Η περίπτωση Αρκά

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 01/07/2017 08:00 |

Στη βιβλιοθήκη του γραφείου μου έχω όλα τα βιβλία του Αρκά. Τώρα που γράφω με αγριοκοιτά ένας «Ισοβίτης», δυο σπουργίτια κάνουν «Χαμηλές Πτήσεις» πάνω απ' το κεφάλι μου, ο total black Χάρος ψιλοκόβει μαϊντανό με το δρεπάνι του, η Λουκρητία δολοπλοκεί, ενώ ο Προφήτης θαμπώνει μπρος στα μάτια μου. Ισως γιατί δεν είναι πια ο νηφάλιος Προφήτης που αγαπήσαμε, αλλά ένας εμπαθής μικροκομματάρχης των καιρών.
Μανιακή με τον Αρκά. Με τις ξυραφιές του σκίτσου και του λόγου του. Με τον συμπυκνωμένο υπερρεαλισμό της εικόνας του. Με τους ήρωές του, που λες κι αυτονομούνταν από τον δημιουργό του - όπως, άλλωστε, όλοι οι ήρωες που σέβονται τον εαυτό τους: όταν είναι σοφά δομημένοι, παίρνουν σάρκα, παίρνουν οστά και κάνουν του κεφαλιού τους, ερήμην του κηδεμόνα τους.
Πάντα περιέβαλλε ένα μυστήριο τον Αρκά. Κανείς δεν ξέρει ποιος είναι. Κανείς δεν τον έχει δει, δεν του έχει μιλήσει. Κυκλοφορεί - αν κυκλοφορεί - δίπλα μας άγνωστος μεταξύ αγνώστων. Με αυτή την έννοια, ο Αρκάς μου θύμιζε πάντα τον άγνωστο... διάσημο street artist, τον Bansky, που ούτε το μικρό του όνομα δεν ξέρουμε ούτε ποιος είναι (αν και πριν λίγες μέρες λέγεται πως διέρρευσε η ταυτότητά του).
Κάποιες ατάκες του Αρκά έχουν ενσωματωθεί στη λαλιά μας. Τις χρησιμοποιούμε ξεχνώντας ή αδιαφορώντας ποιος ο γεννήτοράς τους. Αυτή η διείσδυση στον καθημερινό λόγο ενός λαού είναι και η επιτομή της επιτυχίας του:
- Προσπαθώ να βγω από το ψυχολογικό αδιέξοδο, αλλά δεν μπορώ να θυμηθώ από πού μπήκα.
- Η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί να κερδίσει τη φυσική ηλιθιότητα.
- Δημοκρατία είναι 4 λύκοι κι 1 πρόβατο να ψηφίζουν για φαγητό.
- Εχω διαβάσει τόσα πολλά γύρω απ' το Κάπνισμα που αποφάσισα να κόψω το διάβασμα.
Και το κορυφαίο:
- Ας αφήσουμε τους εγωισμούς κι ας κοιτάξουμε και λίγο τον εαυτό μας.
   
Ολοι εμείς λοιπόν που σας θαυμάζουμε, απογοητευτήκαμε φίλτατε Αρκά. Απογοητευτήκαμε σαν να ήσασταν φίλος και μας γυρίσατε την πλάτη. Δικός μας άνθρωπος και τώρα κάνετε πως δεν μας ξέρετε. Διασχίσατε με επώδυνη για μας ευκολία την απόσταση που εσείς ο ίδιος είχατε ορίσει. Από δημιουργός γίνατε οπαδός. Από καλλιτέχνης, ινστρούχτορας.
Και τότε ακριβώς άρχισε να φουντώνει ο αστικός μύθος πως ο Αρκάς δεν είναι ένα πρόσωπο αλλά πολλά διαφορετικά. Ισως γιατί οι αναγνώστες του προσπαθούσαν να διασώσουν εντός τους τον δικό τους Αρκά. Οχι τον σημερινό. Οχι αυτόν που αντικατέστησε τη λεπίδα του χιούμορ με την στυφάδα της ντιρεκτίβας.
