Γίνεται όλο και δυσκολότερο να αντισταθείς στη γοητεία των μπλογκ. Δεν εννοώ πως δεν μπορώ να σταματήσω να τα διαβάζω, αλλά αναρωτιέμαι διαρκώς μήπως πρέπει να αρχίσω ένα δικό μου. Στο κάτω κάτω, αν τόσο πολλοί αποκτούν φήμη και χρήμα από τη γωνιά τους στο Ίντερνετ, δεν αξίζει να δοκιμάσω;


Πενήντα επτά εκατομμύρια. Αυτός είναι σήμερα ο αριθμός των μπλογκ σε ολόκληρο τον κόσμο. Σήμερα, όχι αύριο: καθημερινά εμφανίζονται 100.000 καινούργια. Οι δημοσκοπήσεις δείχνουν πως οι περισσότεροι μπλόγκερ κάνουν αυτό που κάνουν προκειμένου να εκφραστούν δημιουργικά. Υπάρχουν ωστόσο και εκείνοι που ενδίδουν στον πειρασμό να συνδυάσουν το… τερπνό με το ωφέλιμο.OΧένρι Κόουπλαντ, ιδρυτής της ιστοσελίδας Βlogads που φέρνει σε επαφή μπλόγκερ και διαφημιστές, κατανοεί τον πειρασμό. Επισημαίνει την τεράστια επιτυχία του «Ρerez Ηilton», ενός έξυπνου και αυθάδη κουτσομπόλη αρθρογράφου του Ίντερνετ, που άρχισε το μπλογκ του μόλις πριν από δύο χρόνια και τώρα δέχεται 100 εκατομμύρια επισκέψεις τον μήνα. Με δηκτικά σχόλια του στυλ «χρειάζεται στυλίστα» κάτω από φωτογραφίες διασημοτήτων, ο Πέρες είναι «καλτ» για τους θαυμαστές του και κερδίζει πολλά χρήματα από τις διαφημίσεις. «Ο κόσμος το βλέπει και σκέπτεται, “θα μπορούσα να το κάνω κι εγώ”», λέει ο Κόουπλαντ. Ο Τζιμ Φουρτάντο είναι ένας από αυτούς που ευελπιστούν να πετύχουν στον κυβερνοχώρο. Άρχισε το μπλογκ του, το Βaseball Τhink Factory, σχεδόν πριν από έξι χρόνια, όταν εργαζόταν ως πυροσβέστης στη Μασαχουσέτη και είχε πολύ ελεύθερο χρόνο και τώρα λέει πως ξοδεύει περίπου 40 ώρες την εβδομάδα δουλεύοντας στην ιστοσελίδα. «Δεν έχει πια τόση πλάκα όση όταν πρωτοάρχισα», προσθέτει. Η ιστοσελίδα του έχει περισσότερες από ένα εκατομμύριο επισκέψεις τον μήνα και του αποφέρει λίγο περισσότερα από 1.000 δολάρια τον μήνα από διαφημίσεις, αλλά ο Φουρτάντο προσπαθεί πολύ να τα αυξήσει. «Καθώς αρχίζεις να ξοδεύεις πάρα πολύ χρόνο, η γυναίκα σου σού λέει, “Καλά θα κάνεις να αρχίσεις να βγάζεις χρήματα απ΄ αυτό”».

