«Πρέπει να υπάρχει ζωή εκεί έξω...»

Οι αστρονόµοι δηλώνουν βέβαιοι πως δεν είµαστε µόνοι στο Σύµπαν

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 09/12/2010 07:00 |
Η Ευρώπη, το φεγγάρι του ∆ία το οποίο είναι καλυµένο από πάγο είναι ένα από τα ουράνια σώµατα που συγκεντρώνουν τις περισσότερες πιθανότητες να φιλοξενούν ζωντανούς οργανισµούς
 «Πρέπει να υπάρχει  ζωή εκεί έξω...»
Μερικές τελευταίες ανακαλύψεις κατέστησαν πιθανότερο παρά ποτέ το ενδεχόµενο να µην είµαστε µόνοι µας, να υπάρχει ζωή κάπου αλλού στο Σύµπαν, συµφωνούν επιστήµονες που µίλησαν στο πρακτορείο Ασοσιέιτεντ Πρες.

Πρόσφατα επιστήµονες ανακοίνωσαν πως υπάρχουν τριπλάσια άστρα απ’ όσα πιστεύαµε ότι υπήρχαν. Μια άλλη οµάδα ερευνητών ανακάλυψε πως ένα µικρόβιο µπορεί να ζήσει µε αρσενικό, δηλαδή σε ένα εξαιρετικά σκληρό περιβάλλον. Και νωρίτερα φέτος, αστρονόµοι ανακοίνωσαν ότι βρήκαν έναν δυνάµει κατοικήσιµο πλανήτη. «Τα στοιχεία ενισχύονται όλο και περισσότερο» λέει ο Καρλ Πίλτσερ, διευθυντής του Ινστιτούτου Αστροβιολογίας της NASA. «Πιστεύω πως όποιος κοιτάξει αυτά τα στοιχεία θα πει: “Πρέπει να υπάρχει ζωή εκεί έξω”».

Ο Σεθ Σόστακ, ανώτερος αστρονόµος στο Ινστιτούτο SETI στην Καλιφόρνια, επισηµαίνει πως όλες οι τελευταίες ανακαλύψεις «µας ενθαρρύνουν να πιστέψουµε πως υπάρχει ζωή εκεί έξω». Το να πιστεύει κάποιος σήµερα ότι η Γη είναι το µόνο µέρος το οποίο φιλοξενεί ζωή είναι ουσιαστικά σαν να πιστεύει στα θαύµατα, «και οι αστρονόµοι δεν πιστεύουν σε θαύµατα» προσθέτει.

Βέβαια δεν υπάρχει ακόµη απόδειξη για την ύπαρξη τέτοιας ζωής. Ωστόσο, υποστηρίζει ο αστροβιολόγος της NASA Κρις Μακέι «υπάρχουν πράγµατα που δείχνουν ότι πρέπει να αισιοδοξούµε». Την περασµένη εβδοµάδα ένας αστρονόµος του Γέιλ δήλωσε πως υπολογίζει ότι υπάρχουν 300 εξάκις εκατοµµύρια άστρα – τριπλάσια απ’ ό,τι υπολογιζόταν προηγουµένως. Η Λάιζα Κάλτενεγκερ από το Πανεπιστήµιο του Χάρβαρντ λέει πως οι επιστήµονες πιστεύουν τώρα ότι τα µισά από τα άστρα στον γαλαξία µας έχουν πλανήτες µεγέθους διπλάσιου ως δεκαπλάσιου αυτού της Γης, οι οποίοι θα µπορούσαν να συντηρήσουν ζωή. Τον Απρίλιο ανακοινώθηκε και η ανακάλυψη ενός τέτοιου πλανήτη στην κατάλληλη απόσταση από το άστρο του, ώστε να µην είναι ούτε πολύ ζεστός ούτε πολύ κρύος. ∆ιαφορετική µορφή ζωής
Ο Ντόναλντ Μπράουνλι, αστρονόµος στο Πανεπιστήµιο της Ουάσιγκτον, είναι λιγότερο αισιόδοξος επειδή πιστεύει πως αυτό που µπορεί να υπάρχει εκεί έξω δεν θα είναι εύκολο να βρεθεί – ή δεν θα είναι τόσο σηµαντικό. Αν βρίσκεται εκεί έξω – λέει – πιθανόν να πρόκειται για µικρόβια τα οποία δεν είναι εύκολο να διακρίνει κανείς από απόσταση. Επίσης οι διαφορετικές γεωλογικές και ατµοσφαιρικές δυνάµεις στους πλανήτες µπορεί να εµποδίζουν τη ζωή να εξελιχθεί σε κάτι πολύπλοκο ή ευφυές, προσθέτει.

