Πράσινο φως «άναψε» η Περιφέρεια Αττικής για την κατασκευή του ποδηλατόδρομου Γκάζι –Κηφισιά. Αποφάσισε – σύμφωνα με πληροφορίες – να εντάξει το έργο στον προϋπολογισμό της έτσι ώστε οι διαδικασίες για την κατασκευή του ποδηλατόδρομου να ξεκινήσουν μέσα στο 2017.

Πρόκειται για τον ποδηλατόδρομο που αποτελεί συνέχεια του ποδηλατόδρομου Φάληρο –Γκάζι. Δηλαδή είναι το βόρειο τμήμα του ποδηλατικού άξονα που εκτείνεται από την Κηφισιά έως τον Φαληρικό Όρμο. Υπενθυμίζεται ότι ο ποδηλατόδρομος Φάληρο – Γκάζι (νότιο τμήμα) έχει ολοκληρωθεί από το τελος του 2015 και έτσι ο ποδηλατικός άξονας εδώ και ένα χρόνο έχει κοπεί στη μέση.

Τα παραπάνω θετικά νέα για την ένταξη του ποδηλατόδρομου στον προϋπολογισμό της Περιφέρειας Αττικής τόνισε ο αντιπεριφερειάρχης βόρειου τομέα Αθηνών Γιώργος Καραμέρος σε συνάντηση που είχε τη Δευτέρα 21 Νοεμβρίου με συλλογικότητες – εκπροσώπους των φορέων και κινήσεων, «ΠΟΔΗΛΑΤ-ισσ-ΕΣ», «ΠοδηλΑΤΤΙΚΗ Κοινότητα», «Φίλοι του Ποδηλάτου» και «ΠΟΛΕΙΣ για ΠΟΔΗΛΑΤΑ». Όπως είπε ο κ.Καραμέρος «ανοίγουμε δρόμο για το ποδήλατο από και προς τη Βόρεια Αθήνα. Για εμάς είναι οικολογικά αυτονόητο». Και πρόσθεσε: «διαμορφώνουμε μια ενιαία διαδρομή 27 χλμ. με προοπτική να συνδεθούν σ΄ αυτήν υφιστάμενες δημοτικές διαδρομές».

Στη συνάντηση συμμετείχε και ο Δρ. Πολεοδόμος– Συγκοινωνιολόγος Μηχανικός στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και μέλος της Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ Ευθύμιος ΜΠακογιάννης, η οποία έχει εκπονήσει τη μελέτη του ποδηλατικού άξονα. Ο κ.Μπακογιάννης εξήγησε στον κ.Καραμέρο πόσο σημαντική είναι η κατασκευή του ποδηλατόδρομου καθώς αποτελεί κορμό πάνω στον οποίο θα «κουμπώσουν» δευτερεύοντες ποδηλατόδρομοι από τους γύρω δήμους.

Ο ποδηλατόδρομος –μήκους 16,7 χλμ. –είναι σημαντικός διότι θα περνάει και από το Κέντρο της Αθήνας αλλά και από πολλές γειτονιές της, από την Αθηνάς, τη Γ΄ Σεπτεμβρίου, τη Αγ.Μελετίου, την Κυψέλη προτού καταλήξει στην Κηφισιά.

Όπως ανακοίνωσε η Περιφέρεια ο ποδηλατόδρομος έχει προϋπολογισμό 10 εκατ. Ευρώ.

Δείτε τι είχαμε γράψει πριν από μερικές ημέρες για τους ποδηλατόδρομους που έχουν μείνει στο συρτάρι.

Πρόθυμη η Περιφέρεια να προχωρήσει κι άλλους ποδηλατόδρομους

Ένα ακόμη θετικό νέο από τη συνάντηση του αντιπεριφερειάρχη κ.Καραμέρου με τους ποδηλατικούς συλλόγους είναι πως η Περιφέρεια –όπως σημείωσε ο αντιπεριφερειάρχης –είναι πρόθυμη να αναλάβει το κόστος κατασκευής ποδηλατόδρομων σε όσους δήμους έχουν έτοιμες –ώριμες μελέτες. Ακόμη, ο κ.Καραμέρος υπογράμμισε –σύμφωνα με πληροφορίες –πως η Περιφέρεια εξετάζει το ενδεχόμενο, αφού πρώτα κατασκευαστεί ο ποδηλατόδρομος Γκάζι –Κηφισιά, να ασχοληθεί με την κατασκευή κάποιου άλλου ποδηλατικού άξονα που βρίσκεται σε δρόμο των αρμοδιοτήτων της. Αν μη τι άλλο πρόκειται για ενθαρρυντικά νέα αρκεί να επιβεβαιωθούν. Ίδωμεν.

