Εξ απαλών ονύχων, όταν έσκασε μύτη στη σκηνή του ελληνικού μπάσκετ, δεν είχε καμιά σχέση με τον κλασικό προβλέψιμο και συμβατικό τύπο, τον οποίο πιθανότατα οι μπαμπάδες και οι μαμάδες έχουν ως ιδεότυπο για τον κανακάρη τους και οι πεθεροί ως στερεότυπο για τον γαμπρό που θα δώσουν στην κόρη τους…

Δεν είμαι καν βέβαιος εάν είναι κιόλας το ιδανικό αφεντικό για τον… σκύλο του, τον οποίο συχνά εκθέτει στη δημοσιότητα, όπως το βράδυ της περασμένης Τρίτης, όταν φωτογραφίστηκαν μαζί παρακολουθώντας τον αγώνα του Ολυμπιακού με την Μπαρτσελόνα! Δεν υπήρξε επικαιροποιημένη ενημέρωση για το πώς αντέδρασε ο Μάριος στο αυτογκόλ του Νικολάου, αλλά μπορεί να μην έδωσε και μεγάλη προσοχή: είτε επειδή (το τετράποδο) δεν ενδιαφέρεται για το ποδόσφαιρο είτε διότι είχε καταπονηθεί από την προπόνηση…

Α, ναι και αυτό συμβαίνει συχνά και δημοσιοποιείται μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης: όταν ο Νίκος Παππάς θέλει να εξασκήσει τις δεξιότητές του, βάζει τον σκύλο απέναντί του και τον διατάζει να παίξει άμυνα και να του κλέψει την μπάλα ενώ αυτός επιδίδεται στις σταυρωτές ντρίμπλες!

Αλλοι τον θεωρούν κακότροπο και ιδιόρρυθμο, άλλοι απλώς μυστήριο τρένο! Ο ίδιος ο Παππάς αυτοσυστήνεται ως «ατίθασος» και είναι ο… Παππάς: ένας sui generis τύπος, ο οποίος είτε δεν έχει ακούσει ποτέ στην έως τώρα ζωή του τι σημαίνει «politically correct» είτε ο όρος ναι μεν κατέστη μέρος του γνωστικού αντικειμένου του, αλλά τον διαχειρίστηκε με τη λογική του… μπαινάκης βγαινάκης!

Θα το… χόντραινα περισσότερο και θα τον χαρακτήριζα κιόλας «οργισμένο είδωλο», αλλά νισάφι πια με τις κατηγοριοποιήσεις των ανθρώπων, άλλωστε η ετικέτα με τον πρωτότυπο τίτλο «Raging Bull» εξαντλήθηκε στην ταινία που γύρισε το 1980 ο Μάρτιν Σκορσέζε και πραγματεύεται τον ταραχώδη βίο του πυγμάχου

Τζέικ ΛαΜότα, ο οποίος παρεμπιπτόντως εκδήμησε εις Κύριον πριν από έναν μήνα. Τον είχε υποδυθεί αριστοτεχνικά αυτό τον ρόλο, που του προσπόρισε κιόλας το Οσκαρ Α’ ανδρικού ρόλου, ο Ρόμπερτ ντε Νίρο, ενώ στα καθ’ ημάς ο μόνος στον οποίο αποδόθηκε, δημοσιογραφική αδεία, ήταν ο συνάδελφος ως μπασκετμπολίστας και ομοϊδεάτης ως παλιός κνίτης Παναγιώτης Φασούλας!

Ο Φασούλας αναμείχθηκε με τα κοινά της πόλης του μεσούσης της αθλητικής καριέρας του και αργότερα εξελέγη βουλευτής της Α’ Πειραιά και δήμαρχος Πειραιά, όσο για τον μπασκετμπολίστα του Παναθηναϊκού δεν έχει ακόμη πολιτευτεί, αλλά είναι ενεργός πολίτης!

Τις τελευταίες ημέρες ο 27χρονος γκαρντ ξαναβρίσκεται στην επικαιρότητα (και) για μη αγωνιστικούς λόγους: αφενός χρηματοδότησε την κατασκευή ενός γηπέδου μπάσκετ στις φυλακές Κορυδαλλού και αφετέρου συνυπέγραψε μια επιστολή για την απελευθέρωση της Ηριάννας. Κατά καιρούς αρθρογραφεί στον «Ριζοσπάστη», μάλιστα πέρυσι συμπεριλαμβανόταν στο πάνελ των ομιλητών μιας πολύ ενδιαφέρουσας ανοικτής συζήτησης που διοργάνωσε η ΚΝΕ με θέμα την κατάσταση του ελληνικού αθλητισμού.

