείου.

Ένα από τα βασικά διαπραγματευτικά χαρτιά είναι η ίδρυση του γραφείου του

Οικουμενικού Πατριαρχείου στην Αθηνα.

Νέο πρόβλημα προέκυψε στην Κωνσταντινούπολη μετά την απόφαση της Διεύθυνσης

Κοινωφελών Ιδρυμάτων της Τουρκίας να καθαιρέσει την Εφορευτική Επιτροπή της

Θεολογικής Σχολής της Χάλκης. Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ από την Κωνσταντινούπολη,

το οποίο επικαλείται δημοσίευμα ομογενειακής εφημερίδας, η καθαίρεση, σύμφωνα

με τη Διεύθυνση, έγινε για λόγους «κακοδιαχείρισης και προπαγάνδας εναντίον

του τουρκικού κράτους».

Ο ΝΙΚΟΛΑΪΤΙΣΜΟΣ είναι μια αίρεση η οποία εμφανίστηκε τον 2ο αιώνα. Η αίρεση

πήρε το όνομά της από τον Νικόλαο της Αντιοχείας, ο οποίος δίδασκε ότι στον

κόσμο υπάρχουν δύο αρχές: η φωτεινή και η σκοτεινή.

Πίστευε ότι η ύλη είναι ακόλαστη και αμαρτωλή, γι’ αυτό το σώμα έπρεπε να

βυθίζεται στις ηδονές, να φθείρεται από τις καταχρήσεις και έτσι να

τιμωρείται. Υποστήριζε δε ότι όσο περισσότερες αμαρτίες και ηδονές προκαλεί ο

άνθρωπος τόσο περισσότερο θα προκαλέσει το θείο έλεος.

Για τους Νικολαΐτες ή Βαλααμίτες, νόμος είναι η ακολασία.

Στα νεώτερα χρόνια αυτές τις θεωρίες τις ακολούθησε και τις εφάρμοσε ο μοναχός

Ρασπούτιν. Οι Νικολαΐτες μετέδιδαν τον χριστιανισμό μέσα από δικές τους

γνωστικιστικές και θεολογικές θεωρίες, ακολουθώντας τη διδασκαλία του

Νικόλαου, ο οποίος ήταν ένας από τους επτά διακόνους που είχαν επιλέξει στην

Ιερουσαλήμ οι Απόστολοι.