Είναι ευτύχημα που ο επικεφαλής της νέας «επιτροπής σοφών» για την Παιδεία είναι ιστορικός: θα μπορούσε να αρχίσει τις εργασίες της με την καταγραφή των δεκάδων «μεταρρυθμίσεων» που έχουν επιχειρηθεί στον χώρο –και τα κατώτερα των προσδοκιών αποτελέσματά τους.

Και μόνο η αναγγελία της νέας «μεταρρύθμισης» –χωρίς ακόμη να είναι γνωστό τι θα εφαρμοστεί –οδηγεί σε τραγελαφικές καταστάσεις: είναι ενδεικτικό ότι το εξεταστικό σύστημα για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά τον Ιούνιο του 2016. Και μάλιστα οι εξετάσεις θα είναι διπλές, προκειμένου να μπορέσουν να δώσουν τη μάχη τους οι υποψήφιοι που δεν τα κατάφεραν πέρυσι, με το προηγούμενο σύστημα. Τώρα και το νέο σύστημα οδηγείται σε απόσυρση!

Εν τω μεταξύ οι σημερινοί μαθητές γυμνασίων και λυκείων έχουν δοκιμάσει τις αντοχές τους με διαφορετικά συστήματα –πράγμα που οδήγησε σε έκρηξη της παραπαιδείας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα περιορισμένα οικονομικά των νοικοκυριών σε καιρό κρίσης.

Η κυβέρνηση εμφανίζεται να αναζητεί συναινέσεις στα μεγάλα ζητήματα –αλλά από την άλλη πλευρά ετοιμάζεται να καταργήσει νομοθετικές ρυθμίσεις που αφορούν την εκπαίδευση, για τις οποίες είχαν επιτευχθεί πολύ μεγάλες κοινοβουλευτικές πλειοψηφίες. Είναι προφανές ότι και ο σημερινός υπουργός θέλει να αφήσει το στίγμα του στην Παιδεία –αλλά τα σχολεία και τα πανεπιστήμια έχουν ήδη στιγματιστεί αρκετά από τις προηγούμενες μεταρρυθμίσεις!