ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ: Στη Σούρπη Μαγνησίας το 1947.

ΕΠΙΘΥΜΕΙ: Καλύτερους τρόπους επικοινωνίας και ενημέρωσης.

ΟΝΕΙΡΕΥΕΤΑΙ: Αυτά που του λείπουν!

ΑΚΟΥΕΙ: Λαϊκή μουσική.

ΕΚΤΙΜΑ: Τους πιστούς φίλους.

ΕΛΠΙΖΕΙ: Σε καλύτερη παιδεία και σε αξιοκρατία.

ΘΑ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙ: Τον αδελφό του που χάθηκε πρόωρα.

ΤΟΝ ΣΥΓΚΙΝΕΙ: Η μοναξιά που νιώθουν οι ηλικιωμένοι.

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ), πολιτικός μηχανικός

Λυκούργος Σακελλάρης συνυπέγραψε προχθές με τον υπουργό Εθνικής Άμυνας νέα

σύμβαση για την παραγωγή τεθωρακισμένων οχημάτων στις Ένοπλες Δυνάμεις. Θεωρεί

την ΕΛΒΟ δυναμική επαρχιακή βιομηχανία που στοχεύει να δημιουργήσει το εθνικό

λεωφορείο, αλλά πρέπει να ξεπεραστούν οι παράγοντες που αναστέλλουν την

ανάπτυξή της. Διετέλεσε νομάρχης και γενικός γραμματέας των υπουργείων

Εσωτερικών και Εθνικής Οικονομίας. Πιστεύει ότι το αθηνοκεντρικό κράτος

παραμένει, αλλά είναι βολικό για πολλούς ανεπαρκείς και ανίκανους.

ΕΡ.: Πρόεδρος σε ΔΕΚΟ με σημαντικά κέρδη;

ΑΠ.: Ανώνυμη εταιρεία του Δημοσίου με κινδύνους, λόγω του μεγάλου μεγέθους.

ΕΡ.: Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας;

ΑΠ.: Η μείωση των χρηματοοικονομικών εξόδων και η αύξηση του βαθμού απασχόλησης.

ΕΡ.: Είναι κομματική θέση;

ΑΠ.: Τα προβλήματα δεν έχουν «χρώμα».

ΕΡ.: Το ελληνικό αυτοκίνητο με διεθνή ανταγωνιστικότητα στα σκαριά;

ΑΠ.: Στα πλαίσια της KONVER αναπτύσσουμε πολυμορφικό όχημα. Στόχος εφικτός

πέραν της πενταετίας.

ΕΡ.: Είναι ανταγωνιστική η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων;

ΑΠ.: Η κερδοφορία φανερώνει πως είναι.

ΕΡ.: Οι παράγοντες ανάπτυξης της ΕΛΒΟ;

ΑΠ.: Η υποδομή, η τεχνογνωσία και η στοργή των Ενόπλων Δυνάμεων.

ΕΡ.: Η ΕΛΒΟ, βασικός προμηθευτής των Ενόπλων Δυνάμεων σε οχήματα;

ΑΠ.: Και μάλιστα με άριστα αποτελέσματα καθ’ ομολογίαν των στελεχών τους.

ΕΡ.: Η υποδομή της εθνικής άμυνας σε ελληνικά χέρια;

ΑΠ.: Στόχος εθνικός με σαφή και ορατά σημάδια βελτίωσης.

ΕΡ.: Το τεθωρακισμένο όχημα «Λεωνίδας», το διαμάντι του Ελληνικού Στρατού;

ΑΠ.: Πολύ καλή συμπεριφορά σε Ελλάδα και Κύπρο, προοπτική εξαγωγής στην Αίγυπτο.

ΕΡ.: Τι ύψος έχει η σύμβαση με το υπουργείο Εθνικής Άμυνας για την παραγωγή τεθωρακισμένων;

ΑΠ.: Δεκαεννέα δισεκατομμύρια.

