Μάνος Χαραλαμπάκης

Εργάζομαι ως δημοσιογράφος στα «ΝΕΑ» από το 1998. Καλύπτω το ελεύθερο και εκκλησιαστικό ρεπορτάζ. Από το 2010 – τότε που μπήκαμε στο μνημόνιο – η ζωή μου έχει γίνει…ποδήλατο. Εννοώ ότι από τότε χρησιμοποιώ το ποδήλατο για τις μετακινήσεις μου διότι δε ρυπαίνει, προσφέρει δωρεάν γυμναστική και βέβαια το πετάλι διώχνει την σπατάλη (πόσο έχει πάει η βενζίνη είπαμε;). Με το ποδήλατο τσέπης (εντάξει ένα «σπαστό» είναι) πηγαίνω στην εφημερίδα διανύοντας καθημερινά 10 χιλιόμετρα κατά μέσο όρο. Διότι αν δεν ποδηλατώ εγώ αν δεν ποδηλατείς εσύ πώς θα γεμίσει η Αθήνα ποδήλατα; Μ’ αρέσει όμως και να γράφω για το ποδήλατο: ρεπορτάζ, για τα πλεονεκτήματα του, για το πώς μπορούμε να ακολουθήσουμε ποδηλατικά παραδείγματα άλλων χωρών. Καλές πεταλιές και προσοχή στους δρόμους.

Ορθοπεταλιές #160 - Πού βρίσκεται το χειρότερο οδόστρωμα για ποδήλατο

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 21/02/2017 17:56 |
Πατησίων και Κύπρου. Ισορροπία δίπλα στην...τάφρο της παραμορφωμένης ασφάλτου
Ορθοπεταλιές #160 - Πού βρίσκεται το χειρότερο οδόστρωμα για ποδήλατο
Όταν θα συμβεί ένα θανατηφόρο τροχαίο δυστύχημα σε κεντρικό δρόμο της Αθήνας λόγω του πολύ κακού οδοστρώματος, όπως αυτό που βλέπετε στις φωτογραφίες, τότε οι αρμόδιοι θα κινητοποιηθούν προκειμένου να γίνει σωστή ασφαλτόστρωση…

Λυπηρό. Αλλά έτσι δεν συμβαίνει σχεδόν πάντα; Οι αρχές (Υπουργεία, Περιφέρεια, Δήμος, Τροχαία και όσοι άλλοι εμπλέκονται) συνήθως μεριμνούν όταν είναι πια πολύ αργά. Όταν έχει χάσει τη ζωή του ένας άνθρωπος.

Πάρα πολλές κεντρικές λεωφόροι της Αθήνας – και όχι μόνο – παρουσιάζουν τα τελευταία πολλά χρόνια κάκιστη κατάσταση στο οδόστρωμα. Φαίνεται άλλωστε ξεκάθαρα και στις φωτογραφίες. Ασφαλτοστρώσεις, πλην εξαιρέσεων, έχουν να γίνουν χρόνια. Οι λακκούβες χειροτερεύουν. Η άσφαλτος παραμορφώνεται από τα μεγάλα οχήματα. Συνεργεία οργανισμών κοινής ωφέλειας κάνουν έργα και μετά απλώς μπαλώνουν το οδόστρωμα. Παντού υπάρχουν εξογκώματα, τα οποία είναι επικίνδυνα για τα αυτοκίνητα, ακόμη πιο επικίνδυνα για τους μοτοσυκλετιστές και ακόμη πιο επικίνδυνα όσους οδηγούν ποδήλατο.

Πού βρίσκεται το χειρότερο οδόστρωμα για ποδήλατο; Από ποιον δρόμο ν’ αρχίσεις και σε ποιον να τελειώσεις. Η Βασιλίσσης Σοφίας; Θα περίμενε κανείς ότι η κεντρική λεωφόρος που ξεκινάει από το Κέντρο της Πρωτεύουσας θα ήταν σε καλή κατάσταση. Κι όμως συμβαίνει το αντίθετο. Η άσφαλτός της είναι παραμορφωμένη σε πολλά σημεία. Η Πατησίων έχει απ’ όλα τα…κακά: μπαλώματα, επικίνδυνα εξογκώματα, παραμορφώσεις του οδοστρώματος που μοιάζουν με τάφρους. Κι όλα αυτά σε όλο το μήκος της. Λακκούβες υπάρχουν ακόμη και στην κεντρική Πανεπιστημίου.

Να τι κατέγραψε ο φωτογραφικός φακός:


Οδός Πατησίων λίγο μετά την Πλ. Κολιάτσου. Οδόστρωμα με μπαλώματα και
λακκούβες που εγκυμονούν κινδύνους για όσους οδηγούν ποδήλατο


Οδός Πατησίων, Α.Πατήσια, ύψος Πάρκου Φιξ. Το ίδιο σκηνικό.



Οδός Βασιλίσσης Σοφίας, ύψος Βυζαντινού Μουσείου. Άσφαλτος διαλυμένη και παραμορφωμένη...




Πατησίων (στάση Αγγελοπούλου). Παραμορφωμένη άσφαλτος-παγίδα για
μοτοσυκλετιστές και όσους οδηγούν ποδήλατο



Πατησίων, λίγο πριν την Πανεπιστημίου. Γιατί να μην υπάρχει και μία τεράστια τρύπα και
μάλιστα δίπλα σε φρεάτιο υπονόμου;




Oι «ΟΡΘΟΠΕΤΑΛΙΕΣ» πεταλάρουν και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Follow us στο twitter@orthopetalies ή στο Facebook Orthopetalies blog για καθημερινή ενημέρωση