Το 2017 φέρνει μαζί του τρία πολύ θετικά νέα για το ποδήλατο στην Ελλάδα.Το ζήτημα είναι οι εξαγγελίες και τα σχέδια να υλοποιηθούν. Ας περάσουμε όμως γρήγορα στην ουσία:

1.Έρχεται ο ποδηλατόδρομος που θα περνάει από το Κέντρο της Αθήνας

Πριν από δύο μήνες εντάχθηκε στον προϋπολογισμό της Περιφέρειας Αττικής η κατασκευή του ποδηλατόδρομου Γκάζι –Κηφισιά. Αυτό σημαίνει πως – αν όλα πάνε καλά – μπορεί μέσα στη νέα χρονιά να γίνει η δημοπράτηση και έπειτα να ξεκινήσει η κατασκευή του έργου. Σημειώνεται πως ο ποδηλατόδρομος αποτελεί συνέχεια του ποδηλατόδρομου Φάληρο –Γκάζι. Δηλαδή είναι το βόρειο τμήμα του ποδηλατικού άξονα που εκτείνεται από την Κηφισιά έως τον Φαληρικό Όρμο.

Ο ποδηλατόδρομος έχει μήκος 16,7 χλμ. και είναι σημαντικός διότι θα περνάει και από το Κέντρο της Αθήνας αλλά και από πολλές γειτονιές της, από την Αθηνάς, τη Γ΄ Σεπτεμβρίου, την Αγ.Μελετίου, την Κυψέλη προτού καταλήξει στην Κηφισιά.

2.Χρηματοδότηση 9 εκατ. Ευρώ σε 150 Δήμους της χώρας, για την εκπόνηση Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ)

Την απόφαση για τη χρηματοδότηση 150 Δήμων για την εκπόνηση σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας πήρε πριν από λίγες ημέρες το Πράσινο Ταμείο, φορέας που εποπτεύεται από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Συγκεκριμένα, αποφασίστηκε οι 150 Δήμοι, ως δικαιούχοι χρηματοδότησης συνολικού προϋπολογισμού 8.991.000 €, στον άξονα προτεραιότητας 4 «Αστική Βιώσιμη Κινητικότητα» του Χρηματοδοτικού Προγράμματος «Λοιπές δράσεις περιβαλλοντικού ισοζυγίου 2016».

Τα ΣΒΑΚ αποσκοπούν στην προώθηση ισόρροπης ανάπτυξης και την καλύτερη ενοποίηση των διαφόρων τρόπων αστικής κινητικότητας. Δίνουν έμφαση στον πολίτη και στην προώθηση αλλαγών στη συμπεριφορά μετακίνησης. Εξετάζουν συνολικά τον τρόπο λειτουργίας μιας αστικής περιοχής και προτείνουν την ενσωμάτωση των δράσεων για την αστική κινητικότητα σε μια ευρύτερη, βιώσιμη αστική και εδαφική στρατηγική. Καταρτίζονται λαμβάνοντας υπόψη διάφορα πεδία χάραξης πολιτικής και τομείς, όπως, οι μεταφορές, οι χρήσεις γης και η χωροταξία, το περιβάλλον, η οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη, η οδική ασφάλεια. Παρέχουν στην τοπική αυτοδιοίκηση συγκεκριμένες προτάσεις για τον τρόπο εφαρμογής στρατηγικών αστικής κινητικότητας. Για παράδειγμα ο Δήμος Αθηναίων θα χρηματοδοτηθεί με 230.000 ευρώ και η μεγαλούπολη της Πελοποννήσου, ο Δήμος Πατρέων με 155.000 ευρώ.

Δείτε εδώ τον πίνακα με τους 150 Δήμους που θα χρηματοδοτηθούν.

3.Ποδήλατο στις γειτονιές της Αθήνας

Από το Φθινόπωρο ο Δήμος Αθηναίων έχει ξεκινήσει το πρότζεκτ «Γειτονιές με ποδήλατο» διοργανώνοντας ποδηλατοβόλτες στις συνοικίες της Πρωτεύουσας. Από τη νέα χρονιά όμως –σύμφωνα με πληροφορίες –ο Δήμος αναμένεται να προωθήσει ακόμη πιο ενεργά το ποδήλατο στις γειτονιές σχεδιάζοντας ασφαλείς διαδρομές, δράσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα. Είναι η πρώτη φορά που ο Δήμος Αθηναίων δείχνει μεγάλη διάθεση και προθυμία να κάνει πράγματα για το ποδήλατο.

Oι «ΟΡΘΟΠΕΤΑΛΙΕΣ»πεταλάρουν και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Follow us στο twitter@orthopetaliesή στο FacebookOrthopetalies blogγια καθημερινή ενημέρωση