Οι ανέπαφες συναλλαγές και οι νέοι τρόποι πληρωμής μέσω των κινητών τηλεφώνων, είτε αφορούν αγορές μέσω Διαδικτύου είτε στα καταστήματα, κερδίζουν έδαφος και στην Ευρώπη.

Ηδη, οι κάρτες ανέπαφων πληρωμών έχουν φτάσει τα 165 εκατομμύρια, ενώ σε 3,4 εκατ. υπολογίζονται και τα τερματικά υποδοχής τους σε ολόκληρη την Ευρώπη. Παράλληλα και η χρήση των ανέπαφων καρτών αυξήθηκε από το 36% το 2015 στο 52% το 2016, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Visa για τις Ηλεκτρονικές Πληρωμές.

Οπως προέκυψε από τα στοιχεία της έρευνας, η τάση αυτή δεν είναι διαδεδομένη μόνο στους νέους, που θεωρούνται πιο εξοικειωμένοι με την τεχνολογία, αλλά και στις μεγαλύτερες ηλικίες.

Η χρήση των ανέπαφων καρτών έχει άμεσο αντίκτυπο και σε άλλες μεθόδους πληρωμής. Στην Ευρώπη οι χρήστες των ανέπαφων καρτών είναι πιο ανοιχτοί στο να χρησιμοποιούν μια συσκευή κινητού τηλεφώνου ως τρόπο πληρωμής σε ένα κατάστημα. Ηδη, το 52% των χρηστών προτιμά πλέον τις ανέπαφες πληρωμές έναντι του 32% των χρηστών που πληρώνει με μη ανέπαφες κάρτες.

Επίσης, εκείνοι που προτιμούν να ψωνίσουν μέσω μιας εφαρμογής (κινητού ή Η/Υ) ανέρχονται στο 49% έναντι του 31% που επιλέγει την κλασική μορφή πληρωμών μέσω καρτών. Η χρήση των ανέπαφων πληρωμών στα εστιατόρια φτάνει ήδη στο 50% έναντι του 30% που πληρώνει με την κλασική πιστωτική κάρτα.

Από τα στοιχεία της ίδιας έρευνας προκύπτει ακόμα ότι 44% των χρηστών χρησιμοποιούν εφαρμογές πληρωμής μέσω κινητών τηλεφώνων (mobile payment apps) έναντι 38% το 2015. Σχεδόν το 50% των καταναλωτών συμφωνεί, ότι έχοντας τη δυνατότητα να πληρώνει χρησιμοποιώντας την φορητή ή τη wearable συσκευή του, διευκολύνονται οι αγορές.

Επίσης, οι ευρωπαίοι καταναλωτές δείχνουν ενδιαφέρον και για τα ψηφιακά πορτοφόλια. Η ευκολία (όπως λέει το 61%) και η δυνατότητα να πληρώνουν οποτεδήποτε και οπουδήποτε (59%) είναι τα κυρίαρχα πλεονεκτήματα.

Η έρευνα της Visa έδειξε ακόμα ότι οι αγοραστές χρησιμοποιούν ένα συνδυασμό διαδικτυακών και φυσικών καναλιών όταν πραγματοποιούν τις συναλλαγές τους, ειδικά για πιο ακριβά αντικείμενα.

Οι «showroomers». Στο μεταξύ, οι επτά στους δέκα ευρωπαίους καταναλωτές χαρακτηρίζονται ως «showroomers», δηλαδή κοιτούν ένα αντικείμενο σε ένα κατάστημα προτού το αποκτήσουν διαδικτυακά. Επίσης, 66% χαρακτηρίζονται ως «webroom», δηλαδή ψάχνουν για την καλύτερη τιμή στο Διαδίκτυο προτού αποκτήσουν το αντικείμενο στο κατάστημα.

Πάντως, παρά την άνοδο των εορταστικών πωλήσεων στο Διαδίκτυο, τα καταστήματα συνεχίζουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καταναλωτικής συμπεριφοράς, αφού το 60% των καταναλωτών επιλέγει και αγοράζει τα δώρα του σε κατάστημα.