Να εξηγούμαστε για να μην παρεξηγούμαστε. Η απογοήτευση ΔΕΝ εκπορεύεται από την πολιτική θέση που επέλεξε. Αλλωστε, το ίδιο ακριβώς συνέβη με τον Λάκη Λαζόπουλο. Εναν δημιουργό ο οποίος επίσης χρησιμοποίησε τη μέθοδο της χειραγώγησης μέσα από την τέχνη του. Ο Λάκης στρατεύτηκε με τη μια μεριά, ο Αρκάς με την αντίθετη: δύο όψεις του ίδιου νομίσματος.
Κάποιοι απαξιώνουν το ταλέντο τους επειδή διαφωνούν πολιτικά μαζί τους: «Ελα μωρέ, υπερτιμημένος ο Αρκάς, σιγά τώρα, τι να μας πει ο Λάκης;».
Αφελείς - ή μήπως σκόπιμες; - αυτές οι υπεραπλουστεύσεις. Οι άνθρωποι έχουν ταλέντο, εξού και μας πικραίνουν. Αν ήταν ατάλαντοι δεν θα μας απασχολούσαν καν.
   
Αγαπητέ Αρκά κλείνοντας.
Δεν γνωρίζω αν είστε ένας ή πολλοί. Γνωρίζω όμως πως είστε σίγουρα δύο. Ο παλιός και ο καινούργιος. Αυτός που αγαπήσαμε. Κι ο άλλος. Που μας γύρισε την πλάτη.
Τα σέβη μου.  

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
43
ΚΚ
01/09/2017 11:52
Απογοητευτικο αρθρο της Κα Ακριτας. Για ενα απλο λογο. Επειδη δεν καταλαβε τιποτα απο τα προηγουμενα σκιτσα του Αρκα που διαβασε!
χρ.
16/07/2017 12:15
xr. Κα Ακρίτα είναι απολύτως κατανοητό πως εσείς ως ελαφρώς σημαντική και ετερόφωτη μπροστά στον σημαντικότατο και αυτόφωτο Αρκά, προσπαθείτε να εκμαιεύσετε θνησιγεννή προβολή με την γνωστή και ασεβή τακτική της ''κριτικής''. Δεν σκεφτήκατε οτι ο Αρκας, ζωή νάχει, θα εξακολουθεί να υπάρχει, το έργο του εννοώ, εν είδει συγχρόνου Σουρή, σε ένα βαθύ μέλλον.Το δικό σας εργο δεν γνωρίζω τι μέλλον θα έχει. Υστερα δεν ξέρω πως διαβάζοντας τον σχολιασμό σας για τον Αντρα, μου ήλθε στο μυαλό το σοφό τσιτάτο: Οποιος φτύνει κόντρα στον δυνατό άνεμο, γυρίζει το σάλιο στο πρόσωπό του. Με εκτίμηση;
Papi
11/07/2017 00:32
Κυρία Ακρίτα φθάνει πια! Κάπου θα υπάρχει ένας καθρέφτης! Δεν μπορεί! Πώς φαίνεστε;
Βασίλης
08/07/2017 22:04
Κυρία Ακρίτα μας έχετε κουράσει, εδώ και πολύ καιρό. Εντάξει, αγαπάτε Τσίπρα, το εμπεδώσαμε. Γελάτε με λαλάκη και αμα πεί κανείς κακό λόγο για τον πολυχρονεμένο μας να του βγεί το μάτι. Γνωρίζετε βέβαια ότι το χειρότερο για έναν δημοσιογράφο είναι να μη τον παίρνουν πλέον στα σοβαρά, έτσι?
gogo
07/07/2017 08:11
ειναι πολυ δυσκολο να παραδεχτεις οτι εφτασες μεχρι το "τεσσερεις φορες" , ακομα δυσκολοτερο το οτι πας και για πεμπτη
Καποιος
04/07/2017 20:47
Καποιοι ακομα και στα σχολια εξακολουθουν να βαζουν σε ''ομαδες'' τον Αρκα!Εχω την εντυπωση πως στα σκιτσα του που εχουν πολιτικο περιεχομενο,δεν κατακρινει μονο την σημερινη κυβερνηση,ουτε μονο τις προηγουμενες!Τον λαο σατιριζει...που δεκαετιες τωρα ''τρωει'' οποιαδηποτε υποσχεση του δωσει ο καθενας!Απλα νομιζω πως επειδη,οποιος εχει την μυγα μυγιαζεται,ο καθε ενας που διαβαζει ενα σκιτσο με πολιτικο περιεχομενο,το εκλαμβανει οπως τον συμφερει....!Σε καποιο σχολιο διαβασα με 2 λογια πως ο Αρκας κατακρινει τους ΣυριζΑνελ γιατι δεν ειναι λεει οπως τα αλλα κομματα (εννοει πως ειναι πολυ χειροτεροι)....Ναι,γιατι τοσα χρονια και με τα αλλα κομματα δεν τρωγαμε υποσχεσεις σαν τα προβατα και τοσα χρονια ειχαμε ενα κρατος ''παραδεισο'' ε????!Γενικα λοιπον νομιζω σατιριζει ο Αρκας και καλα κανει,αλλα που να τον καταλαβουμε....το επιπεδο μας αλλωστε φαινεται παντου και οχι μονο σε αυτο...!
