Σε τουλάχιστον είκοσι παραλείψεις, λάθη κι αβλεψίες που οδήγησαν στην τραγωδία της 23ης Ιουλίου στο Μάτι αναφέρεται το πόρισμα έκτασης 77 σελίδων του νομικού πραγματογνώμονα, πρώην υπαρχηγού της Πυροσβεστικής Ανδριανού Γκουρμπάτση, το οποίο παραδίδεται τελικά σήμερα στις δικαστικές Αρχές. Το πόρισμα συντάχθηκε ύστερα από εντολή του δικηγορικού γραφείου του Αντώνη Φούσσα, που εκπροσωπεί πολλά από τα θύματα της πύρινης λαίλαπας.

Ανάμεσα στα άλλα στο πόρισμα αναφέρεται ότι:

Στην κατάσβεση της πυρκαγιάς στο Μάτι συμμετείχε ένα μόνο εναέριο μέσο σε σχέση με τα 13 που είχαν ριχτεί στο έργο της δασοπυρόσβεσης στην Κινέτα λίγες ώρες νωρίτερα.

Υπήρχε καθυστέρηση 30 λεπτών στην κινητοποίηση της Πυροσβεστικής για την κατάσβεση της πυρκαγιάς που ξεκίνησε από το Νταού Πεντέλης. Ο πραγματικός χρόνος έναρξης της πυρκαγιάς φαίνεται σε βίντεο κάμερας γειτονικής κατοικίας και ακολούθησαν τρεις τηλεφωνικές κλήσεις στην Πυροσβεστική από υπάλληλο εταιρείας. Ομως αρχικά υπήρχε η λανθασμένη εντύπωση ότι επρόκειτο για καπνούς από την φωτιά της Κινέτας ενώ τουλάχιστον δύο οχήματα που έπρεπε να βρίσκονται στο σημείο, με βάση το επιχειρησιακό σχέδιο της Πυροσβεστικής, βρίσκονταν στη Δυτική Αττική.

Ελικόπτερο που επόπτευε την πυρκαγιά στην Κινέτα κι ύστερα στάλθηκε στο Μάτι έμεινε από καύσιμα.

Υπήρξε πλήρης σύγχυση κι εσφαλμένες αντιδράσεις στο Συντονιστικό Κέντρο της Πυροσβεστικής σε σχέση με την πορεία  της φωτιάς και την κατανομή των πυροσβεστικών δυνάμεων, παρότι υπήρχαν αναφορές από αξιωματούχους που βρίσκονταν επιτόπου ότι κινείται προς το Μάτι.

Στο επιχειρησιακό σχέδιο της Πυροσβεστικής δεν προβλεπόταν να φυσήξει στην περιοχή δυτικός άνεμος. Κάτι όμως που συνέβη εκείνη την ημέρα κι η φωτιά κατευθύνθηκε στο Μάτι.

Από μετεωρολογικά στοιχεία προκύπτει ότι ο άνεμος είχε ταχύτητα 70 περίπου χλμ. την ώρα κι όχι 110 χλμ. την ώρα που υποστήριξαν υπηρεσιακοί και κυβερνητικοί παράγοντες.

Το Μάτι δεν περιλαμβανόταν στη λίστα  της Πυροσβεστικής με τις 36 περιοχές της Αττικής με άναρχη δόμηση, μέσα στο δάσος, ώστε να λαμβάνονται ειδικά μέτρα προστασίας στην εν λόγω περιοχή.

Υπήρξε μοιραίο λάθος της ΕΛ.ΑΣ. με τη διοχέτευση τμήματος της κυκλοφορίας προς την παραλιακή Λεωφόρο Ποσειδώνος στο Μάτι, όταν έκλεισε η Λεωφόρος Μαραθώνος.

Συνεδρίασε ύστερα από την καταστροφή το συντονιστικό όργανο της Περιφέρειας Αττικής που θα έπρεπε να είχε ρόλο υποβοήθησης των πολιτών στη διάρκεια της πύρινης λαίλαπας.

Στο πόρισμα υπάρχουν αναλυτικές αναφορές για τις κινήσεις και τις επιλογές στις οποίες θα έπρεπε με βάση το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο να προχωρήσουν όλα τα ανώτατα στελέχη της Πυροσβεστικής και ποια είναι τα αντίστοιχα λάθη και παραλείψεις τους.