Η αγορά της διαφήμισης στα μπλογκ εκτιμάται πως φτάνει τα 36 εκατ. ευρώ

Δέκα τρόποι για να γίνετε πλούσιος με ένα μπλογκ


Γράψτε για το πώς μπορείτε να γίνετε πλούσιος μ΄ ένα μπλογκ. Υπάρχουν δεκάδες επιτυχημένα μπλογκ με θέμα τη δραστηριότητα τού να κρατάς μπλογκ. Ιστοσελίδες όπως οι ΡroΒlogger (πάνω) και Μake Μoney Οnline είναι γεμάτες συμβουλές για το πώς να πλουτίσετε γρήγορα Κάντε συμφωνία για βιβλίο. Ή ακόμη καλύτερα για ταινία. Πολλοί συγγραφείς πέρασαν από την ιδέα να φτιάξουν μπλογκ στη συμφωνία για το βιβλίο χωρίς να έχουν καθόλου αναγνώστες Απολυθείτε. Το 2002 η Χέδερ Άρμστρονγκ (δεξιά) απολύθηκε επειδή έγραψε στο μπλογκ της για την εταιρεία του Λος Άντζελες στην οποία εργαζόταν. Το 2007, η ιστοσελίδα της, η Dooce, είναι ακόμη το μοναδικό μπλογκ στο τοπ-100 που απευθύνεται ειδικά στις γυναίκες Βρείτε δουλειά. Αν ψάχνετε μια πολύ καλή δουλειά, η πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων της έρευνας στο Google για το όνομά σας είναι τουλάχιστον εξίσου σημαντική με το βιογραφικό σας. Το μπλογκ μπορεί να μη σας αποφέρει άμεσα χρήματα, όμως μπορεί να σας οδηγήσει σε μια καλή δουλειά Φροντίστε να σας εξαγοράσουν. Τον Οκτώβριο του 2005, ο Τζέισον Καλακάνης (αριστερά) πούλησε τα μπλογκ του στην ΑΟL για περίπου 25 εκατομμύρια δολάρια Βγάλτε μια μεγάλη είδηση. Μια αποκάλυψη είναι καλή για όλα τα μπλογκ, είτε πρόκειται για το Drudge Report που αποκάλυψε στον κόσμο τη σχέση του Μπιλ Κλίντον με τη Μόνικα Λιουίνσκι είτε για το Squidblog που δημοσιοποίησε φωτογραφίες του πρώτου γιγάντιου καλαμαριού που φωτογραφήθηκε ποτέ ζωντανό. Με μια μεγάλη αποκάλυψη, ένα μικρό μπλογκ μπορεί να δει τις επισκέψεις να αυξάνονται από τις 2.000 στις 100.000 μέσα σε μια μέρα Γράψτε πολλές λίστες. Είναι αλήθεια πως στους ανθρώπους δεν αρέσει να διαβάζουν πολλές λέξεις ονλάιν. Αλλά είναι και ψέματα. Πολλοί άνθρωποι διαβάζουν δεκάδες χιλιάδες λέξεις ονλάιν καθημερινά, αλλά σε πολύ μικρές δόσεις- σε e-mails, τίτλους, περίεργες φράσεις από ειδήσεις. Οι λίστες λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο Βρείτε κάτι καινούργιο για το μπλογκ σας. Αυτό γίνεται καθημερινά δυσκολότερο. Θέλετε να ξεκινήσετε ένα μπλογκ σχετικά με τα καλαμάρια; Μην μπείτε στον κόπο, υπάρχουν ήδη τρία τουλάχιστον Φροντίστε να σας κάνουν μήνυση.

Το μπλογκ του Πέρες Χίλτον παρουσίασε μεγάλη αύξηση επισκέψεων τον Νοέμβριο του 2006. Τότε ήταν που τον μήνυσε ένα πρακτορείο παπαράτσι ότι έκλεβε τις φωτογραφίες του και τις παραποιούσε. Το πρακτορείο ζήτησε 7,5 εκατομμύρια δολάρια και εκείνος απέκτησε ένα σωρό καινούργιους επισκέπτες Περιορίστε το κόστος. Μολονότι είναι ίσως ο διασημότερος μπλόγκερ στον κόσμο, με εξαψήφιο εισόδημα, όπως φημολογείται, ο Πέρες Χίλτον (δεξιά) εξακολουθεί να έχει για γραφείο ένα γωνιακό τραπέζι στο Coffee Βean cafe στο Σάνσετ Μπούλβαρντ. Βρίσκεται εκεί καθημερινά, από την ώρα που ανοίγει ώς την ώρα που κλείνει, πίνοντας τους λάτε του και πληκτρολογώντας στο λάπτoπ του