Ο παίκτης, που άρχισε την καριέρα του από τον Σύλλα Αιδηψού, έχει φροντίσει να απασχολήσει την επικαιρότητα διττώς: πότε με θετικό και ευχάριστο τρόπο, πότε με αρνητικό και δυσάρεστο σε μια μάχη του καλού με το κακό, εξού και το τραγούδι που έγραψαν και του το αφιέρωσαν πριν από δυο μήνες οι Active Member: «Μέχρι την κόρνα της λήξης, με τον Νικόλα δεν θα πλήξεις»!

Στην πραγματικότητα εμφανίζεται, όπως ο αρχαίος θεός των Ρωμαίων Ιανός, με δυο πρόσωπα και ούτως ειπείν προκαλεί μια διαρκή σύγχυση σε εκείνους που αρέσκονται να αξιολογούν το ποιόν του καθενός και να του βάζουν ταμπέλες. Αλλά έπεσαν στην περίπτωση, καθότι ο λεγάμενος δεν δίνει δεκάρα τσακιστή για το θεαθήναι τοις ανθρώποις και για το τι θα πει ο κόσμος για την πάρτη του!

Στην τρυφερή ηλικία των 18 ετών, ο Παππάς φανέρωσε τον συγκρουσιακό χαρακτήρα του και τον εθισμό του στις έντονες συμπεριφορές: το πρώτο τέτοιο κρούσμα κατεγράφη στις 25 Ιουλίου του 2009, στο Βενετόκλειο γήπεδο της Ρόδου, όπου έφτυσε έναν αντίπαλό του στον ημιτελικό του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Νέων (Ελλάδα – Ισπανία 87-76).

Πώς απολογήθηκε επ’ αυτού ύστερα από έξι χρόνια (ωρίμασης); «Ας βάλουμε κάτω πόσα τέτοια περιστατικά έχουν συμβεί με παίκτες που είναι είδωλα. Και ο Διαμαντίδης που είναι τόσο ταπεινός έφτυσε σε ένα ντέρμπι Παναθηναϊκού – Ολυμπιακού τον Τεόντοσιτς…».

Εκτοτε το δελτίο συμβάντων της καριέρας του είναι γεμάτο από αντιπαραθέσεις και επεισόδια, πότε με παίκτες, πότε με προπονητές, απέναντι σε άνδρες (βλέπε Μπουρούσης με τον οποίο πλακώθηκε άγρια τον Αύγουστο πάνω στην κουβέντα για τον συχωρεμένο πεθερό του Γιάννη, Μάκη Ψωμιάδη) ή και σε γυναίκες, όπως συνέβη με τη συμπαίκτριά του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα 3×3 του 2011 στο Ζάππειο, Κατερίνα Σωτηρίου: την έβρισε για ένα λάθος της, την έκανε αλλαγή και την άλλη ημέρα, κυριευμένος από τις τύψεις συνειδήσεως, της ζήτησε ειλικρινώς συγγνώμη και άφησε πάνω στην τσάντα της ένα τριαντάφυλλο!

Στον κατάλογο με τις βεντέτες που έχει ανοίξει συμπεριλαμβάνονται ο Φώτης Κατσικάρης (επί ημερών Μπιλμπάο), ο Σάσα Τζόρτζεβιτς που τον εξοβέλισε από τον Παναθηναϊκό και τον έστειλε να προπονείται μονάχος του), ο Αργύρης Πεδουλάκης («δεν ταιριάζουν τα χνώτα μου με τέτοιους ανθρώπους»), ο Ηλίας Ζούρος στον οποίο αρνήθηκε να δώσει το χέρι του πριν από δυο μήνες στη λήξη του αγώνα Ελλάδα – Γεωργία και δεν συμμαζεύεται…

ΥΓ: Και ιδού το οξύμωρον της υπόθεσης: έχει πλακωθεί με δυο προπονητές του στον Παναθηναϊκό, αλλά πίνει νερό στο όνομα του (προπονητή του Ολυμπιακού) Γιάννη Σφαιρόπουλου με τον οποίο συμβίωσε δυο σεζόν στον Κολοσσό Ρόδου και μια στον Πανιώνιο. Ο λόγος; «Είναι ο μόνος που είχε βρει το κουμπί μου!».