kronos1821
04/07/2017 17:21
Ο Αρκας κα Ακρίτα δεν σας ανήκει. Δεν σας υποσχέθηκε μεταξωτές κορδέλες, δεν σας έταξε γάμο, δεν σας δίνει λόγο. Ούτε ο Alfred E. Newman του Mad σας ανήκει!
ronin
04/07/2017 16:15
ΚΥΡ διαβάζετε καθόλου; Κι ο ΚΥΡ σας γύρισε την πλάτη;;;; Δεν φεύγει ο φάρος (Αρκάς) και η αποβάθρα (ΚΥΡ)! Εσείς σαλπάρατε! Άκριτα, παρ' Ακρίτα, προς άκριτους...
LP33
04/07/2017 14:28
Είναι εντυπωσιακό πως ούτε η αρθρογράφος ούτε κανένας από τους σχολιαστές φαίνεται να αντιλαμβάνεται σαφώς πως ο ΑΡΚΑΣ δεν σχολιάζει τους πολιτικούς αλλά πρωτίστως σχολιάζει τον λαό... που σημαίνει προφανώς ότι παίρνεουν πολύ σοβαρά υπ' όψιν τους την προειδοποίησή του ότι το σπασμένο γυαλί κόβει σαν ξυράφι.
Παν. Μαρούδας
04/07/2017 13:10
Η κυρία Ακρίτα αρθρογραφεί πολλά χρόνια τώρα, αλλά με όνομα επίθετο και φωτογραφία. Σίγουρα και θα'χει κάνει λάθη και οπωσδήποτε κάποιος θα της αρέσει πιο πολύ από κάποιον άλλον. Έχει όμως το θάρρος της γνώμη της, ενώ όλοι εσείς που σχολιάζεται γράφετε ανώνυμα, όπως κι ο ίδιος ο Αρκάς άλλωστε , που διαπρέπει στο....σκοτάδι. Αρκετά κύριε Αρκά, 'η όπως αλλιώς σας λένε, βγάλτε τις μάσκες και μιλήστε όπως η αρθρογράφος.
TGBNEWS.com
25/07/2017 08:36
Κύριε Μαρούδα, θα συμφωνήσω στο ότι η κα Ακρίτα γράφει ενυπόγραφα και πρός τιμήν της. Θα διαφωνήσω με την προτροπή στον "Αρκά", με το "βγάλτε τις μάσκες". Εκτός του "μυστηρίου" που δημιούργησε με την ανωνυμία του περί της ταυτότητάς του, δείχνει -πρός εμέ- και κάτι ακόμα βαθύτερο. Την αδιαφορία του για δόξα και φήμη, προτιμώντας να μένει άγνωστος και ανώνυμος. Δείτε το και από αυτή την σκοπιά λιγάκι.
Ανώνυμος
04/07/2017 16:23
Σώπα ρε, σώπα τώρα.. που χρειάζεται να υπογράψει με ονοματεπώνυμο ο κάθε πολίτης για να είναι έγκυρο το σχόλιό του. Κάνε μας τη χάρη, που θα τολμήσεις να πεις ότι σχολιάζουμε απ΄ το σκοτάδι. Δικαίωμα της Ακρίτα και του οποιοδήποτε σανοφάγου να πιστεύει ακόμα σε λεφτόδεντρα. Δικαίωμα και του κάθε απλού πολίτη (που σχολιάζει απ' το σκοτάδι για να προστατέψει την ανωνυμία του από τους τραμπούκους) να πιστεύει το αντίθετο και να λέει τη γνώμη του γι' αυτό.
