Η ασφάλεια και όχι η ψυχαγωγία είναι ο βασικός λόγος που οδηγεί τους Ευρωπαίους στην υιοθέτηση της τεχνολογίας του έξυπνου σπιτιού (smart home).

Καθώς τα έξυπνα σπίτια και οι εφαρμογές τους μπαίνουν σταδιακά στη ζωή των κατοίκων της Γηραιάς Ηπείρου, αυτοί βλέπουν στην τεχνολογία smart home έναν σύμμαχο για την ενίσχυση της ασφάλειας του σπιτιού τους.

Η πλειονότητα των Ευρωπαίων συνειδητοποιεί, σύμφωνα με σχετική έρευνα της D-Link, ότι το σημαντικότερο από τα πλεονεκτήματα του έξυπνου σπιτιού είναι η ασφάλεια, η οποία υπερτερεί έναντι της ψυχαγωγίας κατά την υιοθέτηση της συγκεκριμένης τεχνολογίας.

Ο κύριος λόγος που επικαλούνται οι περισσότεροι καταναλωτές όταν αγοράζουν μια έξυπνη συσκευή, είναι για να κάνουν το σπίτι τους πιο ασφαλές και όχι για να εξοικονομήσουν χρήματα. Ετσι, τα τρία πιο δημοφιλή προϊόντα που οι καταναλωτές αγοράζουν φέτος από τις αρχές του χρόνου είναι οι κάμερες παρακολούθησης (23%), οι έξυπνες πρίζες (25%) και οι ανιχνευτές κίνησης (14%).

Επίσης, η προηγμένη ασφάλεια βρίσκεται στην κορυφή των προτιμήσεων των Ευρωπαίων σχετικά με το πού θα ήθελαν να τους βοηθήσουν μελλοντικά οι έξυπνες τεχνολογίες για το σπίτι. Συγκεκριμένα, η πλειονότητα απαντά ότι θα ήθελε όταν βγαίνει από το σπίτι να μην ανησυχεί για το αν ένα παράθυρο έχει μείνει ανοιχτό.

Επιπλέον, περίπου 32% ανέφερε ότι χρειάζεται λύσεις για τη διαχείριση του σπιτιού, όπως π.χ. όταν πηγαίνει για ύπνο να μη χρειάζεται να σηκωθεί για να σβήσει τα φώτα ή να ελέγξει αν έχει κλείσει την πόρτα. Παρά την αύξηση των υπηρεσιών για streaming μουσικής και ταινιών, μόνο 13% είδε την ψυχαγωγία ως κύριο όφελος.

Ενδεικτικό της σταδιακής εξοικείωσης των Ευρωπαίων με την τεχνολογία smart home είναι ότι σχεδόν το ένα τρίτο των καταναλωτών θέλει απλώς να αυτοματοποιήσει το σπίτι του, ενώ δύο στους δέκα θέλουν έξυπνες συσκευές για έλεγχο των κατοικιδίων ή για την παρακολούθηση μικρών παιδιών.

Ακόμα, οι περισσότεροι αναζητούν την απλότητα, δηλώνοντας ότι θέλουν να διαχειρίζονται τα πάντα από μία μόνο εφαρμογή στο κινητό τους τηλέφωνο.