Οι ερευνητές της αμερικανικής διαστημικής υπηρεσίας NASA ανακοίνωσαν τη Δευτέρα ότι εντόπισαν νέες ενδείξεις για πίδακες υδρατμών που εκτινάσσονται σε ύψος εκατοντάδων χιλιομέτρων από ρωγμές στον πάγο της Ευρώπης, ενός από τα μεγάλα φεγγάρια του Δία. Πρόκειται για ανακάλυψη που ενδεχομένως διευκολύνει τους επιστήμονες να διαπιστώσουν για την εμφάνιση ζωής στον ωκεανό, η οποία κρύβεται κάτω από το κέλυφος πάγου που καλύπτει τον δορυφόρο.

Οι κατά τα φαινόμενα πίδακες υδρατμών εντοπίστηκαν από το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble να φτάνουν σε απόσταση ακόμη και 200χλμ πάνω από την επιφάνεια της Ευρώπης, ανέφερε η NASA.

Η Ευρώπη, που θεωρείται ως ένα από τα πλέον υποσχόμενα φεγγάρια για ύπαρξη ζωής στο ηλιακό μας σύστημα, διαθέτει ωκεανό με ποσότητα νερού διπλάσια από όσο όλες οι θάλασσες της Γης, ο οποίος είναι κρυμμένος κάτω από στρώμα πάγου αγνώστου πάχους.

«Εάν οι πίδακες είναι πραγματικοί, ενδεχομένως να είναι ευκολότερη η πρόσβαση στον υπόγειο ωκεανό… χωρίς να χρειάζεται να τρυπήσουμε χιλιόμετρα πάγου», δήλωσε ο επικεφαλής της έρευνας Γουίλιαμ Σπαρκς, από το επιστημονικό ινστιτούτο διαστημικών τηλεσκοπίων του Γκρίνμπελτ στο Μέριλαντ.

Χαρακτηριστικά παρόμοια με τα γήινα

Η Ευρώπη έχει διάμετρο 3.100χλμ, λίγο μικρότερη από την Σελήνη. Ανάμεσα στα τέσσερα μεγαλύτερα φεγγάρια του Δία, είναι το δεύτερο πλησιέστερο στον μεγαλύτερο πλανήτη του ηλιακού συστήματος.

Το τηλεσκόπιο κατέγραψε τους πίδακες τρεις φορές το 2014, κυρίως από τις νότιες πολικές περιοχές της Ευρώπης, ανέφεραν οι επιστήμονες στους δημοσιογράφους.

Στην Γη, έχουν βρεθεί παντού ζωντανοί οργανισμοί όπου υπάρχει νερό, ενέργεια και ιχνοστοιχεία, επομένως οι επιστήμονες δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον σε μέρη οπουδήποτε στο ηλιακό σύστημα, όπως η Ευρώπη, που διαθέτει παρόμοια χαρακτηριστικά, δήλωσε ο Πολ Χερτζ, διευθυντής του τμήματος αστροφυσικής της NASA.

Τα ευρήματα, που πρόκειται να δημοσιευτούν στο Astrophysical Journal, έρχονται σε συνέχεια αρχικής καταγραφής πιδάκων υδρατμών πάνω από το νότιο πόλο της Ευρώπης τον Δεκέμβριο του 2012.

Για την περαιτέρω εξερεύνηση του δορυφόρου, η NASA προγραμματίζει μη επανδρωμένη αποστολή το 2020.