Όλη η διαδρομή:

Κηφισιά: Τατοϊου, Θεσσαλονίκης, Μακεδονίας, Φαιστού. Μαρούσι: Θεσσαλονίκης, Ηροδότου, Βασιλέως Αλεξάνδρου, Βασιλίσσης Αμαλίας, Νερατζιωτίσσης. Νέο Ηράκλειο: Κηφισιάς, Μικροπούλου, Ελευθερίου Βενιζέλου, Νεότητος, Ρούμελης, Ερμού, Περικλέους. Νέα Ιωνία: Διονυσίου Σολωμού, Γυμνασίου, Παπαφλέσσα, Βυζαντινών Αυτοκρατόρων, Μακελαράκη. Αθήνα: Αβέρωφ, Ερμωνάσσης ή εναλλακτικά Πιτυούντος –Γάγγρας, Οφιούντος, Λάρνεως, Κρώμνης, Ολοφύτου, Μαρκορά, Χαλεπά, Αγίας Λαύρας, Ταϋγέτου, Μιστριώτου,Κιθαιρώνος, Κέας, Κιθαιρώνος, Αγίας Ζώνης, Φωκίωνος Νέγρη, Αγίου Μελετίου, 3ης Σεπτεμβρίου, Αθηνάς, Ερμού.

Και ο χάρτης με τους δρόμους απ’ όπου θα περνάει ο ποδηλατόδρομος

Ο ποδηλατόδρομος Γκάζι – Κηφισιά με μία ματιά

-Aποτελεί το βόρειο τμήμα του ποδηλατικού άξονα που εκτείνεται από την Κηφισιά έως τον Φαληρικό Όρμο.

-Έχει μήκος 16,7 χιλιόμετρα. Το συνολικό μήκος του Ποδηλατικού Άξονα είναι 27 χιλιόμετρα

-Από τα 16,7 χλμ, τα 3,5 είναι πεζόδρομοι, τα 8,5 χλμ είναι δρόμοι δίπλα στον ΗΣΑΠ, τα 5,2 χλμ είναι κανονικές οδοί

-Θα περνάει από βασικές οδούς του Κέντρου της Αθήνας από την Αθηνάς, την Αγ.Μελετίου, τη Γ΄ Σεπτεμβρίου αλλά και από γειτονιές της Κυψέλης και των Άνω Πατησίων, από την Αγ.Ζώνης, την Κιθαιρώνος, την Ταϋγέτου, την Αγίας Λαύρας.

-Θα διέρχεται από τους σταθμούς του Ηλεκτρικού Μοναστηράκι, Ομόνοια, Βικτώρια, Περισσός, Πευκάκια, Ν.Ιωνία, Ηράκλειο, Ειρήνη, Μαρούσι, ΚΑΤ, Κηφισιά.

-Στο τμήμα όπου ο Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος (ΗΣΑΠ) είναι υπόγειος (Αττική – Βικτώρια – Ομόνοια – Μοναστηράκι) θα περνάει από την οδό Γ’ Σεπτεμβρίου και έπειτα από την οδό Αθηνάς.

-Θα είναι ο πρώτος ποδηλατόδρομος που θα περνάει μέσα από την καρδιά της Πρωτεύουσας (Από την Ερμού, την Αθηνάς, τη Γ΄ Σεπτεμβρίου).

-Συνδέει το κέντρο της Αθήνας με μη προνομιακές περιοχές όπως αυτές της Κυψέλης, των Α. Πατησίων, της Γκράβας, του Περισσού, της Ν. Ιωνίας και των Κ. Πατησίων

-Αποτελεί γραμμή κορμού, κάθετα στην οποία μπορούν να αρθρώνονται τοπικά δίκτυα.

-Εξυπηρετεί ανάγκες μετεπιβίβασης σε σταθμούς Μετρό και ΗΣΑΠ.

-Ο προϋπολογισμός του είναι 10 εκατομμύρια ευρώ

Oι «ΟΡΘΟΠΕΤΑΛΙΕΣ»πεταλάρουν και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Follow us στο twitter@orthopetaliesή στο FacebookOrthopetalies blogγια καθημερινή ενημέρωση