Κλείσε τ’ αφτιά σου στο... κρεβάτι

Γιατί δεν πρέπει να πέφτουμε απευθείας για ύπνο ύστερα από μια δύσκολη προπόνηση

  | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 09/12/2017 08:00 |
Κλείσε τ’ αφτιά σου στο... κρεβάτι
Πριν πέσετε για έναν υπνάκο μετά την προπόνηση βάλτε... πρόγραμμα

Μόλις έχετε επιστρέψει από ένα long run ή μια σκληρή προπόνηση και νιώθετε κομμάτια. Τίποτα δεν φαίνεται πιο ιδανικό από έναν ωραίο υπνάκο, έτσι; Οχι. Μπορεί το κρεβάτι ή ο καναπές να σας φωνάζουν, όμως πρέπει να το αποφύγετε τουλάχιστον για λίγο.
«Οι καλοί χρόνοι στο τρέξιμο έχουν να κάνουν με την προπόνηση αυτή καθεαυτήν, αλλά και όλα τα μικρά έξτρα πράγματα που κάνουμε για να μην την σαμποτάρουμε και για να μην τραυματιστούμε», λέει στο περιοδικό «Competitor Running» ο αμερικανός κόουτς Κρις ΜακΚλάνγκ. «Εγώ προτείνω μία σειρά από ασκήσεις μετά την προπόνηση ώστε να βοηθήσετε το σώμα σας να αποκατασταθεί πιο γρήγορα. Δεν θα σας πάρει πάνω από 15-20 λεπτά».
Το πρόγραμμα αποθεραπείας θα πρέπει, σύμφωνα με τον προπονητή να περιλαμβάνει διατάσεις, μασάζ με αφρώδη κύλινδρο (foam roller), ασκήσεις ενδυνάμωσης και ασκήσεις κινητικότητας. Επιπλέον, θα πρέπει να αφιερώσουμε χρόνο για σωστό ανεφοδιασμό. Θέλουμε να αναπληρώσουμε τυχόν θρεπτικά συστατικά που χάθηκαν στην προπόνηση και να δώσουμε στο σώμα καύσιμα που θα βελτιώσουν την ταχύτητα αποκατάστασης.
«Προσπαθήστε να φάτε ένα ισορροπημένο γεύμα μέσα σε μία ώρα από την προπόνηση», συμβουλεύει η διατροφολόγος Μπράντις Λάρντνερ. «Εντάξει, δεν θα σας συμβεί και τίποτα τραγικό αν δεν είστε συνεπείς. Απλά αν περάσει πάνω από μία ώρα από την προπόνηση και δεν έχετε φάει τίποτα ενδεχομένως να αισθανθείτε ενοχλήσεις και εξάντληση. Στην περίπτωση αυτή, θα ήταν καλό να καταναλώνουμε ένα αθλητικό ποτό με πολλούς υδατάνθρακες».
Το σώμα μας χρησιμοποιεί τα καύσιμα που του δίνουμε αμέσως μετά την προπόνηση για να αποθεραπευτεί, λέει ο ΜακΚλάνγκ. Αν χάσουμε το παράθυρο της μίας ώρας, επισημαίνει, χάνεται και η αξία του γεύματος. Γι' αυτό συνιστά να έχουμε ήδη προγραμματίσει τι θα φάμε αμέσως μόλις τελειώσουμε τις ασκήσεις μετά την προπόνηση.
Κι αν πάρουμε έναν υπνάκο δηλαδή πειράζει; «Βραχυπρόθεσμα όχι», λέει ο κόουτς. «Αλλά αν παραλείπει κανείς όσα είπαμε, αργά ή γρήγορα θα τα βρει μπροστά του». Να πέφτουμε λοιπόν για ύπνο αφού τσεκάρουμε πρώτα τη μεταπροπονητική λίστα. Ο ΜακΚλανγκ παρατηρεί άλλωστε πως ο ύπνος είναι το πιο υποτιμημένο και το πιο φθηνό εργαλείο αποθεραπείας. «Αλλά πρέπει να κάνουμε κι άλλα εκτός από το να κοιμόμαστε αν θέλουμε να γίνουμε καλύτεροι δρομείς».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