Αρνητικό μήνυμα εκπέμπει η ελληνική αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων. Τέσσερις από τους επτά τομείς της συγκεκριμένης αγοράς παρουσίασαν πτώση μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του 2016, μεταξύ των οποίων και ο κλάδος των τηλεπικοινωνιών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της GFK, κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2016, η αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων στην Ελλάδα μειώθηκε κατά 6,8% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015, με τον συνολικό τζίρο να ανέρχεται σε 425 εκατ. ευρώ. Συνολικά, στο εξάμηνο Ιανουαρίου – Ιουνίου 2016 η αγορά υποχώρησε κατά 8,2% σε σχέση με το 2015, με τον τζίρο της να πέφτει στα 876 εκατ. ευρώ (από 947 εκατ.ευρώ πέρυσι).

Εξαίρεση αποτέλεσε ο τομέας των μεγάλων οικιακών συσκευών που παρέμεινε θετικός –αυξήθηκε κατά 2,1% –καθώς και η αγορά των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών (CE) που αυξήθηκε κατά 4,2%, με τις τηλεοράσεις –λόγω και του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ποδοσφαίρου –να παρουσιάζουν αύξηση κατά 8,4%.

Οι τομείς των προϊόντων πληροφορικής και των φωτογραφικών ειδών επηρεάστηκαν περισσότερο, παρουσιάζοντας πτώση 27,2% και 15,3% αντίστοιχα. Ειδικότερα, στα προϊόντα πληροφορικής οι δύο μεγαλύτερες κατηγορίες που είναι οι φορητοί υπολογιστές και τα tablets παρουσίασαν κάμψη των πωλήσεών τους κατά 32,1% και 37,4% αντίστοιχα.

Αρνητικό πρόσημο εμφάνισε και ο κλάδος των τηλεπικοινωνιών, που κατέγραψε πτώση έπειτα από 18 μήνες. Είναι χαρακτηριστικό ότι κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2016 η αγορά υποχώρησε κατά 5,9% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015. Η κατηγορία των κινητών τηλεφώνων είχε σημαντική συμβολή στη μείωση του τομέα, καθώς οι πωλήσεις τους μειώθηκαν κατά 6,7%. Αντίθετα, σημαντική αύξηση σημειώθηκε σε σχέση με το 2015 στην κατηγορία των wearables (60,5%).