Η γερμανική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Germanwings προσφέρει στους οικείους των θυμάτων «έως και 50.000 ευρώ ανά επιβάτη» για την κάλυψη των άμεσων εξόδων τους, ανακοίνωσε εκπρόσωπος της εταιρείας την Παρασκευή.

Αυτή η πρώτη βοήθεια, η οποία είναι ανεξάρτητη από τις αποζημιώσεις που αναμένεται να δοθούν λόγω της ευθύνης της εταιρείας, δεν θα ζητηθεί να επιστραφεί σε καμία περίπτωση, διαβεβαίωσε ο εκπρόσωπος αυτός στο Γαλλικό Πρακτορείο, επιβεβαιώνοντας την πληροφορία που μετέδωσε πρώτη η βερολινέζικη εφημερίδα Tagesspiegel.

Σύμφωνα με τον Χόλγκερ Χοπερντίτσελ, έναν δικηγόρο ειδικευμένο στις αεροπορικές μεταφορές τον οποίο επικαλέστηκε η Ταγκεσπίγκελ, η Λουφτχάνσα, η μητρική εταιρεία, ενδέχεται να καταβάλει αρκετές δεκάδες ως αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ως αποζημίωση, όταν οι οικείοι των επιβατών διεκδικήσουν αποζημιώσεις.

Η Σύμβαση του Μόντρεαλ

Η ευθύνη των αεροπορικών εταιρειών σε περίπτωση δυστυχήματος καθορίζεται με βάση τη Σύμβαση του Μόντρεαλ για την Ευθύνη των Αερομεταφορέων (1999), η οποία προβλέπει όριο €143.000 ανά θύμα. Ωστόσο αυτό το όριο μπορεί να ξεπεραστεί και στην «πράξη» οι αεροπορικές εταιρείες «σπανίως το επικαλούνται», ανέφερε νομικός σύμβουλος μιας επιχείρησης του κλάδου, ερωτηθείς σχετικά από το Γαλλικό Πρακτορείο.

Ο Ελμαρ Γκεμούλα, καθηγητής αεροπορικού δικαίου στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Βερολίνου, ερωτηθείς για το θέμα από τη γερμανική εφημερίδα Rheinische Post, έκρινε ότι θα ζητηθεί από τους συγγενείς ως αποζημίωση από τη Λουφτχάνσα ένα σχετικά μικρό ποσό που θα κυμαίνεται μεταξύ 10-30 εκατομμυρίων ευρώ συνολικά.

Σύμφωνα με ειδικούς του τομέα των ασφαλειών που ερωτήθηκαν σχετικά από το Γαλλικό Πρακτορείο, ακόμη και αν το δυστύχημα προκλήθηκε εσκεμμένα από τον συγκυβερνήτη του αεροσκάφους, αυτό δεν αλλάζει τίποτε σε ό,τι αφορά την ευθύνη της επιχείρησης και τις αποζημιώσεις για τις ανθρώπινες απώλειες.