Ο ήχος των σειρήνων από τη θάλασσα και των καμπάνων από τη στεριά, τα μαντίλια τα οποία μετατράπηκαν σε σημαίες, το νερό που εκτόξευαν οι αντλίες των ρυμουλκών σαν πυροτεχνήματα. «Το πλοίο αναχώρησε», ανακοίνωσε ο Φράνκο Γκαμπριέλι, επικεφαλής της υπηρεσίας πολιτικής προστασίας της Ιταλίας και ο κόσμος στη στεριά ξέσπασε σε χειροκροτήματα.

Χθες το μεσημέρι το κρουαζιερόπλοιο «Costa Concordia», το οποίο τη 13η Ιανουαρίου του 2012 ναυάγησε μερικά μέτρα μακριά από τις ακτές του νησιού Τζίλιο της Τοσκάνης, σάλπαρε για το τελευταίο του ταξίδι. Τελικός προορισμός το λιμάνι της Γένοβας, πρωτεύουσας της Λιγουρίας, όπου αναμένεται να φθάσει το βράδυ του Σαββάτου ή τα ξημερώματα της Κυριακής. Κατά τη διάρκεια του τετραήμερου πλου, σε απόσταση ασφαλείας από το κατεστραμμένο κουφάρι του «Costa Concordia» θα πλέουν περισσότερα από 15 σκάφη ενώ η μέση ωριαία ταχύτητα του ταξιδιού θα είναι τα 2,5 ναυτικά μίλια.

Με το πρώτο φως του ήλιου χθες το πρωί δεκάδες κάτοικοι του Τζίλιο συγκεντρώθηκαν στο λιμάνι του νησιού τους για να δουν από κοντά τις τελευταίες φάσεις μιας τραγικής ιστορίας, η συνολική διάρκεια της οποίας ξεπέρασε τις 900 ημέρες. Ανάμεσά τους υπήρχαν και αρκετοί τουρίστες, κάποιοι από τους οποίους προγραμμάτισαν το ταξίδι τους έτσι ώστε να προλάβουν να δουν από κοντά την αναχώρηση του κρουαζιερόπλοιου.

«Αυτό είναι το τέλος της ιστορίας ενός πλοίου, ενός σιδερένιου τέρατος, αλλά όχι της δικής μου ιστορίας με το «Costa Concordia». Αυτή η ιστορία δεν μπορεί να ξεχαστεί» σχολίασε ο ισπανός επιζών του ναυαγίου Λατζάρο Χουάν ο οποίος ταξίδεψε από το Αλικάντε της Ισπανίας έως το νησί Τζίλιο μόνο και μόνο για να δει το κατεστραμμένο κουφάρι να εγκαταλείπει το σημείο μιας τραγωδίας που κόστισε τη ζωή σε 32 ανθρώπους. «Αν ξεχνούσα εκείνη τη νύχτα δεν θα ήμουν φυσιολογικός, δεν θα ήμουν άνθρωπος. Αυτή η ιστορία είναι διαρκώς μέσα στο μυαλό μου και εξακολουθώ ακόμη να τη βλέπω στα όνειρά μου» δήλωσε συγκινημένος.

«Θα θριαμβολογήσουμε και θα γιορτάσουμε μόνον όταν φθάσουμε στη Γένοβα, αλλά μετά θα πρέπει να πέσει οριστικά η αυλαία» επισήμανε ο Φράνκο Γκαμπιέλι γνωρίζοντας ότι ακόμη και την τελευταία στιγμή δεν αποκλείεται να συμβεί κάτι που θα ακυρώσει τις προσπάθειες εκατοντάδων ατόμων. Πλέον οι βασικές ανησυχίες των ομάδων που ανέλαβαν το εξαιρετικά δύσκολο έργο της ευθυγράμμισης, της ανάδυσης και της απομάκρυνσης του γιγάντιου κρουαζιερόπλοιου από το Τζίλιο είναι δύο. Η πρώτη αφορά το ενδεχόμενο μόλυνσης του θαλάσσιου περιβάλλοντος καθώς στις δεξαμενές του πλοίου υπάρχουν ακόμη περίπου 100 τόνοι καυσίμων. Η δεύτερη έχει να κάνει με τις αντοχές του κουφαριού, γιατί κατά τη διάρκεια του ταξιδιού υπάρχει ο κίνδυνος το κρουαζιερόπλοιο να κοπεί στα δύο.

ΑΓΝΟΟΥΜΕΝΟΣ. Για να ολοκληρωθεί όμως με απόλυτη επιτυχία η μεγαλύτερη επιχείρηση ανέλκυσης ναυαγίου στην ιστορία της παγκόσμιας ναυσιπλοΐας θα πρέπει να βρεθεί και η σορός ενός από τα 32 θύματα του ναυαγίου, του Ινδού Ράσελ Ρεμπέλο, καμαρότου του «Costa Concordia», που εξακολουθεί να αγνοείται.