Τουλάχιστον επτά άνθρωποι τραυματίστηκαν σε βίαια επεισόδια που ξέσπασαν έξω από κτίριο της Air France.

Μεταξύ των τραυματιών είναι και δύο φύλακες ασφαλείας, ο ένας εκ των οποίων μεταφέρθηκε σε νοσοκομείο σε κωματώδη κατάσταση. Αν και συνήλθε από το κώμα, η κατάστασή του θεωρείται σοβαρή.

Διευθυντικά στελέχη της Air France αναγκάστηκαν να το «σκάσουν», όταν οργισμένοι εργαζόμενοι που κρατούσαν πανό και σημαίες όρμησαν στην αίθουσα όπου πραγματοποιείτο συνάντηση για τα σχέδια συρρίκνωσης των δραστηριοτήτων της αεροπορικής εταιρείας τα οποία θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην περικοπή περίπου 3.000 θέσεων εργασίας.

Τηλεοπτικές εικόνες έδειξαν το πλήθος που είχε συγκεντρωθεί να σπρώχνει τον διευθυντή προσωπικού και υπεύθυνο εργασιακών σχέσεων της εταιρείας, Χαβιέ Μπροσέτα, ενώ του έσκισαν το πουκάμισο και την γραβάτα. Εκείνος προσπάθησε να ξεφύγει από το οργισμένο πλήθος, ωστόσο τραυματίστηκε.

Ο Μπροσέτα και ο διευθύνων σύμβουλος της γαλλικής εταιρείας, Φρεντερίκ Γκεζί, προωθούν σχέδιο δραστικών περικοπών -ένα «σχέδιο Β» όπως το περιγράφει η εταιρεία.

Τέσσερα συνδικάτα εργαζομένων είχαν εξαγγείλει απεργιακή κινητοποίηση για χθες, Δευτέρα.

Οι διαδηλωτές απαίτησαν την παραίτηση του επικεφαλής του ομίλου Air France/KLM, Αλεξάντρ ντε Ζουνιάκ.

Σύμφωνα με δημοσιογράφο του πρακτορείου Reuters, τα διευθυντικά στελέχη αποχώρησαν από την συνεδρίαση, όταν εξοργισμένοι εργαζόμενοι εισέβαλαν στην αίθουσα κρατώντας πανό και σημαίες.

Το νέο σχέδιο αναδιάρθρωσης

Το νέο σχέδιο αναδιάρθρωσης προβλέπει την κατάργηση πλεονάζοντος προσωπικού, με τη διοίκηση να εκτιμά τον αριθμό τους σε 2.900, το 2016 και το 2017. Παράλληλα, η εταιρεία σχεδιάζει να ακυρώσει την παραγγελία ενός Boeing 787 Dreamliner.

Η Air France προβλέπει επίσης να μειώσει τη συχνότητα των πτήσεών της σε περισσότερες από 20 γραμμές το 2016 και να τερματίσει την επόμενη χρονιά τη σύνδεση με πέντε προορισμούς στην Ινδία και τη Νοτιοανατολική Ασία, σύμφωνα με πηγές του Γαλλικού Πρακτορείου Ειδήσεων.

Εκπρόσωπος της Air France – KLM τόνισε ότι σχεδιάζει να αναλάβει νομική δράση για την «αυξανόμενη βία» κατά στελεχών της.

Η διοίκηση είχε ζητήσει από τα πληρώματα αέρος να πετάξουν εκατό ώρες παραπάνω κατ’ έτος, χωρίς μισθολογικές αυξήσεις, και να μην έχουν ημέρες ρεπό, ένα σενάριο που απέρριψαν ομόφωνα τα συνδικάτα.

Η Air France ήδη τα τελευταία χρόνια προχώρησε σε σημαντικές μειώσεις κόστους και προσωπικού (5.500 αποχωρήσεις από το 2012 έως τα τέλη του 2014) που αναμενόταν να της επιτρέψουν να επιστρέψει στην κερδοφορία το 2015. Ομως, η εταιρεία παραμένει εγκλωβισμένη στον ανταγωνισμό από τις εταιρίες χαμηλού κόστους στην Ευρώπη και τις εταιρίες μεγάλων πτήσεων του Κόλπου.

Ο όμιλος Air France / KLM είναι η δεύτερη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρία μετά τη γερμανική Lufthansa.