Μισό δισεκατομμύριο ευρώ θα μπορούσε να κοστίσει στη γερμανική οικονομία η επταήμερη απεργία των μηχανοδηγών των Γερμανικών Σιδηροδρόμων (DB), σύμφωνα με σημερινές εκτιμήσεις του γερμανικού εμπορικού επιμελητηρίου DIHK.

Η απεργία — η όγδοη κατά σειρά στη διένεξη μεταξύ του συνδικάτου των μηχανοδηγών GDL και της κρατικής Deutsche Bahn για τις συνθήκες εργασίας — ξεκίνησε το μεσημέρι της Δευτέρας για τους εμπορευματικούς συρμούς ενώ από την Τρίτη θα επηρεάσει και τα επιβατικά τρένα. Η απεργιακή κινητοποίηση θα διαρκέσει ως την Κυριακή στις 10:00 ώρα Ελλάδας.

Η απεργία θα δημιουργήσει δυσκολίες στην αλυσίδα τροφοδοσίας των γερμανικών εταιριών, ανέφερε ο πρόεδρος του DIHK Έρικ Σβάιτζερ.

«Οι αποθήκες θα αδειάσουν, η παραγωγή θα επιβραδυνθεί, ίσως ακόμα και να σταματήσει» δήλωσε.

Σύμφωνα με τους οικονομολόγους της Unicredit, η απεργία θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση του ΑΕΠ το δεύτερο τρίμηνο κατά 0,1 ποσοστιαία μονάδα.

Η απεργία αναμένεται να πλήξει κυρίως τις χημικές βιομηχανίες και τις χαλυβουργίες. Καθημερινά, οι γερμανικοί σιδηρόδρομοι μεταφέρουν περίπου 200.000 τόνους προϊόντων χάλυβα, σύμφωνα με την γερμανική ομοσπονδία εταιριών χάλυβα.