ΠΓ
04/07/2017 12:59
Λαζόπουλος και Αρκάς δεν είναι το ίδιο. Συριζανελ και τα υπόλοιπα κόμματα δεν είναι το ίδιο. Αν εσείς υποστηρίξατε μια (αυτ)απάτη την οποία αποτυπώνει ή καυτηριάζει ο Αρκάς στα σκίτσα του, δεν φταίει ο Αρκάς.
Trainman
03/07/2017 15:59
Υπάρχει μια ειδοποιός διαφορά ανάμεσα στο τότε και στο τώρα κ. Ακρίτα. Κάποιος απειλεί τα λεφτά του. Το ίδιο ακριβώς συνέβη με τον Ιωάννου και με τον Πετρουλάκη, και με άλλους που ανέβηκαν πουλώντας αριστεροσύνη και αμφισβήτηση. Ο Αρκάς τουλάχιστον είχε κρατηθεί μακριά απ' την πολιτική. Ο λόγος του ήταν κυνικός - όχι ιδεαλιστικός. Το αν επιλέγει τώρα να συνταχθεί με το κόμμα των Παραιτηθείτε, δεν τον φέρνει σε σύγκρουση με τον παλιό του εαυτό. Φέρνει εσάς βεβαίως, αλλά δεν έχει κανέναν λόγο να τον απασχολεί αυτό...
Οδυσσέας
03/07/2017 15:28
Αφού δεν το 'χεις με τα υπόλοιπα, γιατί δεν πας να γράψεις κανά σενάριο για χαζοσειρά στην TV; Δικαίωμά σου να καταναλώνεις όσο σανό θέλεις. Δεν έχεις όμως κανένα δικαίωμα να κατακρίνεις όποιον δεν του αρέσει! Εσένα δεν σε λυπάμαι. Ο καθένας αξίζει ό,τι παθαίνει. Λυπάμαι αυτούς που ασχολούνται ακόμα μαζί σου.
pelagisos
03/07/2017 14:42
τι εξυπηρετούν ειλικρινά οι ασυναρτησίες του άρθρου???γιατίοι τόση λάσπη χωρίς να υπάρχει πραγματικός λόγος..η ασυναρτησία και η ασάφεια είναι η σκληρότερη μορφή συκοφάντησης γιατί πράγματι είναι δύσκολο να την αντιμετώπισης και πάντα αρχίζουν με δήθεν θαυμασμό για το πρόσωπο που είναι στόχος
bruidsjonker
02/07/2017 22:35
Και ο Ιωάννου άλλαξε μετά τα pampers .Αλίμονο αν δεν άλλαζε . ¨Ήταν μεγάλος βλέπεις .Γιατί δεν βλέπουμε λοιπόν το προφανές : Οι πολιτικοί αλλάξαν δεν άλλαξαν οι ταλαντούχοι καλλιτέχνες..........
Παν. Μαρούδας
02/07/2017 22:06
Όλα τα θαύματα στον τόπο μας διαρκούν πολύ λίγο. Ο Αρκάς ήταν θαυμάσιος. Τον έφαγε πρώτα και κύρια η ανωνυμία του, αύτη η ίδια που τον βοήθησε . Τώρα είναι έρμαιο των συνεργατών του. Αν είναι ακόμα εν ζωή, σίγουρα είναι μια ομαδική επιχείρηση σήμερα και ο Αρκάς είναι μια ιδέα. Το χειρότερο όμως είναι ότι πράγματι μιλάμε για έναν άλλον Αρκά κι όχι αυτόν που ξέραμε. Οι συγκρίσεις με Λαζόπουλους και άλλους είναι μάλλον άστοχη....
Φωτεινή
02/07/2017 21:59
Η χειραγώγηση κ το ψώνισμα της γυναίκας συμπυκνώνονται στη φράση "Ολοι εμείς λοιπόν που σας θαυμάζουμε, απογοητευτήκαμε φίλτατε Αρκά." Να μιλάτε για τον εαυτό σας κυρία μου, όχι εκ μέρους μου. Και εγώ λοιπόν που έχω επίσης όλα τα αλμπουμάκια του Αρκά κ είμαι φαν από την εποχή του φάε το κερασάκι δεν έχω απογοητευτεί καθόλου από αυτόν. Άντε από κει που θα τον συγκρίνεις κ με το Λαζόπουλο!
