Επιστολές κατά ριπάς από τη ΔΕΗ σε οφειλέτες της, με 300.000-340.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις να έχουν ήδη λάβει τα πρώτα ραβασάκια που τους ειδοποιούν για την τακτοποίηση των χρεών τους.

Παράλληλα, και σύμφωνα με πληροφορίες των «ΝΕΩΝ», η δημόσια επιχείρηση έχει δεσμευθεί έναντι των τραπεζών με το στρατηγικό – επιχειρησιακό σχέδιο της McKinsey & Company για την είσπραξη εύρους ποσού από 690 εκατ. έως 1,1 δισ. ευρώ από απλήρωτους λογαριασμούς. Το σύνολο των ανείσπρακτων χρεών στο τέλος του 2018 ανερχόταν σε 3,5 δισ. ευρώ. Η προαναφερόμενη δέσμευση της διοίκησης της εταιρείας αποκαλύπτει τις διαθέσεις της για ανελέητο κυνηγητό των πελατών της που έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές.

Ειδικότερα και σε ό,τι αφορά τις 300.000-340.000 επιστολές, όπως αναφέρουν στα «ΝΕΑ» καλά πληροφορημένες πηγές, αυτές έχουν φτάσει τον τελευταίο μήνα σε ισάριθμους καταναλωτές οι οποίοι έχουν απλήρωτους πάνω από δύο εκκαθαριστικούς λογαριασμούς. Σύμφωνα με τα ίδια στελέχη, οι επιστολές είναι της ΔΕΗ και υπογράφονται από συνεργαζόμενους με αυτήν δικηγόρους. Με αυτές γίνεται γνωστό στους οφειλέτες το ποσό που παραμένει απλήρωτο και ειδοποιούνται για την πληρωμή του. Οι καταναλωτές θα πρέπει να απευθυνθούν σε κατάστημα της ΔΕΗ, όπου εκεί, ανάλογα με το οικονομικό τους προφίλ, τους προτείνονται λύσεις διακανονισμού. Το μέγιστο ύψος των δόσεων φτάνει τις 24.

Πληροφορίες θέλουν τα ραβασάκια της εταιρείας να πετυχαίνουν τον σκοπό τους και χιλιάδες είναι οι καταναλωτές που σπεύδουν να ρυθμίσουν τα χρέη τους.

Μέσα από τις σελίδες του στρατηγικού και επιχειρησιακού της σχεδίου, το οποίο εκπόνησε για λογαριασμό της ΔΕΗ η McKinsey & Company, περιγράφονται ο τρόπος και οι πηγές είσπραξης ανεξόφλητων ποσών. Ετσι για τα χρέη του Δημοσίου ύψους 301 εκατ. ευρώ συνίσταται ο συμψηφισμός με οφειλές της εταιρείας ώστε να εισπράξει 180-220 εκατ. ευρώ. Για πελάτες υψηλής τάσης όπως η ΛΑΡΚΟ και άλλες τρεις βιομηχανίες, που χρωστάνε 396 εκατ. ευρώ, προτείνονται μέθοδοι προσέγγισης για την είσπραξη 20-40 εκατ. ευρώ. Για ευάλωτους καταναλωτές με ληξιπρόθεσμα ποσά ύψους 336 εκατ. ευρώ, προτείνεται η αποστολή ήπιων επιστολών.

Για την κατηγορία πελατών που είναι σε διακανονισμούς και τους χάνουν, το σχέδιο περιγράφει τις τηλεφωνικές οχλήσεις, την επανένταξή τους σε προγράμματα ρύθμισης αλλά και τις προειδοποιήσεις διακοπών. Τα χρέη τους είναι στα 472 εκατ. ευρώ και από αυτά είναι δυνατόν να εισπραχθούν 350-400 εκατ. ευρώ.

Για πελάτες χαμηλής τάσης που δεν είναι σε ρύθμιση και οφείλουν ποσά έως 5.000 ευρώ, η ΔΕΗ δεσμεύεται να τους καλέσει στα καταστήματα ή και να προχωρήσει σε τηλεφωνικές ενοχλήσεις. Αυτοί έχουν οφειλές 1,1 δισ. ευρώ και εκτιμάται ότι μπορεί να εισπραχθούν 75-220 εκατ. ευρώ.

Τέλος, στην κατηγορία καταναλωτών μέσης τάσης με χρέη 98 εκατ. ευρώ, οι υπεύθυνοι της ΔΕΗ για αυτούς τους λογαριασμούς θα τους καλέσουν σε συναντήσεις ώστε να μπορέσουν να βάλουν στα ταμεία μέσα από διακανονισμούς 30-50 εκατ. ευρώ.