Αν είναι να βρεθεί ζωή, ο Αρης είναι ο πιθανότερος υποψήφιος – κάτω από την επιφάνειά του, εκεί όπου υπάρχεινερό, λένε αστρονόµοι. ∆υνατότητες να συντηρήσουν τη ζωή µπορεί να έχουν επίσης το φεγγάρι του ∆ία Ευρώπη και τα φεγγάρια του Κρόνου Εγκέλαδος και Τιτάνας.

Με το αυτί στο υπερδιάστηµα
Τέλος, προηγµένοι εξωγήινοι µπορεί να βρουν εµάς ή µπορείεµείς να ακούσουµε τις ασύρµατες εκποµπές τους λέει ο Μακέι. Το Ινστιτούτο SETI «αφουγκράζεται» το Σύµπαν για ναεντοπίσει ευφυή ζωή. Και στις διαλέξεις του, ο Σόστακ στοιχηµατίζει µε οποιονδήποτε από το ακροατήριο έναν καφέ πωςοι επιστήµονες θαβρουν απόδειξη εξωγήινης ζωής γύρω στο 2026. Οι πιθανότητες ποτέ δεν ήταν περισσότερες υπέρ του.

ΘΑΥΜΑ
«Το να υπάρχει ζωή µόνο στη Γη ισοδυναµεί µε θαύµα» λέει ο καθηγητής Σεθ Σόστακ

Επιτυχής η πρώτη πτήση

Με απόλυτη επιτυχία στέφθηκε η πρώτη δοκιµαστική πτήση ιδιωτικού διαστηµοσκάφους, το οποίο τέθηκε σε τροχιά γύρω από τη Γη.

Στο µέλλον πρόκειται να παρέχει στη NASA µεταφορικές υπηρεσίες για τον ∆ιεθνή ∆ιαστηµικό Σταθµό.

Η εκτόξευση του πυραύλου SpaceX Falcon 9 που µεταφέρει το διαστηµοσκάφος «Dragon» πραγµατοποιήθηκε στις 10.43 (15.43 GMT) από το ακρωτήριο Κανάβεραλ. Το «Dragon» τέθηκε σε τροχιά λίγο µετά. Επειτα από τρεις ώρες και δύο περιστροφές γύρω από τη Γη, προσθαλασσώθηκε µε αλεξίπτωτο στον Ειρηνικό Ωκεανό, όπως είχε προγραµµατιστεί.

Η διαστηµική εταιρεία Space X είναι πιθανό να προχωρήσει σύντοµα σε ακόµη δύο εκτοξεύσεις επίδειξης µε το Falcon 9
Μιχάλης.
10/12/2010 18:38
Η Συνείδηση είναι όντως μια ερώτηση από αυτές που λένε, του ενός εκατομμυρίου. Είναι αλήθεια ότι δε βγαίνουν και πολλές ειδήσεις για την Συνείδηση. Αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δεν υπάρχει εξωγήινη Ζωή. Το ποιο ενδιαφέρον θα είναι να βρούμε εξωγήινη ζωή, με συνείδηση μεγαλύτερη από την δική μας και καλύτερη ποιοτικά. Η Έννοια του Θεού για παράδειγμα, προϋποθέτει ότι έχει καλύτερη συνείδηση από εμάς. Πιστεύω πάντως ότι το καλύτερο είναι, τα σταδιακά βήματα στο ζήτημα της Εξωγήινης Ζωής.
nionios
10/12/2010 04:52
Πρώην Έλληνα μας μπέρδεψες. Κβαντομηχανική, πρωτεϊνικές αλυσύδες και συνείδηση που κολλάνε? Η ζωή υπερεκτιμημένη? Θυμήθηκα μια παλιά μου κοπελιά...
ρεαλιστής
09/12/2010 18:00
Σαν να ψάχνουν τα μυρμήγκια μια μυρμηγκοφωλιάς στην μικρή αυλή ενός σπιτιού, αν υπάρχουν άλλα μυρμήγκια έξω από την αυλή.
Οι σοφοί πάντως της μυρμηγκοφωλιάς αμφιβάλλουν, Δεν έχουν, λένε, ενδείξεις ....
Εξωγήινος
09/12/2010 17:26
Μπα, μην το ψάχνετε. Μόνοι σας είστε.
Πρώην Έλληνας