BAS
02/07/2017 19:54
Η περίπτωση να του γυρίσατε εσείς την πλάτη, στην προσπάθειά σας να δείτε τον γάιδαρο να πετάει που σας έταξε ο Τσίπρας, σας πέρασε από το μυαλό ;
Θάνος
02/07/2017 18:41
Και μόνο που γίνεται σύγκριση του Αρκά με τον Λαζόπουλο, καταδεικνύει την κατάπτωση του "ηθικού πλεονεκτήματος" των λεγόμενων Αριστερών! Είναι σαν να συγκρίνεις το χαλβά με τα σ---ά! Ο απόλυτα ταλαντούχος λαικιστής Λαζόπουλος, συγκρίνεται άμεσα με κάποιον που τόλμησε με το εξαιρετικό, πανέξυπνο και κυρίως σαρκαστικό χιούμορ του, να αγγίξει τα "ιερά τέρατα" της αυτοαποκαλούμενης Αριστεράς!!! Εδώ, αυτά τα σούργελα έχουν ισοπεδώσει το σύμπαν, ο Αρκάς τους πείραξε! Αν οποιοσδήποτε είναι απέναντί τους, είναι ταξικός εχθρός τους! Η παρακμή της χώρας μας πρέπει να σταματήσει..... Ελπίζω να γίνει κάτι γρήγορα!
Γιώργος
02/07/2017 18:12
Η Έλενα Ακρίτα εκπροσωπεί τον κόσμο, που με εξαιρετική επιτυχία αποδομεί ο Αρκάς. Είναι απολύτως φυσιολογικό η ίδια να διαμαρτύρεται και να επιχειρηματολογεί εναντίον του. Καλό θα ήταν πάντως να χαρίσει κάπου τα τεύχη των έργων του Αρκά, που διαθέτει, καθώς είναι προφανές από τα όσα γράφει, πως δεν έχει καταλάβει Χριστό από το χιούμορ και τον πολιτικό και κοινωνικό σχολιασμό του. Μάλλον αγόραζε τα τεύχη για μόστρα και φιγούρα. Ας τα χαρίσει σε κάποιον, που θα τα εκτιμήσει και θα τα καταλάβει περισσότερο.
Γρηγόρης
02/07/2017 17:31
Σεβαστή αλλά απολύτως λάθος ή γνώμη σας κατ εμε...τέτοιους ανθρώπους του πνεύματος χρειάζεται η χώρα στις δύσκολες στιγμές,σάτιρα ανεξάρτητα ιδεολογιας...και στον κουλη όταν κυβερνησει...εσείς αντίθετα μόνο βλαψατε τη χώρα...έχω σταματήσει να σας διαβάζω,μόνο λόγω του αρκα διάβασα και επιβεβαιωθηκα...
Βασιλική
02/07/2017 14:28
Λυπάμαι αλλά διαφωνώ κάθετα μαζί σας. Βρίσκω το Προφήτη απίστευτα εύστοχο και τον Αρκά συγκλονιστικά επίκαιρο. Η Ελλάδα είναι σε κατάσταση πνευματικής παρακμής και το κοινό των χωρικών προς τους οποίους απευθύνεται ο Προφήτης, του απαντά με ατάκες ενοχλητικά παρόμοιες με το λόγια που ξεστομίζονται καθημερινά από μεγάλη μερίδα συμπολιτών μας.
Δαμιανός Σκ.
