Η δημοτικότητα του προέδρου Φρανσουά Ολάντ σημείωσε αλματώδη άνοδο 22 εκατοστιαίων μονάδων μετά τις επιθέσεις της 13ης Νοεμβρίου, με τις θετικές γνώμες να ανέρχονται πλέον στο 50%, σύμφωνα με μια δημοσκόπηση την οποία διενήργησαν οι Ifop / Fiducial και δημοσιεύθηκε σήμερα από το περιοδικό Paris Match και το ραδιοφωνικό δίκτυο Sud Radio.

Αυτή είναι η καλύτερη επίδοση του Σοσιαλιστή προέδρου της Γαλλίας από το 2012, τη χρονιά που είχε εκλεγεί. Η δημοτικότητα του Ολάντ, η οποία είχε κατακρημνιστεί ξανά τους τελευταίους μήνες, κυρίως εξαιτίας της αύξησης της ανεργίας, είχε καταγράψει μια παρόμοια αύξηση (+21%) τον Ιανουάριο, όταν είχαν διαπραχθεί οι επιθέσεις εναντίον της εφημερίδας Charlie Hebdo κι ενός εβραϊκού σουπερμάρκετ.

«Για δεύτερη φορά μέσα στη χρονιά παρατηρείται ιλιγγιώδης άνοδος της δημοτικότητας του προέδρου» Ολάντ, σημείωσε ο Φρεντρίκ Νταμπί, αναπληρωτής γενικός διευθυντής του Ifop.

Οι Γάλλοι ψηφοφόροι που εκφράζουν θετική γνώμη για τις ενέργειες του προέδρου είναι πλέον περισσότεροι (50%, +22% από τον περασμένο μήνα) από αυτούς που τις αποδοκιμάζουν (49%, -23% από τον Νοέμβριο). Το 1% δεν εξέφρασε γνώμη.

Το δεδομένο αυτό καταγράφεται πέντε ημέρες πριν από τον πρώτο γύρο των περιφερειακών εκλογών, οι οποίες χαρακτηρίζονται η τελευταία πρόβα πριν από τις προεδρικές εκλογές, το 2017. Το ακροδεξιό Εθνικό Μέτωπο (Front national, FN) εμφανίζεται σε θέση ισχύος και ενδέχεται να κερδίσει για πρώτη φορά δύο περιφέρειες, σύμφωνα με δημοσκοπήσεις.

Το 62% των Γάλλων κρίνει ότι ο Ολάντ «υπερασπίζεται καλά τα συμφέροντα της Γαλλίας στο εξωτερικό», το 38% ότι «λέει την αλήθεια στους Γάλλους» – αυτό σημαίνει ότι ένα 62% δεν τον εμπιστεύεται – ενώ επίσης το 38% θεωρεί πως βρίσκεται κοντά «στις ανησυχίες των Γάλλων». Μόλις ένα 28%, μολαταύτα, θα ήθελε ο Ολάντ να επανεκλεγεί το 2017. Ακόμη χαμηλότερο ποσοστό (26%) θεωρεί ότι ο πρόεδρος ασκεί ορθή οικονομική πολιτική.

Η έρευνα αυτή διεξήχθη τηλεφωνικά από την 27η ως την 28η Νοεμβρίου σε δείγμα 983 προσώπων, που θεωρείται αντιπροσωπευτικό του γαλλικού πληθυσμού 18 ετών και άνω, βάσει της μεθόδου των ποσοστώσεων.

Μια δεύτερη δημοσκόπηση, των TNS Sofres-One Point για το Le Figaro Magazine, κατέδειξε επίσης αλματώδη αύξηση της δημοτικότητας του Ολάντ από τον Νοέμβριο, κατά 15%, στο 35% αυτόν τον μήνα. Αυτή η έρευνα έγινε σε δείγμα 1.000 ψηφοφόρων από την 26η Νοεμβρίου ως την 28η Νοεμβρίου.