Ενα πρώην διαιτητής με ατελείωτα ράμματα στη γούνα του από την εποχή της «παράγκας» αλλά και νυν υπόδικος για σειρά αδικημάτων περί το ποδόσφαιρο αναλαμβάνει να σώσει το ποδόσφαιρο!..

Με άλλα λόγια και κατά κάποιον μαγικό τρόπο, ο συγκεκριμένος σωτήρας Μποροβήλος καταφέρνει να προσωποποιεί ταυτοχρόνως και το πρόβλημα και τη λύση του.

Την ίδια στιγμή, η Θεοδώρα Τζάκρη διαπίστωσε ότι η ελληνική κοινωνία βρίσκεται ενώπιον «ενός κοινωνικού, οικονομικού και πολιτικού αδιεξόδου» –στο οποίο προφανώς δεν την οδήγησε το τζακ-ποτ στο Τζόκερ αλλά οι κυβερνήσεις στις οποίες συμμετείχε η Τζάκρη!..

Τώρα όμως η Τζάκρη επισκέφτηκε τον Τσίπρα και δήλωσε έτοιμη «να συμβάλει με τις δυνάμεις της στην άρση του αδιεξόδου».

Οπως ο Μποροβήλος, η Τζάκρη κατορθώνει να συμβάλλει ταυτοχρόνως και στο αδιέξοδο της ελληνικής κοινωνίας αλλά και στη διέξοδο από το αδιέξοδο.

Ο Γιώργος Παπανδρέου επανεμφανίστηκε πρόθυμος να αναλάβει «την αναγέννηση και την ανασυγκρότηση του ΠΑΣΟΚ». Το οποίο ο ίδιος είχε προλάβει να διαλύσει με το «λεφτά υπάρχουν!», τα Μνημόνια, τους κηπουρούς και τα δημοψηφίσματα.

Οπως ο Μποροβήλος, όπως και η Τζάκρη, ο Παπανδρέου επιδιώκει να υποδυθεί ταυτοχρόνως και τον μαστροχαλαστή και τον μάστορα.

Και επειδή κάθε φορά που βγαίνει ο Επιτάφιος υπάρχουν κάποιοι που νομίζουν ότι θα ακολουθήσει η Ανάσταση, ο αξέχαστος Ραγκούσης χάρηκε με τα μαντάτα του Παπανδρέου. Και δήλωσε πρόθυμος να επιστρέψει στην πολιτική ώστε μαζί με τον Παπανδρέου να φτιάξουν το «νέο ΠΑΣΟΚ».

Το οποίο «νέο ΠΑΣΟΚ», αν κατάλαβα καλά, θα είναι ο Παπανδρέου, ο Ραγκούσης, ο Ξυνίδης, ο Σαχινίδης… –ενδεχομένως και ο Κουτσόγιωργας με τον Χαραλαμπόπουλο, αν ο αναστάσιμος κύκλος ολοκληρωθεί επιτυχώς.

Ειλικρινά δεν νομίζω να υπάρχει άλλη χώρα στον κόσμο όπου με τόση ευκολία και τόση αμεριμνησία τα προβλήματα να υποδύονται τις λύσεις.

Πράγμα που καταλήγει να αποτελεί την ασφαλέστερη μέθοδο για να διαιωνίζονται τα προβλήματα.

Διότι στην Ελλάδα τίποτα δεν περνάει ποτέ. Κανείς δεν τελειώνει. Αντιθέτως, όλοι και όλα επιστρέφουν για να συνεχίσουν από εκεί που ξεκίνησαν. Χωρίς καμία επίγνωση για ό,τι συνέβη και ό,τι μεσολάβησε. Χωρίς καμία συναίσθηση ευθυνών και συνεπειών.

Η τραγωδία μας συνίσταται στο ότι οι φταίχτες και οι σωτήρες είναι τελικά τα ίδια πρόσωπα. Κι αυτό επειδή οι φταίχτες δεν είναι ποτέ φταίχτες.

Ηθικό δίδαγμα; Αν η σωτηρία είναι στην Αριστερά με την Τζάκρη και τη Γιαταγάνα, τότε χίλιες φόρες με τη Γιάννα και τη Μαριάννα στο Salon de Bricolage.