02/07/2017 13:36
Και από πότε κ Ακρίτα, θα πρέπει το πηγαίο και αιχμηρό χιούμορ ενός καλλιτέχνη θα πρέπει να είναι υποχρεωτικώς αρεστό στην αριστερά; Γιατί θα πρέπει η σάτιρα των προηγουμένων κυβερνώντων να είναι καλώς εννοούμενη, ενώ η σάτιρα στην αριστερά κακοπροαίρετη;; Μην συγκρίνετε τον Αρκά με τον Λαζόπουλο, είναι εντελώς /άστοχο αυτό.. Για τον Αρκά δεν γνωρίζουμε καν το πραγματικό του όνομα, δεν ενήργησε σαν επίσημο κομματικό όργανο, δεν συναγελάστηκε με την αριστερά, δεν έβγαλε φωτογραφίες ακόμα και με ξένους ηγέτες, ως εκπρόσωπος του καθεστώτος... Αλλά έτσι είναι...μαζί με την παταγώδη αποτυχία της κυβέρνησης της αριστεράς, γκρεμίζονται και στερεότυπα δεκαετιών περί "ηθικού πλεονεκτήματος" , "ανθρωπισμού", δημοκρατηκότητας" και ''άλλες αριστερές τρίχες κατσαρές.. "Δημοκρατικότητα" που δεν ανέχεται το πανέξυπνο και κόσμιο χιούμορ ενός καλλιτέχνη... Και κάτι τελευταίο.. με την αποτυχία της αριστεράς, θα πρέπει μαζί με τα άλλα, να πέσει και το στερεότυπο ότι ο καλός καλλιτέχνης θα πρέπει να είναι και αριστερός! Μπορώ να σας εξιστορήσω αμέτρητες περιπτώσεις άξιων καλλιτεχνών, όπου λόγω του ότι δεν άνηκαν στην αριστερά "τους έφαγε η μαρμάγκα" και άλλες τόσες περιπτώσεις ατάλαντων καλλιτεχνών, με μόνο τους προσόν την "αριστεροσύνη" τους. Το γεγονός αυτό είναι μια πραγματικότητα που δεν είχε μείνει ασχολίαστο ακόμα και από τον μέγιστο Μάνο Χατζιδάκι. Αυτά τα ολίγα με αγάπη και φιλικούς χαιρετισμούς.
Αναστάσιος Ροδιος
02/07/2017 13:22
Το μόνο που έχω να πω αγαπητή Έλενα είναι ότι ο Αρκάς συμπυκνώνει εκπληκτικά αυτά που ο μέσος νοήμον Έλληνα σκέφτεται με αυτά τα ιλαροτραγικά που βλέπει γύρω του!Ειναι απίστευτα ακριβής και δωρικά εμπνευσμένος.Τον λατρεύω και διαφωνώ μαζί σου,αλλά συνεχίζω να αγαπώ εσένα και την δουλειά σου!!Φιλακια!
ΝΑΒ
02/07/2017 17:43
Δεν υπάρχει πλέον "μέσος νοήμων Έλληνας". Είναι οι μεν και οι δε. Η στράτευση ενός καλλιτέχνη είναι δικαίωμά του. Αλλά δεν παύει να αφαιρεί κάτι από την ποιότητα. Ίσως το μεγαλύτερο "λάθος" είναι ο χωρισμός σε εμάς και αυτούς. Η έγκριση του σχίσματος από καταξιωμένους καλλιτέχνες μειώνει τις ελπίδες του λαού για ομόνοια και ξεπέρασμα των προβλημάτων.
Γιαννης Μ.
02/07/2017 13:04
Οπως παντα επικαιρη και ευστοχη.Ναι αποτελει πικρα το πιο αναρχοσουρεαλιστικο πνευμα των σκιτσων να μεταμορφωνεται σε ενα παραπολιτικο μιζερο ανθρωπακι (ασχετα απο πολιτικη τοποθετηση...) Ο Αρκας της καρδιας μας,ο Αρκας ολων μας,εγινα ο Αρκας της πολιτικης και του παραγωντισμου.Κριμα.
Δέσποινα
02/07/2017 12:58
Συγγνώμη, σε αγαπώ, σε εκτιμώ, αλλά σε θέματα Αρκά, συζήτηση κομμένη. Ένας άνθρωπος ή ακόμα κ πολλοί άνθρωποι που γνώρισε/αν τέτοια απόλυτη επιτυχία κ καταξίωση κ επέλεξε/αν να παραμείνει/ουν άγνωστος/οι, δικαιωματικά είναι στο απυρόβλητο. Τελεία.
Γρηγόρης
02/07/2017 12:14
Πολύ ασχοληθήκαμε με τον ατάλαντο. Η φράση "Ας αφήσουμε τους εγωϊσμούς κι ας κοιτάξουμε και λίγο τον εαυτό μας" μου φαίνεται κλεμμένη, ή παραποιημένη από τον Ιταλό ALTAN.
