Σε κάθε σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα ένα εκπαιδευτικό βιβλίο βελτιώνεται ή αλλάζει (δεν διανοείται κανείς να χρησιμοποιήσει τον όρο αποσύρεται), αφού αξιολογηθεί στην εκπαιδευτική πράξη με επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια από τα αρμόδια επιστημονικά όργανα της Πολιτείας (Παιδαγωγικό Ινστιτούτο) και τους κατ΄ εξοχήν αρμόδιους, τους εκπαιδευ- τικούς που το διδάσκουν. Κάτι ανάλογο θα πρέπει να συμβεί άμεσα με όλα τα νέα σχολικά βιβλία (χωρίς εξαιρέσεις). Αυτή είναι η αυτονόητη και, κατά τη γνώμη μου, υπεύθυνη στάση του υπουργείου Παιδείας έως σήμερα. Κάθε παρέκκλιση από τη στάση αυτή δεν συνιστά μόνο σοβαρό δείγμα πολιτικής αναξιοπιστίας, αλλά θα αποκαλύπτει στην πράξη ότι η έννοια των μεταρρυθμίσεων είναι συνυφασμένη με την άρνηση της επιστημονικής και παιδαγωγικής έρευνας και τη συνειδητή διολίσθηση σε μια απροκάλυπτη μορφή ιδεολογικής χειραγώγησης της εκπαίδευσης. Ο Κώστας Αγγελάκος είναι λέκτορας Παιδαγωγικών στο Τμήμα Ιστορίας του Ιονίου Πανεπιστημίου, διευθυντής του περιοδικού «Νέα Παιδεία»