ΕΡ.: Τι είναι ο «Κένταυρος»;

ΑΠ.: Τεθωρακισμένο όχημα μάχης υπό ανάπτυξη, με σαφή υπεροχή των αντίστοιχων

οχημάτων γειτονικών χωρών.

ΕΡ.: Η φίρμα ΕΛΒΟ στις εθνικές συγκοινωνίες;

ΑΠ.: Μικρή στην Αθήνα, μεγαλύτερη στη Θεσσαλονίκη· τρόλεϊ στην Αθήνα μέσω

προγραμματικών συμφωνιών.

ΕΡ.: Ελληνικά αστικά λεωφορεία;

ΑΠ.: Μοναδική ευκαιρία ενίσχυσης της εγχώριας βιομηχανίας. Επιτέλους εθνικό λεωφορείο.

ΕΡ.: Το ελληνικό όχημα της ΕΛΒΟ στο εξωτερικό;

ΑΠ.: Αυξανόμενη παρουσία στη Γιουγκοσλαβία

ΕΡ.: Τα λεωφορεία της ΕΛΒΟ στην Άπω Ανατολή;

ΑΠ.: Περιστασιακή εξαγωγή. Στόχος η ελληνική αγορά.

ΕΡ.: Το προφίλ της εταιρείας;

ΑΠ.: Δυναμική επαρχιακή βιομηχανία που δίνει δουλειά σε χιλιάδες εργαζόμενους

της Μακεδονίας.

ΕΡ.: Ποιοι παράγοντες αναστέλλουν την ανάπτυξη της βιομηχανίας οχημάτων;

ΑΠ.: Τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα.

ΕΡ.: Τι σημαίνει εκσυγχρονισμός στην ΕΛΒΟ;

ΑΠ.: Βελτίωση της σχέσης παραγωγικού προσωπικού προς το σύνολο του προσωπικού

και μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα.

ΕΡ.: Μια βιομηχανία εκτός Αττικής;

ΑΠ.: Υπέροχη σε σχέση με τους στρατηγικούς στόχους ανάπτυξης της χώρας.

ΕΡ.: Τι προβλήματα αντιμετωπίζει ένας πρόεδρος περιφερειακής βιομηχανίας; 1

ΑΠ.: Μειωμένη πληροφόρηση και λιγότερα όπλα στον αθέμιτο ανταγωνισμό.

ΕΡ.: Παραμένει το αθηνοκεντρικό κράτος;

ΑΠ.: Σε μεγάλο βαθμό, ναι, αλλά είναι και βολικό άλλοθι για πολλούς ανεπαρκείς

και ανίκανους.

ΕΡ.: Η περιφερειακή ανάπτυξη μακρύς ακόμη δρόμος;

ΑΠ.: Όσο και ο ΠΑΘΕ, η Εγνατία και ο εκσυγχρονισμός του κράτους.

ΕΡ.: Μεταφέρθηκαν οι ανάλογες αρμοδιότητες στην περιφέρεια;

ΑΠ.: Ναι, πολλές, αλλά χωρίς αναμόρφωση του φορολογικού συστήματος.

ΕΡ.: Οι επενδύσεις στη Μακεδονία και Θράκη;

ΑΠ.: Να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και να ελέγχεται καλύτερα η

φερεγγυότητα των φορέων.

ΕΡ.: Ο νέος χάρτης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης;

ΑΠ.: Τον συζητάμε από το 1986. Είχα τότε συμμετοχή στην κατάρτισή του.

ΕΡ.: Έχουν βάση οι διαμαρτυρίες για τις συνενώσεις;

ΑΠ.: Όχι.

ΕΡ.: Οι νομαρχίες φεύγουν. Ζήτω οι περιφέρειες;

ΑΠ.: Και νομαρχίες και περιφέρειες. Αλλά όχι κακέκτυπα κρατικών αντιλήψεων.

ΕΡ.: Η Θεσσαλονίκη «τώρα μπορεί»;

ΑΠ.: Όχι όσο πρέπει χωρίς σημαντικές ανατροπές.