Γιώργος
02/07/2017 11:53
3 στους 3 σχολιαστές ως τώρα διαφωνούν με το άρθρο και θεωρούν τον μεν Λάκη ατάλαντο λαϊκιστή, τον δε Αρκά καλλιτέχνη που "απλώς σατιρίζει αυτό που βλέπει". Λογικό, αν σκεφτεί κανείς το μέσο στο οποίο αναρτήθηκε το άρθρο -φαντάζομαι αν είχε αναρτηθεί πχ στην ΑΥΓΗ οι εκεί σχολιαστές θα έψεγαν την Ακρίτα γιατί βάζει τον αυθεντικό καλλιτέχνη Λάκη που σατιρίζει την κακιά δεξιά στο ίδιο καλάθι με τον εγκάθετο Αρκά. Όταν ο οπαδισμός φτάνει στο μεδούλι, καμία διαφορετική άποψη δεν γίνεται αποδεκτή. Bottom line: ο Αρκάς έχει αλλάξει, αυτό είναι σίγουρο. Το ίδιο και ο Λάκης. Έχουν στρατευτεί σαφώς, σατιρίζουν στοχευμένα και μονόπλευρα. Αν αυτό είναι καλό ή κακό, ή αν αρέσει σε κάποιους και δεν αρέσει σε άλλους, είναι εντελώς υποκειμενικό.
Τακης
02/07/2017 11:27
Σωστήηη....Οταν ο γελοιογράφος,η ο καλλιτέχνης,που υποτίθεται ειναι ενάντια σε καθε εξουσία,τάσσεται με την εξουσία,εχει τελειώσει,τοσο ομορφα,τόσο απλά..
Φωτεινή
02/07/2017 22:30
Σε παράλληλο σύμπαν ζεις; Η φασιστερά, την οποία σατιρίζει ο Αρκάς είναι στην εξουσία, το έχεις πάρει χαμπάρι;
DZ
02/07/2017 10:03
Η αγαμη θυγατέρα που στήριξε όσο λίγοι άλλοι το αντιευρωπαικο, αντιδημοκρατικο εθνολαικιστικο αχταρμά που λέγεται ΣΥΡΙΖΑ, εκφέρει άποψη για τον Αρκα. Πολιτικοποιηθηκε λέει, επειδή τολμά να ασκεί κριτική στην καλύτερη κυβέρνηση όλων των εποχών μέσω των σκιτσων του. Κα Ακρίτα, ο ΣΥΡΙΖΑ σύντομα θα φύγει (ιδανικά θα διαλυθεί) και θα είναι μόνο μια κακή ανάμνηση σε όλους εμάς που βλέπουμε τη χώρα να ακροβατεί στο χείλος του γκρεμού τα τελευταία 2 χρόνια. Εσάς, τον Λάκη, τον Κραουνακη και τους λοιπούς ανθρώπους του "πνεύματος" θα σας θυμόμαστε για πάντα. Δεν θα σας θυμόμαστε γιατί αρθρωσατε μια σωστή και ψύχραιμη κουβέντα σε πολύ δύσκολες εποχές για τη χώρα, αλλά για την ηθική σας χυδαιοτητα που χρησιμοποιησατε την αναγνωρισιμοτητα σας για να χαιδευετε αυτιά, να πειθετε απλό κόσμο ότι η λύση βρίσκεται σε μη ρεαλιστικές προτάσεις και να εξωθειτε το ακροατήριο σας σε μια μαζική, εθνική αυτοκτονία.
ΔΜ
02/07/2017 10:01
Δηλ.για να είστε ευχαριστημένη πρέπει να σατιρίζει τον Μητσοτάκη;Μα αυτός δεν κυβερνά.Θα έχετε δίκιο,ότι δηλ.ο Αρκάς έγινε οπαδός της ΝΔ,αν δεν ασχοληθεί μαζί της όταν θα κυβερνήσει. Πάντως κι εγώ σας ταξινομώντας σε δύο περιόδους,προ και μετά Συριζα' ποιά πιστεύετε ότι προτιμώ;
ronin
04/07/2017 16:35
Και το βραβείο για το σχόλιο της ημέρας απονέμεται... "Πάντως κι εγώ σας ταξινομώντας σε δύο περιόδους,προ και μετά Συριζα' ποιά πιστεύετε ότι προτιμώ;" Εκπληκτική απάντηση! Ότι γράφουμε όλοι σε 2 σελίδες το είπατε με 16 λέξεις!
bruidsjonker
02/07/2017 08:56
Η αλήθεια είναι ότι το χιούμορ των ταλαντούχων σκοτώνει και αφαιρεί κάθε πολιτικό επιχείρημα . Γεγονός ότι κάνει μεγάλη ζημιά , είτε μας αρέσει , είτε δεν μας αρέσει . Μην συγκρίνει όμως τον Αρκά που ανήκει στους μεγάλους Έλληνες σκιτσογράφους , σαν τον Ιωάννου , τον Στάθη , τον Κύρ , τον Μπόστ και τον Μητρόπουλο , με αυτόν τον ατάλαντο που έκανε την διαδοροή του μέσα σε κότερα στην χώρα του τάχατες ......
