Μαζική στροφή στις ψηφιακές αγορές και τα οnline σουπερμάρκετ, για αγορές κυρίως ειδών πρώτης ανάγκης και βρεφικής φροντίδας, κάνουν τις τελευταίες ώρες οι έλληνες καταναλωτές.

Το πρόβλημα ρευστότητας των τραπεζών οδήγησε αρκετούς καταναλωτές στα e-shops, με αποτέλεσμα το περασμένο Σαββατοκύριακο να καταγραφεί πολύ μεγάλη αύξηση στα online σουπερμάρκετ που διαθέτουν είδη πρώτης ανάγκης και βρεφικής φροντίδας.

Σύμφωνα με μετρήσεις της Convert Group eBusiness Consulting, εξειδικευμένης συμβουλευτικής εταιρείας για το ηλεκτρονικό επιχειρείν, οι καταναλωτές προχώρησαν σε μαζικές παραγγελίες την Κυριακή (αφότου είχε ανακοινωθεί το δημοψήφισμα και είχαν αυξηθεί οι ουρές μπροστά στα ATM), προκειμένου να εξασφαλίσουν αποθέματα σε βασικά είδη.

Ο τρόπος αποπληρωμής των παραγγελιών που έγιναν κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου έδειξε αύξηση της χρήσης των πιστωτικών καρτών, ενώ ο πλέον δημοφιλής τρόπος εξόφλησης παραμένει η αντικαταβολή.

Οπως εκτιμούν οι εκπρόσωποι της Convert Group, οι online αγορές και πληρωμές μέσω πιστωτικών και χρεωστικών καρτών θα αυξάνονται όσο θα μειώνονται η ρευστότητα και τα μετρητά στους καταναλωτές.

Πάντως, όπως οι ίδιοι παρατηρούν, οι τελευταίες πολιτικές εξελίξεις έφεραν και ανακατατάξεις στις online αγορές από τα ηλεκτρονικά καταστήματα, που λειτούργησαν καθ’ όλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.

Συγκεκριμένα, καταγράφηκε πτώση των αγορών κατά 40% σε κλάδους όπως οι online fashion, online beauty, online houseware και online pharmacy. Αντίθετα, αυξήθηκε η ζήτηση για είδη πρώτης ανάγκης και βρεφικής φροντίδας.

Γιατί τα επιλέγουν. Οι βασικοί λόγοι που οδηγούν τους καταναλωτές στα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ είναι η εξοικονόμηση χρόνου, οι online προσφορές, οι χαμηλές τιμές και η ποικιλία των προϊόντων.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, έξι στους δέκα καταναλωτές αναμένεται να αυξήσουν την αξία των online αγορών τους μέσα στο 2015. Ηδη, οι online αγορές ειδών λιανεμπορίου και σουπερμάρκετ ήταν μία από τις κατηγορίες με τη μεγαλύτερη αύξηση το 2014 (οι online αγοραστές αυξήθηκαν κατά 10% έναντι του 2013).

Τα κυριότερα κριτήρια για την επιλογή μιας online επιχείρησης από τον καταναλωτή είναι: η ασφάλεια στον τρόπο πληρωμής, η άμεση εξυπηρέτηση κατά τη διάρκεια και μετά την αγορά, η ταχύτητα και η ευκολία στη διαδικτυακή πλοήγηση για την εξεύρεση των προϊόντων.