Βλέποντας την αφίσα για τη σημερινή πορεία των ΑΔΕΔΥ και ΓΣΕΕ, θυμήθηκα το τραγουδάκι που λέει «είμαστε πια πρωταθλητές, έρχονται άλλες εποχές». Ναι, δυστυχώς είμαστε ευρωπαϊκοί πρωταθλητές στην ακρίβεια του γάλακτος αλλά δεν έρχονται άλλες εποχές!

Και ο λόγος είναι απλός… Διότι στην Ελλάδα δεν αγοράζουμε γάλα ιδιωτικής ετικέτας σε φιάλη πολυαιθυλενίου (ΡΕΤ) όπως κάνουν όλοι οι άλλοι λαοί της Ε.Ε. αλλά γάλα (ιδιωτικής ετικέτας ή επώνυμο) σε τετραπάκ συσκευασία με τέσσερις ή και πέντε πλευρές. Επιπλέον, η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα της Ε.Ε. που η τηλεόρασή της έχει διαφημίσεις με χαρούμενα γελάδια. Λες και στην υπόλοιπη Ευρώπη τα γελάδια είναι κατσουφιασμένα! Το φρέσκο παστεριωμένο γάλα όμως δεν χρειάζεται ούτε διαφήμιση, ούτε τετραπάκ συσκευασία, ούτε διατηρησιμότητα μόνο για πέντε μέρες (αντί δέκα που είναι στην υπόλοιπη Ε.Ε.). Όλα αυτά εκτινάζουν τεχνητά την τιμή του στα ύψη ενώ η ποιότητα του γάλακτος ιδιωτικής ετικέτας είναι ακριβώς η ίδια με εκείνη του επώνυμου γάλακτος. Ιδέα: ποια εταιρεία μπορεί να δείξει ψήγματα κοινωνικής ευαισθησίας και εμπορικής καπατσοσύνης και να τολμήσει να συσκευάσει το γάλα σε φιάλη ΡΕΤ ώστε να μπορέσει να το πουλά 0,70-0,75 ευρώ/ λίτρο και να κερδίσει έτσι την εμπιστοσύνη μας;

Ο Γ. Ζαμπετάκης είναι λέκτορας Χημείας Τροφίμων του Πανεπιστημίου Αθηνών