Argy Bargy
01/07/2017 23:42
Τσούζει, ε;
Α.Μ
01/07/2017 23:07
Αδιανόητο να νουθετει η Ελενα Ακριτα ανθρωπους με δημοσιο λογο για μια δηθεν "πολιτικη σταση". Ακομη και αν ο Αρκας ειχε ξεπερασει τα ορια της σατιρας (που δεν τα εχει ξεπερασει , απλα σε καποιους φαινεται απιστευτο πως υπαρχει τοσο υλικο για καυστικο σχολιασμο απο το τσιρκο που παριστανει την κυβερνηση) ακομη ομως και τοτε η τελευταια που δικαιουται δια να ομιλει ειναι η Ακριτα. Η Ακριτα που για καποιο λογο οι περισσοτεροι την εχουν ταυτισει με την προεκλογικη "ελπιδα" του ΣΥΡΙΖΑ. Η Ακριτα που δηλωσε και "απογοητευμενη" για τη στηριξη της στο κομμα. Καποιοι ανθρωποι ειναι οξυδερκεις, ταλαντουχοι, σχετικα ισορροπημενοι, αλλα δυστυχως δεν ξερουν ποτε πρεπει να ελεγξουν και λιγο τη γλωσσα τους.
ΧΚ
01/07/2017 23:07
Μου είναι απολύτως αδιάφορη η άποψή σας. Δεν σας ρώτησα την γνώμη σας κάν. Με ενοχλεί και πού μου προώθησαν το κείμενό σας. Έχασε 5 πολύτιμα λεπτά από την ζωή μου να ασχολούμαι με το γραπτό σας. Σ' αυτό δεν φταίτε εσείς. Δυστυχώς όμως τα κυκλοφορούν. Αυτή είναι η δουλειά τους.
ΜΑΡΙΑ ΤΣ.
01/07/2017 20:02
Απορώ με την απογοήτευση. Σατιρίζει αυτό που βλέπει με τα δικά του μάτια. Από πότε η πηγή της έμπνευσης αν ενοχλεί τις πολιτικές μας προτιμήσεις, είναι καταδικαστέα? Ο,τιδήποτε κι αν ειπωθεί, κρίνεται από το αν λέγεται πετυχημένα και εν προκειμένω προκαλεί γέλιο ή, έστω, "μας κάνει νόημα".
Τακις
01/07/2017 19:32
Αγαπητη Ελενα, επέτρεψε μου να διαφωνήσω απολυτα με το αθρο σου για τον Αρκα. Η απολυτη στηριξη σου στο λαικιστηκο κομα που μας κυβερνα εχει ξεπερασει κάθε οριο λογικης, σε διαβαζω από τα πρωτα χρονια που ξεκινησες με Ταχυδρομο, και σαν πρωην αναγνωστης σου είμαι βαθεια απογοητευμενος από την εμπάθειά σου ο Αρκας δεν αλλαξε..εσυ αλλαξες και δυστυχως προς το χειρότερο ...
ΓΜ
01/07/2017 19:19
Τι λες αγαπητή Έλενα, σοβαρά; Συγκρίνεις τη χυδαιότητα Λαζόπουλου με το ασύγκριτο πνεύμα το Αρκά; Είναι "ινστρούχτορας" επειδή γελοιοποιεί τους μεγαλύτερους πολιτικούς απατεώνες που γνώρισε αυτή η χώρα; Ξέρεις άλλο πολιτικό που είπε, προεκλογικά και μετεκλογικά τόσα χονδροειδή ψέμματα και εξαπάτησε ένα λαό σε τέτοια έκταση; Ο Αρκάς δεν υποστηρίζει μια παράταξη όπως έκανε ο γύφτος με το τσαντίρι του. Διακωμωδεί με οξύτητα πνεύματος μια γελοία δράκα που κάνει ότι κυβερνά! Αν δεν μπορείς να δεις τη διαφορά, κρίμα, μεγάλο κρίμα!