Η στιγμή που το κινητό τηλέφωνο δεν θα χρησιμεύει μόνο για συνομιλίες και ανταλλαγή σύντομων γραπτών μηνυμάτων (SMS) ή ηλεκτρονικής αλληλογραφίας έφτασε και στην Ελλάδα. Πάνω από 5.000 μερίδες φαγητού παραγγέλλονται και διανέμονται πλέον καθημερινά στο σπίτι ή στο γραφείο μέσω των ειδικών εφαρμογών που υπάρχουν στα έξυπνα κινητά τηλέφωνα! Την ίδια στιγμή, στη διάρκεια μιας ημέρας μέσω των smartphones κλείνονται κατά μέσο όρο περίπου 120 αεροπορικά εισιτήρια. Η χρήση των κινητών τηλεφώνων για αγορές προϊόντων αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, καθώς ήδη το 1/3 της ελληνικής κίνησης του Διαδικτύου προέρχεται αποκλειστικά από τα κινητά, με την προοπτική έως το τέλος του 2015 μέσω των smartphones να πραγματοποιείται η μισή διαδικτυακή κίνηση. Ηδη πάνω από το 70% της σημερινής κίνησης προέρχεται από συνδέσμους του facebook.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε χθες η Warply, η ελληνική startup που δραστηριοπoιείται διεθνώς στον κλάδο του mobile marketing, μέσω των οθονών περίπου 1,2 εκατ. έξυπνων κινητών που χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα εμφανίζονται κάθε μήνα περίπου 50 εκατ. διαφημιστικά μηνύματα.

Υπολογίζεται ότι οι έλληνες καταναλωτές ελέγχουν το κινητό τους πάνω από 25 φορές στη διάρκεια μιας ημέρας (στο εξωτερικό ο αριθμός αυτός είναι τριψήφιος), ενώ η ηλικιακή ομάδα που εμφανίζει τη μεγαλύτερη αύξηση στη χρήση των κινητών εφαρμογών είναι οι χρήστες άνω των 45 ετών.

Πρόκειται για το ηλικιακό κοινό που πλέον έχει αρχίσει να κάνει παραγγελίες, να ψωνίζει και να ολοκληρώνει τις τραπεζικές συναλλαγές του μέσω των εφαρμογών των smartphones.

Η τεχνολογία των κινητών τηλεφώνων πολύ σύντομα αναμένεται να αντικαταστήσει και στη χώρα μας τα κλασικά χάρτινα κουπόνια των προσφορών των σουπερμάρκετ, τα οποία χρησιμοποιούν για τις αγορές τους όλο και περισσότεροι καταναλωτές.

Εκτιμάται ότι κάθε χρόνο εκδίδονται περίπου 3,8 εκατ. εκπτωτικά κουπόνια, από τα οποία περίπου 2,36 εκατ. κουπόνια (το 62%) χρησιμοποιείται για πληρωμές στα ταμεία των σουπερμάρκετ.

Οπως ανακοίνωσε ο εκπρόσωπος της Warply Γιάννης Δοξαράς, από τον ερχόμενο Νοέμβριο η εταιρεία θα συνεργαστεί με μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ, προσφέροντας στους κατόχους των smartphones τη δυνατότητα να εξαργυρώνουν ψηφιακά τα εκπτωτικά κουπόνια διαφόρων καταναλωτικών προϊόντων.

Μέσω ειδικής εφαρμογής που θα εγκαταστήσει στο smartphone, ο καταναλωτής θα μπορεί να επιλέγει στην οθόνη του τηλεφώνου του τα κουπόνια για τα προϊόντα που τον ενδιαφέρουν (από μια σειρά προσφορών των σουπερμάρκετ) και να παραδίδει στο ταμείο έναν κωδικό, ώστε αυτόματα να υπολογίζεται η έκπτωση στον λογαριασμό του.

Μέχρι το τέλος του 2015 με την πλατφόρμα των ψηφιακών κουπονιών, όπως εκτιμούν οι εκπρόσωποι της Warply, θα συνεργάζονται πάνω από 1.000 υποκαταστήματα των μεγαλύτερων αλυσίδων σουπερμάρκετ.

Η Σεούλ δείχνει τον δρόμο

Πρωτοπόροι στη χρήση των κινητών για τις αγορές τους θεωρούνται οι Κορεάτες. Στη Σεούλ, οι πελάτες μπορούν να παραγγείλουν τα ψώνια τους ακόμα και από τις αποβάθρες των σταθμών του μετρό! Ο πελάτης «σκανάρει» με την κάμερα του κινητού του τους κωδικούς των προϊόντων των σουπερμάρκετ, που είναι αναρτημένοι σε ειδικά διαφημιστικά ταμπλό. Η πληρωμή γίνεται επιτόπου, πάλι μέσω του τηλεφώνου, ενώ τα ψώνια αποστέλλονται στη διεύθυνση που επιθυμεί!