Τοπίο στην ομίχλη θυμίζει η επιλογή ελαστικών για ένα
μοντέλο 4Χ4. Γ ι΄ αυτό δοκιμάζουμε έξι ελαστικά για SUV, τα
οποία καλούνται να αποδείξουν ύστε ρα από σκληρές
δοκιμασίες τις δυνατότητές τους σε στεγνή και βρεγμένη
άσφαλτο, όπως επίσης και στο χώμα!
Τα ελαστικά που προορίζονται για SUV μαζικής παραγωγής, όπως το Κia Sportage της δοκιμής μας, δεν πρέπει να εμφανίζουν εξωπραγματικές δυνατότητες. Παρ΄ όλα αυτά, οφείλουν να αποτελούν έναν παράγοντα ασφάλειας για τον οδηγό και τους επιβάτες τετρακίνητων οχημάτων και να διαθέτουν πολυσύνθετα χαρακτηριστικά. Πρέπει λοιπόν να φρενάρουν αποτελεσματικά σε χώμα και άσφαλτο, να συμβάλλουν σε μία προβλέψιμη οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, να μην πλέουν σε περίπτωση νεροποντής και βεβαίως να προσφέρουν υψηλά περιθώρια πρόσφυσης.

Η αγορά ενός καλοκαιρινού ελαστικού για ένα συμβατικό Ι.Χ. αποτελεί σχετικά απλή υπόθεση για ενημερωμένους οδηγούς, όμως το τοπίο με τα ελαστικά για μοντέλα 4Χ4 παραμένει θολό και πολλοί δεν γνωρίζουν τι αγοράζουν, αλλά βασίζονται σε φήμες και αμφίβολης εγκυρότητας πληροφορίες. Όλα αυτά, σε πείσμα του γεγονότος ότι ο Έλληνας συνεχίζει να αγοράζει με μανία τετρακίνητα SUV, κάτι που αποτυπώνεται και στη συνεχή άνοδο των πωλήσεων στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Δοκιμάσαμε λοιπόν μία εξάδα τέτοιων ελαστικών, ώστε να δώσουμε αξιόπιστες πληροφορίες στους ενδιαφερόμενους αναγνώστες. Τέσσερα από τα ελαστικά ανήκουν σε γνωστές εταιρείες του χώρου, δηλαδή στις Goodyear, Μichelin, ΒF Goodrich και Uniroyal, ενώ τα άλλα δύο αποτελούν προσιτότερα προϊόντα λιγότερο γνωστών κατασκευαστών ελαστικών, της GΤ Radial και της Μatador. Επιλέξαμε επίσης έναν τύπο ελαστικών 90/10, δηλαδή λάστιχα με 90% ασφάλτινες ιδιότητες και 10% χωμάτινες εκτός δρόμου, καθώς η συντριπτική πλειονότητα των χιλιομέτρων ενός SUV «γράφεται» στην άσφαλτο.