Και η τελευταία θεωρία του για το πολυσύμπαν

Η πρόβλεψη του Σ. Χόκινγκ για το αναπότρεπτο τέλος του κόσμου μας

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 19/03/2018 09:32 |
Η πρόβλεψη του Σ. Χόκινγκ για το αναπότρεπτο τέλος του κόσμου μας

Μια πρόβλεψη για το αναπότρεπτο τέλος του κόσμου μας, αλλά και ένα ελπιδοφόρο τρόπο να ανιχνεύσουμε ίσως τα παράλληλα σύμπαντα, περιλαμβάνει η τελευταία θεωρία για το πολυσύμπαν που άφησε πίσω του, λίγο πριν πεθάνει, ο μεγάλος φυσικός Στίβεν Χόκινγκ.

Ο Βρετανός επιστήμονας εργαζόταν έως την τελευταία εβδομάδα πριν το θάνατό του πάνω στην τελευταία εργασία του με τίτλο «Μία ομαλή έξοδος από τον αιώνιο πληθωρισμό», που ήδη βρίσκεται σε διαδικασία εξέτασης από κορυφαίο επιστημονικό περιοδικό, στο οποίο έχει υποβληθεί.

Σε αυτήν, σύμφωνα με τον βρετανικό Τύπο (Τάιμς Λονδίνου, Ιντιπέντεντ, Τέλεγκραφ), ο Χόκινγκ προβλέπει ότι το σύμπαν μας θα λάβει τέλος, όταν τα άστρα ξεμείνουν από ενέργεια. Δεν αποκλείει όμως ότι στο μεταξύ οι επιστήμονες θα μπορέσουν τελικά να βρουν εναλλακτικά σύμπαντα με τη βοήθεια διαστημικών σκαφών με ειδικά όργανα.

Ο Χόκινγκ, σύμφωνα με πληροφορίες συναδέλφων του, περιγράφει στην ακόμη αδημοσίευτη εργασία του τα πολύπλοκα μαθηματικά που χρειάζονται, ώστε μια διαστημοσυσκευή να ανιχνεύσει ίχνη από πολλαπλές «Μεγάλες Εκρήξεις» (Μπιγκ Μπανγκ). Η θεωρία αυτή μπορεί να αποδειχθεί η σημαντικότερη κληρονομιά που αφήνει πίσω του.

Πολλοί επιστήμονες -μεταξύ των οποίων ο Χόκινγκ- πιστεύουν ότι το σύμπαν διεστάλη απότομα από ένα μοναδικό σημείο φθάνοντας πολύ γρήγορα στις σημερινές σχεδόν διαστάσεις του, μια θεωρία γνωστή ως «κοσμικός πληθωρισμός». Από τη θεωρία αυτή προκύπτει μια άλλη θεωρία για την ύπαρξη πολλών «Μπιγκ Μπανγκ», καθένα από τα οποία δημιούργησε το δικό του σύμπαν, με τελικό αποτέλεσμα ένα πολυσύμπαν (multiverse).

Όμως, από τη θεωρία έως την πράξη υπάρχει τεράστια απόσταση. Κανείς δεν έχει καταφέρει μέχρι σήμερα να προσκομίσει αποδείξεις ότι όντως κάτι τέτοιο έχει συμβεί. Ίσως όμως ο Χόκινγκ να είχε μια τελευταία λαμπρή ιδέα, που θα καταστήσει εφικτή την επιβεβαίωση του πολυσύμπαντος με απτά στοιχεία από την παρατήρηση.

Όπως δήλωσε ο καθηγητής κοσμολογίας Κάρλος Φρενκ του Πανεπιστημίου του Ντάραμ, ο Χόκινγκ πίστευε ότι το πολυσύμπαν άφησε το αποτύπωμά του στην κοσμική ακτινοβολία υποβάθρου που διαπερνά το δικό μας σύμπαν και ότι συνεπώς μπορούμε να το ανιχνεύσουμε με τα κατάλληλα όργανα μιας διαστημοσυσκευής.

Ο συνεργάτης του καθηγητής Τόμας Χέρτογκ του βελγικού Καθολικού Πανεπιστημίου της Λουβέν, ο οποίος δούλεψε μαζί με τον Χόκινγκ πάνω στη νέα θεωρία, δήλωσε ότι, με αυτή την τελευταία εργασία, ο Χόκινγκ μπορεί να κατάφερνε να πάρει τελικά το Νόμπελ Φυσικής, αν όντως στην πορεία η θεωρία του επιβεβαιωνόταν με τις ανάλογες ανακαλύψεις.

2
derkon
20/03/2018 18:49
Αυγουστάτικη και δροσερή νύχτα σ ένα ορεινό χωρίο της Ευρυτανίας, και οι ντόπιοι επιστήμονες που ήλθαν για διακοπές, στην πλακόστρωτη πλατεία του χωριού με πολλούς και διάφορους ακροατές ανέπτυσαν τα της επιστήμης τους. Εκείνο το βράδυ έτυχε η συζήτηση να είναι για την αστρονομία, και ο φυσικός ντόπιος καθηγητής ανέπτυσε το θέμα λέγοντας ότι << σε κάποια στιγμή ο ήλιος θα γίνει τεράστιος σε "τόσα" εκατομύρια χρόνια, με αποτέλεσμα να εκραγεί, και να καταστρέψει τον πλανήτη γη μαζύ με όλους εμάς.>> Τότε παρενέβη ένας ντόπιος γέρος γεωργός που παρακολουθούσε την συζήτηση, και με οργή είπε: << Μα καλά και αυτοί οι επιστήμονες τελευταία στιγμή μας τα λέγουν αυτά? >>. Τότε όλοι γέλασαν και έτσι έκλεισε μιά ακόμη ευχάριστη Αυγουστιάτικη βραδιά σ αυτό το όμορφο ορεινό χωριό της Ευρυτανίας.-
Λεωνιδας
20/03/2018 13:47
Μη φοβαστε τιποτα! Κλειστε μια ασφαλεια ζωης!