Μάλλον πρέπει να αρχίσουμε να συνηθίζουμε σε τέτοιου είδους διενέξεις: με διαφορά λίγων μόνο ημερών, δύο ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla υποστηρίζουν ότι υπέστησαν ατυχήματα λόγω των λειτουργιών αυτόνομης οδήγησης. Η εταιρεία, πάντως, απορρίπτει τους ισχυρισμούς.

Την περασμένη Τρίτη, οδηγός στην Γιούτα ανέφερε στο τοπικό κανάλι KSL ότι το ατύχημα συνέβη όταν πάρκαρε το Tesla του και μπήκε σε κατάστημα. Το αυτοκίνητο προχώρησε προς τα εμπρός και σφηνώθηκε στην καρότσα ενός φορτηγού με αποτέλεσμα να σπάσει το παρμπρίζ.

Η Tesla Motors, όμως, έχει άλλη γνώμη. Τα δεδομένα του «μαύρου κουτιού» του αυτοκινήτου, λέει, δείχνουν πως ο οδηγός είχε ενεργοποιήσει τη λειτουργία «Summons» για αυτόματο παρκάρισμα σε στενούς χώρους. Η εταιρεία επισημαίνει πως έχει προειδοποιήσει τους πελάτες της ότι το Summons έχει δυσκολία στον εντοπισμό εμποδίων που κρέμονται, όπως οι καρότσες φορτηγών, και πρέπει πάντα να επιτηρείται κατά την στάθμευση.

Η συνέχεια ήρθε την Παρασκευή, όταν το Ars Technica παρουσίασε την περίπτωση μιας οδηγού που κατηγορεί το αυτοκίνητό της για το γεγονός ότι χτύπησε το προπορευόμενο όχημα.

Επεσε σε προπορευόμενο

Το Tesla S κινούνταν στον αυτοκινητόδρομο με τον αυτόματο πιλότο ενεργοποιημένο. Οταν η οδηγός είδε το προπορευόμενο αυτοκίνητο να σταματά απότομα, υπέθεσε ότι ο αυτόματος πιλότος θα φρέναρε μόνος του, κάτι που όμως δεν συνέβη. Οταν τελικά πάτησε η ίδια το φρένο ήταν πολύ αργά για να αποτραπεί η σύγκρουση.

Και σε αυτήν την περίπτωση, η Tesla επικαλείται δεδομένα του αυτοκινήτου που δείχνουν ότι πριν από το ατύχημα η οδηγός είχε απενεργοποιήσει τον αυτόματο πιλότο πατώντας μόνη της το φρένο, μια στάνταρτ πρακτική σε αυτοκίνητα με συστήματα αυτόνομης οδήγησης.

Εφόσον τα δεδομένα που επικαλείται η εταιρεία είναι σωστά, είναι προφανές ότι και οι δύο οδηγοί είχαν παρανοήσει τον τρόπο λειτουργίες και τις ικανότητες των ημι-αυτόνομων αυτοκινήτων τους.

Η μέρα που τα οχήματα θα οδηγούν τον εαυτό τους χωρίς καμία ανάγκη ανθρώπινης παρέμβασης σίγουρα απέχει μερικές δεκαετίες.

Μέχρι τότε, θα είναι δύσκολο να ρίχνουμε το φταίξιμο στον αυτόματο πιλότο.