Τι κοινό έχουν η Αγίου Μελετίου, η Αθηνάς, η Γ΄ Σεπτεμβρίου, η Αγίας Λαύρας; Σε όλες τις παραπάνω οδούς έχει προβλεφθεί εδώ και χρόνια η κατασκευή ποδηλατόδρομων, οι οποίοι όμως παραμένουν κλεισμένοι στο συρτάρι των αρμοδίων…

Ναι, αν δεν το γνωρίζετε, διαβάστε το ξανά και ξανά. Στην Αγίου Μελετίου, την Αθηνάς, τη Γ΄ Σεπτεμβρίου, την Αγίας Λαύρας έχει προβλεφθεί εδώ και χρόνια η κατασκευή ποδηλατόδρομων, οι οποίοι όμως παραμένουν κλεισμένοι στο συρτάρι των αρμοδίων. Στην Αγίου Μελετίου, την Αθηνάς, τη Γ΄ Σεπτεμβρίου, την Αγίας Λαύρας έχει προβλεφθεί εδώ και χρόνια η κατασκευή ποδηλατόδρομων, οι οποίοι όμως παραμένουν κλεισμένοι στο συρτάρι των αρμοδίων. Στην Αγίου Μελετίου, την Αθηνάς, τη Γ΄ Σεπτεμβρίου, την Αγίας Λαύρας έχει προβλεφθεί εδώ και χρόνια η κατασκευή ποδηλατόδρομων, οι οποίοι όμως παραμένουν κλεισμένοι στο συρτάρι των αρμοδίων.

Ωραία. Πάμε παρακάτω. Λίγα στοιχεία γι’ αυτούς τους ποδηλατόδρομους. Ουσιαστικά πρόκειται για τον ποδηλατόδρομο Κηφισιά – Γκάζι, μήκους 16,7 χλμ. που έχει μελετηθεί από το ΕΜΠ (Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας) για λογαριασμό του Υπουργείου Περιβάλλοντος. Είναι δηλαδή η συνέχεια του ποδηλατόδρομου Γκάζι – Φάληρο που έχει ολοκληρωθεί από το τέλος του 2015 και χρησιμοποιείται από μεγάλη μερίδα πολιτών.

Σκεφτείτε πόσο διαφορετικό θα ήταν το Κέντρο της Πρωτεύουσας αν υπήρχαν ποδηλατόδρομοι στην Αθηνάς, τη Γ΄ Σεπτεμβρίου, αλλά και στις γειτονιές της Κυψέλης στην Ταϋγέτου, την Κιθαιρώνος, την Αγ.Λαύρας.

Οδός Γ΄ Σεπτεμβρίου. Και από εδώ θα έπρεπε να περνάει ποδηλατόδρομος. Όμως

η μελέτη παραμένει στο συρτάρι των αρμοδίων

Όσοι είναι δύσπιστοι, ή λάτρεις του αυτοκινήτου ή εχθροί του ποδηλάτου ας αναλογιστούν πώς αλλάζει χάρη στους ποδηλατόδρομους το Λονδίνο, πώς έχει βελτιωθεί χάρη στους ποδηλατόδρομους η Βαρκελώνη, πόσο ανθρώπινες πόλεις είναι χάρη στους ποδηλατόδρομους το Βερολίνο, η Βιέννη και τόσες άλλες.

Κομφούζιο στην Αγίου Μελετίου. Υπάρχει πρόβλεψη για κατασκευή ποδηλατόδρομου και

σ’ αυτή την οδό

Είναι λυπηρό, πραγματικά λυπηρό που το αρμόδιο Υπουργείο Περιβάλλοντος κρατάει στο συρτάρι το έργο του ποδηλατόδρομου Κηφισιά – Γκάζι σπάζοντας έτσι στα δύο τον Ποδηλατικό Άξονα Κηφισιά – Γκάζι και ακυρώνοντας τον ενιαίο χαρακτήρα του. Το νότιο κομμάτι χρησιμοποιείται το βόρειο δεν έχει καν δημοπρατηθεί. Ένα έργο που θα έδινε την ευκαιρία στην Αθήνα και τα προάστια να αλλάξουν έχει κοπεί στη μέση…

Δείτε μερικά χρήσιμα στοιχεία για τον ποδηλατόδρομο Γκάζι – Κηφισιά:

-Aποτελεί το βόρειο τμήμα του ποδηλατικού άξονα που εκτείνεται από την Κηφισιά έως τον Φαληρικό Όρμο.

-Έχει μήκος 16,7 χιλιόμετρα. Το συνολικό μήκος του Ποδηλατικού Άξονα είναι 27 χιλιόμετρα

-Από τα 16,7 χλμ, τα 3,5 είναι πεζόδρομοι, τα 8,5 χλμ είναι δρόμοι δίπλα στον ΗΣΑΠ, τα 5,2 χλμ είναι κανονικές οδοί

-Θα περνάει από βασικές οδούς του Κέντρου της Αθήνας από την Αθηνάς, την Αγ.Μελετίου, τη Γ΄ Σεπτεμβρίου αλλά και από γειτονιές της Κυψέλης και των Άνω Πατησίων, από την Αγ.Ζώνης, την Κιθαιρώνος, την Ταϋγέτου, την Αγίας Λαύρας.

-Θα διέρχεται από τους σταθμούς του Ηλεκτρικού Μοναστηράκι, Ομόνοια, Βικτώρια, Περισσός, Πευκάκια, Ν.Ιωνία, Ηράκλειο, Ειρήνη, Μαρούσι, ΚΑΤ, Κηφισιά.

-Στο τμήμα όπου ο Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος (ΗΣΑΠ) είναι υπόγειος (Αττική – Βικτώρια – Ομόνοια – Μοναστηράκι) θα περνάει από την οδό Γ’ Σεπτεμβρίου και έπειτα από την οδό Αθηνάς.

-Θα είναι ο πρώτος ποδηλατόδρομος που θα περνάει μέσα από την καρδιά της Πρωτεύουσας (Από την Ερμού, την Αθηνάς, τη Γ΄ Σεπτεμβρίου).

-Συνδέει το κέντρο της Αθήνας με μη προνομιακές περιοχές όπως αυτές της Κυψέλης, των Α. Πατησίων, της Γκράβας, του Περισσού, της Ν. Ιωνίας και των Κ. Πατησίων

-Αποτελεί γραμμή κορμού, κάθετα στην οποία μπορούν να αρθρώνονται τοπικά δίκτυα.

-Εξυπηρετεί ανάγκες μετεπιβίβασης σε σταθμούς Μετρό και ΗΣΑΠ.

-Ο προϋπολογισμός του είναι 9.240.000 ευρώ

O ποδηλατόδρομος Γκάζι – Κηφισιά (με πορτοκαλί) και με μαύρο χρώμα οι δρόμοι από

τους οποίουςθα διέρχεται. Όπως φαίνεται θα περνάει από την καρδιά

του Κέντρου της Αθήνας

Δείτε τι είχαμε γράψει στις «Ορθοπεταλιές» για τον ποδηλατόδρομο Κηφισιά – Γκάζι ακριβώς ένα χρόνο πριν.

Oι «ΟΡΘΟΠΕΤΑΛΙΕΣ»πεταλάρουν και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Follow us στο twitter@orthopetaliesή στο FacebookOrthopetalies blogγια καθημερινή ενημέρωση