Αυξάνονται οι χρήστες του Internet που πληρώνουν για την online ενημέρωσή τους

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 20/06/2013 12:20 |
Υψηλό είναι το ποσοστό των χρηστών tablets, που δηλώνουν διατεθειμένοι να πληρώνουν συνδρομή για την ενημέρωσή τους από το διαδίκτυο (φωτογραφία αρχείου).
Αυξάνονται οι χρήστες του Internet που πληρώνουν για την online ενημέρωσή τους
Όλο περισσότεροι καταναλωτές δηλώνουν διατεθειμένοι να πληρώσουν, κυρίως με τη μορφή συνδρομής, για να διαβάσουν online ειδήσεις στο διαδίκτυο. 

Αν και η μεγάλη πλειονότητα των χρηστών του Internet ακόμα προτιμά να διαβάζει ειδήσεις δωρεάν, αυξάνεται σταδιακά σε αρκετές χώρες το ποσοστό εκείνων που δεν αρνούνται να καταβάλουν πλέον ένα εβδομαδιαίο, μηνιαίο ή ετήσιο αντίτιμο για να είναι σωστά ενημερωμένοι.

Τη νέα διεθνή τάση καταγράφει έρευνα του Ινστιτούτου Ρόιτερ για την Μελέτη της Δημοσιογραφίας, σύμφωνα με το BBC. Ενδεικτικά, μέσα σε ένα χρόνο το ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου που διαβάζουν πληρωμένο ειδησεογραφικό περιεχόμενο, υπερδιπλασιάστηκε στη Βρετανία φθάνοντας πλέον το 9%. Αντίστοιχες αυξήσεις καταγράφηκαν στις ΗΠΑ, τη Γερμανία και τη Γαλλία, αν και σε άλλες χώρες, όπως η Δανία, δεν συμβαίνει ακόμα το ίδιο.

Πιο θετικοί να πληρώσουν εμφανίζονται οι χρήστες ηλικίας 25 έως 34 ετών και οι άνδρες περισσότερο από ό,τι οι γυναίκες. Η εξάπλωση των υπολογιστών-ταμπλετών (tablets) και των «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων (smartphones) φαίνεται να ενθαρρύνει τους χρήστες να καταβάλουν συνδρομή και να απαρνηθούν το…τζάμπα. Ιδίως οι κάτοχοι ταμπλετών είναι οι πιο πρόθυμοι από όλους να κάνουν συνδρομή σε κάποια ιστοσελίδα μέσου ενημέρωσης.

Η δειγματοληπτική έρευνα σε εννέα χώρες έδειξε πως το διαδίκτυο έχει γίνει η κυριότερη πηγή ενημέρωσης στο σύνολο του πληθυσμού στην Ισπανία, την Ιταλία, την Ιαπωνία και τη Βραζιλία, ενώ η τηλεόραση έχει το πάνω χέρι στη Γερμανία, τη Γαλλία, τη Βρετανία και τις ΗΠΑ.

Όμως, ειδικότερα στις νεαρότερες ηλικίες (κάτω των 35 ετών), οι ειδήσεις του διαδικτύου βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων σε όλες τις χώρες πλην της Γαλλίας. Αντίθετα, μεταξύ των ανθρώπων άνω των 45 ετών, οι ειδήσεις της τηλεόρασης έχουν τα πρωτεία, μια σαφής ένδειξη για ένα είδος χάσματος γενεών όσον αφορά τις επιλογές για ενημέρωση.

Στις ΗΠΑ και την Ιαπωνία το Yahoo αποτελεί την κυριότερη πηγή ειδησεογραφικής πληροφόρησης των χρηστών.

Γενικότερα, παρά την πληθώρα των επιλογών για ενημέρωση που προσφέρει το διαδίκτυο, οι επισκέπτες
χρησιμοποιούν συνήθως μόνο μια περιορισμένη γκάμα πηγών, κάτι που δείχνει πως το όνομα και η φήμη του μέσου ενημέρωσης παίζει ρόλο ως παράγων αξιοπιστίας. 

Από την άλλη όμως, σε όλες τις χώρες υπάρχει τουλάχιστον ένα ποσοστό 30% των χρηστών, οι οποίοι παραδέχονται πως δεν τους νοιάζει από ποιά ιστοσελίδα θα ενημερωθούν, αρκεί να βρουν ειδήσεις για να διαβάσουν. Σύμφωνα με τους ερευνητές, αυτή την τάση ενισχύει η παρουσία των κοινωνικών μέσων (Facebook, Twitter κ.α.). Όσο πιο πολύ ένας χρήστης προτιμά ένα κοινωνικό μέσο, τόσο λιγότερο φαίνεται να νοιάζεται αν θα είναι «επώνυμο» το online μέσο από όπου θα ενημερωθεί για τις εξελίξεις. 

Πάνω από το ένα τρίτο των χρηστών του διαδικτύου σε χώρες όπως η Ιταλία και η Ισπανία χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα ως τη βασική πηγή πληροφόρησης. Ειδικά για τα άτομα κάτω των 35 ετών, το Facebook, το Twitter και τα άλλα παρεμφερή κοινωνικά μέσα αποτελούν τον κυριότερο τόπο και τρόπο, που οι νεαροί χρήστες ανακαλύπτουν μια είδηση. Αντίθετα, οι μεγαλύτεροι και πιο παραδοσιακοί χρήστες ψάχνουν στις ειδησεογραφικές ιστοσελίδες για νέες ειδήσεις. 

Παρά την εκτεταμένη χρήση τους, το Facebook και το Twitter δεν έχουν καθιερωθεί ωστόσο στη συνείδηση των χρηστών ως αξιόπιστα μέσα. Στη Βρετανία, για παράδειγμα, οι περισσότεροι χρήστες θεωρούν τις ειδήσεις που διαβάζουν στις ιστοσελίδες των εφημερίδων «πολύ» ή «αρκετά» αξιόπιστες, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό αξιοπιστίας στα κοινωνικά μέσα και στα ιστολόγια (blogs) είναι πολύ μικρότερο. 
Πάντως ο κύριος συντάκτης της έρευνας Νικ Νιούμαν προειδοποίησε τους ειδησεογραφικούς οργανισμούς να μην επαναπαύονται, καθώς «ένα ισχυρό όνομα και μια μακρά παράδοση δεν είναι πλέον αρκετά». 

Είναι επίσης αξιοσημείωτο, σύμφωνα με τον καθηγητή Ρόμπερτ Πίκαρντ, πως τα περιοδικά πολιτικής θεματολογίας πείθουν ευκολότερα σε σχέση με τις εφημερίδες το κοινό να πληρώσει για online πρόσβαση στο περιεχόμενό τους.

popi
24/06/2013 13:36
rixte ta mas gia to kalo sas parte ta tote eftyxws pu hparxun kai tzaba nea sto diadixtyo
ΧΧ
20/06/2013 13:25
Το πιάσαμε το υπονοούμενο...
kostas
20/06/2013 12:39
Είμαστε δυο, είμαστε τρεις, είμαστε χίλιοι δεκατρείς... γιατί παραπάνω αποκλείεται.

όλες οι τελευταίες ειδήσεις