Το Πίτσμπουργκ είναι διαβόητο για τις ανηφόρες και τους δαιδαλώδεις, γερασμένους δρόμους του. Είναι η μεγάλη πρόκληση που έχει να αντιμετωπίσει η Uber καθώς λανσάρει πιλοτικό πρόγραμμα με αυτόνομα ταξί.

Σχετικά λίγοι τυχεροί κάτοικοι του Πίτσμπουργκ έλαβαν πρόσκληση από την εταιρεία έξυπνης μετακίνησης για να συμμετάσχουν σε πείραμα με το αυτοκίνητο του μέλλοντος, καλώντας τα ρομποτικά ταξί από την εφαρμογή της Uber στο κινητό τους τηλέφωνο.

«Πιστεύουμε ότι μπορεί να βοηθήσει με την κυκλοφοριακή συμφόρηση. Πιστεύουμε ότι μπορεί να κάνει τις μεταφορές φτηνότερες και πιο εύκολα προσβάσιμες για την συντριπτική πλειονότητα των ανθρώπων» δήλωσε ο Ράφι Κρικόριαν, διευθυντής του Κέντρου Προηγμένων Τεχνολογιών της Uber, με έδρα το Πίτσμπουργκ.

«Ηταν σαν οποιαδήποτε άλλη μέρα που πήρα Uber» λέει στο Associated Press ο 27χρονος Τέιλορ Πόλιερ, ο οποίος δήλωσε ικανοποιημένος με την αυτόνομη κούρσα από το σπίτι του μέχρι το μπαρ που εργάζεται.

Στα τροποποιημένα Ford Fusion που χρησιμοποιούνται στη δοκιμή, έμπειρος οδηγός κάθεται στη θέση του οδηγού για να αναλάβει τον έλεγχο σε περίπτωση ανάγκης. Στη θέση του συνοδηγού, τεχνικός παρακολουθεί τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε οθόνη.

Με κάμερες, ραντάρ και λέιζερ

Η κούρσα ανάμεσα στις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες και τις εταιρείες της Σίλικον Βάλεϊ για την τελειοποίηση των ρομποτικών οχημάτων όλο και εντείνεται το τελευταίο διάστημα. Εταιρείες όπως Google, η Audi, η Nissan και η Mercedes έχουν συμπληρώσει εκατομμύρια χιλιόμετρα σε δοκιμές, ενώ η Ford υπόσχεται πλήρως αυτόνομο ταξί μέχρι το 2021.

Κάθε εταιρεία ακολουθεί διαφορετική προσέγγιση. Στα Ford Fusion της Uber, επτά κάμερες παρακολουθούν τους φωτεινούς σηματοδότες, ραντάρ καταγράφει τις καιρικές συνθήκες και 20 περιστρεφόμενες δέσμες λέιζερ δημιουργούν διαρκώς τρισδιάστατο χάρτη του περιβάλλοντος.

Η εμπορική αξιοποίηση της τεχνολογίας θα απαιτήσει πάντως μεγάλες αλλαγές στους νόμους που καλύπτουν σήμερα την αυτοκίνηση.

Η Uber φροντίζει να αξιοποιήσει τα «παραθυράκια» στην υφιστάμενη νομοθεσία: την περασμένη άνοιξη, υπάλληλοί της άρχισαν να χρησιμοποιούν τα αυτόνομα Ford για τις καθημερινές μετακινήσεις τους στη δουλειά.

Σύμφωνα με την εταιρεία αυτό ήταν απόλυτα νόμιμο, αφού όλοι οι δοκιμαστές είχαν δίπλωμα και κάθονταν στη θέση του οδηγού.

Η υφιστάμενη νομοθεσία δεν λέει ρητά ότι ο οδηγός πρέπει να αγγίζει το τιμόνι…