Επί χρόνια, ο χρηματοδότης των προεκλογικών εκστρατειών στις Ηνωμένες Πολιτείες, ο οποίος πήγαινε ανάλογα με το πολιτικό ρεύμα, ήταν η Γουόλ Στριτ. Επίσης «παραδοσιακά», οι τομείς της Αμυνας και της Ενέργειας στήριζαν τους Ρεπουμπλικανούς, ενώ Χόλιγουντ και Σίλικον Βάλεϊ έδιναν «ψήφο εμπιστοσύνης» στους Δημοκρατικούς.

Περίπου δύο εβδομάδες ωστόσο, πριν από τις ενδιάμεσες εκλογές της 4ης Νοεμβρίου, τα πολιτικά στοιχήματα κολοσσών της Πληροφορικής αποδεικνύουν ότι κάτι αλλάζει στο προεκλογικό παρασκήνιο των ΗΠΑ. Και δεν είναι μόνο που οι περισσότερες από τις μισές δωρεές τής Google πάνε στο ταμείο των Ρεπουμπλικανών. Είναι κυρίως ότι για πρώτη φορά η Google ξεπερνά την Goldman Sachs ως εταιρικός δωρητής, σηματοδοτώντας την ολοένα και πιο δυναμική προσπάθεια της Σίλικον Βάλεϊ να αυξήσει την πολιτική της επιρροή. Για να αντιληφθεί κανείς την τεράστια στροφή της Google, αρκεί να αναλογιστεί ότι στις προηγούμενες ενδιάμεσες εκλογές τού 2010 η εταιρεία είχε δαπανήσει μόνο το ένα τρίτο από όσα είχε «επενδύσει» η -κατά τα άλλα γνωστή για τις πολιτικές διασυνδέσεις της- Goldman Sachs.

Σύμφωνα με τους Financial Times, η επιτροπή πολιτικής δράσης (PAC) τής Google έχει ρίξει μέχρι στιγμής στις φετινές ενδιάμεσες εκλογές 1,43 εκατ. δολάρια. Αφήνει έτσι, πίσω την Goldman Sachs με 1,39 εκατ. δολάρια και παίρνει τη θέση της δίπλα στους μεγάλους αμυντικούς και πετρελαϊκούς ομίλους. Οι ιδεαλιστές του Διαδικτύου ενδεχομένως να μην εγκρίνουν τη χαμένη πολιτική αθωότητα της Σίλικον Βάλεϊ. Καλώς ή κακώς όμως, οι επιχειρήσεις έχουν την τάση να ανταποκρίνονται στον κόσμο όπως είναι και όχι όπως θα έπρεπε να είναι, σχολιάζουν οι Financial Times στο κύριο άρθρο του σαββατιάτικου φύλλου.

«Τα διοικητικά στελέχη αυτών των εταιρειών μπορεί να μη συμφωνούν πάντα με τους Ρεπουμπλικανούς σε κοινωνικά ζητήματα. Για πολλούς από αυτούς όμως, στο τέλος της ημέρας η δουλειά είναι δουλειά», υπογραμμίζει ο ρεπουμπλικανός Ριντ Γκάλεν, χρηματοοικονομικός σύμβουλος στην Καλιφόρνια.

Η πολιτική στήριξη μοιάζει μονόδρομος για την Google – και τους υπόλοιπους της Σίλικον Βάλεϊ – αυτήν την κρίσιμη περίοδο που η Ουάσινγκτον βάζει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων κρίσιμα ζητήματα για τις εταιρείες τεχνολογίας: από το φορολογικό έως τη μεγαλύτερη εποπτεία των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών.

Στη χάραξη πολιτικής ποντάρουν επίσης η Microsoft (πρώτη με συνολικές δαπάνες 1,78 εκατ. δολάρια σε αυτήν την εκλογική μάχη), το Facebook (375.000 δολάρια) και η Amazon (177.000 δολάρια). Επιτροπή πολιτικής δράσης έχει επίσης συστήσει από το 2003 και το Twitter, ενώ η Apple προτιμά το lobbying (άσκηση πιέσεων στους πολιτικούς).