Ρατσιστικό παραλήρημα από το ακροδεξιό κίνημα PEGIDA με αφορμή τις φωτογραφίες μαύρων διεθνών ποδοσφαιριστών της Γερμανίας από τα παιδικά τους χρόνια, τις οποίες τοποθέτησε γνωστή σοκολατοποιία στη συσκευασία της.

Δύο εβδομάδες πριν από την πρεμιέρα του Euro 2016 στη Γαλλία και όπως πολλές εταιρείες, η ιταλική Ferrero λανσάρισε μια ειδική έκδοση της γνωστής σοκολάτας Kinder. Στη συσκευασία η εταιρεία αντικατέστησε τις γνωστές φωτογραφίες των παιδιών με τις φωτογραφίες από τα παιδικά χρόνια των διεθνών γερμανών ποδοσφαιριστών. Ανάμεσα σε αυτές ήταν του Ζερόμ Μπόατενγκ, ο πατέρας του οποίου είναι Γκανέζος, και του τουρκικής καταγωγής Ιλκάι Γκουντογκάν.

Το ισλαμοφοβικό κίνημα PEGIDA ανέβασε στον λογαριασμό του στο facebook τις συσκευασίες με τις συγκεκριμένες φωτογραφίες χωρίς να γνωρίζει σε ποιους ανήκουν, συνοδευόμενες με το εξής σχόλιο: «Δεν σταματούν πουθενά. Είναι δυνατόν να αγοράσεις κάτι τέτοιο; Μήπως είναι αστείο;».

Το «κίνημα της αγανάκτησης» άρχισε αμέσως να φουσκώνει από οπαδούς του PEGIDA που εξέφρασαν την άποψη πως δεν μπορεί «μη Γερμανοί» να εμφανίζονται στην αγαπημένη σοκολάτα των παιδιών της Γερμανίας. Κάποιοι άλλοι υποσχέθηκαν πως δεν θα αγοράσουν ποτέ ξανά τη συγκεκριμένη σοκολάτα, ενώ άλλος αναρωτήθηκε αν πρόκειται για προειδοποίηση για μελλοντικούς τρομοκράτες. Οταν έγινε αντιληπτό πως οι οπαδοί του PEGIDA υπέπεσαν σε γκάφα, έγιναν στόχος χλευασμού.

Το σατιρικό περιοδικό «Titanic» διακωμώδησε το γεγονός προβάλλοντας συσκευασίες της σοκολάτας με παιδικές φωτογραφίες του Αδόλφου Χίτλερ και του νορβηγού ακροδεξιού Αντερς Μπρέιβικ που το 2011 σκότωσε 77 ανθρώπους. Παρ’ όλα αυτά, οι Πατριώτες Ευρωπαίοι κατά της Ισλαμοποίησης της Εσπερίας, όπως σημαίνουν τα αρχικά του PEGIDA, δεν το έβαλαν κάτω.

«Οσο παίζουν ποδόσφαιρο, είναι ΟΚ. Αν όχι, τότε όλοι οι μετανάστες να μείνουν μακριά» σχολίασε μέλος του ακροδεξιού κινήματος.

Αμεση ήταν η αντίδραση του προέδρου της Γερμανικής Ομοσπονδίας Ράινχαρντ Γκρίντελ: «Η εθνική ομάδα της Γερμανίας είναι ένα από τα καλύτερα παραδείγματα επιτυχούς ένταξης. Εκατομμύρια άνθρωποι στη Γερμανία είναι περήφανοι γι’ αυτή την ομάδα, γι’ αυτό ακριβώς που είναι. Αυτό που ενδιαφέρει εμάς είναι η απόδοση του παίκτη και όχι οι ρίζες ή η θρησκεία του».

Σε ανακοίνωσή της η εταιρεία Ferrero διαχωρίζει τη θέση της από οποιαδήποτε μορφή ξενοφοβίας και διακρίσεων.