Μια νέα διαφημιστική πλατφόρμα ετοιμάζει η Facebook, η οποία στοχεύει στο 1,3 δισεκατομμύριo μέλη του, «σερβίροντας» τους διαφήμιση είτε βρίσκονται στη σελίδα του είτε σερφάρουν σε οποιαδήποτε άλλη σελίδα στο Διαδίκτυο.

Μέχρι σήμερα οι διαφημίσεις του Facebook εμφανίζονταν απευθείας στη σελίδα του χρήστη στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Με την συνδρομή της νέας πλατφόρμας, Atlas, την οποία το Facebook εξαγόρασε πέρυσι από την Microsoft εκσυγχρονίζοντας τη, οι online διαφημιστές θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν όλες τις λειτουργίες του Facebook και στο Διαδίκτυο.

Χάρη στο νέο εργαλείο οι διαφημιστές θα μπορούν να απευθύνονται στοχευμένα στους χρήστες βάσει δεδομένων του Facebook, όπως η ηλικία, η γεωγραφική τους θέση αλλά και το κατά πόσο χρησιμοποιούν PC, smartphone ή ταμπλέτα. Παράλληλα, θα έχουν τη δυνατότητα να εμπλουτίζουν τις βάσεις δεδομένων τους από το Facebook, διευρύνοντας το πελατολόγιό τους.

Παρ΄όλα αυτά, σύμφωνα με τον κολοσσό της κοινωνικής δικτύωσης οι διαφημιστές δεν πρόκειται να έχουν ποτέ πρόσβαση στην ακριβή ταυτότητα και τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών.

Όπως και να έχει, το νέο εγχείρημα του μέσου κοινωνικής δικτύωσης στοχεύει στο Νο1 της διαδικτυακής διαφήμισης, την Google και στην αντίστοιχη πλατφόρμα της η οποία, όμως, λειτουργεί με λίγο διαφορετικό τρόπο.

Αναλυτικότερα, η Google προκειμένου να εμφανίσει τις διαφημίσεις στους χρήστες του διαδικτύου καταρτίζει προφίλ βάσει κοινωνικο-δημογραφικών κριτηρίων και ενδιαφερόντων, βασιζόμενη στο ιστορικό αναζήτησης και στο περιεχόμενο συνομιλιών μέσω Gmail.

Η πλατφόρμα του Facebook, από την άλλη, η οποία βασίζεται στις δηλώσεις των χρηστών και στα likes φιλοδοξεί να προσφέρει μια πιο συγκεκριμένη εικόνα στους διαφημιστές.

Μια άλλη βασική διαφορά με τη διαφημιστική πλατφόρμα της Google είναι ότι το κοινωνικό δίκτυο έχει τη δυνατότητα να αναγνωρίζει ακόμα και αν οι χρήστες πλοηγούνται στις σελίδες του από διαφορετικές συσκευές, όταν η πολύτιμη -για τους διαφημιστές- αυτή πληροφορία δεν είναι εφικτό να αποκτηθεί μέσω των cookies τα οποία χρησιμοποιεί η Google για να «παρακολουθεί» τους χρήστες.

Ήδη η Omnicom, ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει τη δοκιμή της νέας πλατφόρμας του Facebook με μεγάλους πελάτες της όπως η Coca Cola, η Intel και η Pepsi. Χαρακτηριστική είναι η τοποθέτηση του επικεφαλής της Omnicom Digital, ο οποίος αποκαλεί το Atlas «την απόλυτη ευτυχία του μάρκετινγκ».