«Θα έπρεπε να ήταν δυνατό να εξηγήσουμε τους νόμους της επιστήμης σε μία μπαργούμαν», είχε πει κάποτε ο Άλμπερτ Αϊνσταϊν. Δεν γνώριζε τότε ότι αρκετές δεκαετίες αργότερα, εκατοντάδες επιστήμονες σε όλο τον κόσμο θα τον δικαίωναν.

Στα μέσα Μαΐου για πρώτη φορά στην Ελλάδα και για τέταρτη φορά διεθνώς νέοι καταξιωμένοι ερευνητές από όλα τα επιστημονικά πεδία θα δώσουν ομιλίες για το αντικείμενό τους σε κεντρικά μπαρ της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Μια πρωτότυπη ενέργεια εκλαΐκευσης της επιστήμης με οδηγό την σκέψη του Αϊνστάιν. Η δράση θα γίνεται παράλληλα τις ίδιες ημέρες σε άλλες 20 χώρες του κόσμου στο πλαίσιο του Pint of Science, μιας γιορτής της επιστήμης η οποία έχει καθιερωθεί στο εξωτερικό. Στόχος των ερευνητών είναι να φέρουν την κοινωνία κοντά στην επιστημονική γνώση με τρόπο απλό και άμεσο κι όλα αυτά στο οικείο και φιλικό περιβάλλον ενός μπαρ.

Από τις 14 έως και τις 16 Μαϊου, σε μπαρ όπου η είσοδος θα είναι ελεύθερη θα πραγματοποιούνται δέκα ομιλίες ανά βραδιά ενώ στη συνέχεια θα ακολουθεί συζήτηση μεταξύ επιστημόνων και κοινού. Μια χαλαρή και εποικοδομητική κουβέντα συνοδεία ποτού. «Είναι μια δράση που στοχεύει στην εξωστρέφεια της επιστήμης, στην διάχυση της γνώσης, μια πρωτότυπη πρωτοβουλία που προσπαθεί να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ επιστημόνων και κοινού», λέει η Ελένη Γραμματικοπούλου, υπεύθυνη επικοινωνίας της δράσης.

Το Pint of Science διοργανώνεται από το 2015 σε ετήσια βάση ανά την υφήλιο. Ξεκίνησε το 2012 από μια παρέα φίλων ερευνητών στα εργαστήρια του Imperial College στο Λονδίνο οι οποίοι αποφάσισαν να δημιουργήσουν ένα κίνημα διάχυσης της επιστήμης υιοθετώντας την φιλοσοφία των pubs. Όραμα της ομάδας είναι να διαδοθεί το πάθος για τη γνώση και την επιστημονική έρευνα.