Το Facebook αρχίζει να χρεώνει τα μηνύματα προς διάσημες προσωπικότητες, στο πλαίσιο ενός δοκιμαστικού προγράμματος στο οποίο συμμετέχουν χρήστες από πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο.Η είδηση κυκλοφόρησε πριν μερικές ημέρες, ωστόσο η αβεβαιότητα σχετικά με την αξιοπιστία της είναι διάχυτη.

Το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο, όπως αναφέρει ο Guardian έχει αρχίσει να χρεώνει τους χρήστες του στη Βρετανία μέχρι και σχεδόν 11 λίρες για την αποστολή μηνυμάτων σε διάσημους, καθώς και άλλα άτομα εκτός της λίστας φίλων τους.

Χαρακτηριστική περίπτωση αποτελεί ο κολυμβητής Τομ Ντέιλι, η αποστολή μηνύματος στον οποίο κοστίζει 10.68 λίρες.

Η επικοινωνία με διάσημους μικρότερης «εμβέλειας», όπως ο Ρόμπερτ Πέστον του BBC ή η Κρεσίντα Μπόνας, φίλη του πρίγκιπα Χάρι (που δεν έχουν οργανωμένα «κλαμπ» θαυμαστών), κοστίζει λιγότερο (71 πένες). Άλλες προσωπικότητες η επικοινωνία με τις οποίες «κοστίζει», σύμφωνα με τους Sunday Times, είναι ο Σαλμάν Ρουσντί και ο Snoop Dog (10.08 λίρες). Όλα τα έσοδα από τα μηνύματα καταλήγουν στην εταιρεία.

Το Facebook, κατά τον Guardian, έχει επιβεβαιώσει το εν λόγω «πείραμα», ωστόσο δεν έχει αποφασίσει αν θα καθιερωθεί η συγκεκριμένη λειτουργία, καθώς οι αντιδράσεις από μεγάλη μερίδα χρηστών είναι έντονες: μία από τις πλέον γνωστές «υποσχέσεις» του δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου είναι ότι «ήταν και θα είναι δωρεάν».

Αντίστοιχο δοκιμαστικό πρόγραμμα λαμβάνει χώρα στις ΗΠΑ από το Δεκέμβριο, σε μικρή κλίμακα- ωστόσο, πλέον επεκτείνεται και σε άλλες 36 χώρες (στις οποίες συμπεριλαμβάνονται επίσης η Αυστραλία και το Ισραήλ). Η διαδικασία χρέωσης καθορίζεται από μία σειρά παραγόντων, όπως ο αριθμός των followers/ φίλων και ένας μυστικός αλγόριθμος «φήμης», που καθορίζουν την τιμή του εκάστοτε μηνύματος, αναλόγως τον παραλήπτη.

Βεβαίως, η πλειοψηφία των χρηστών στη Μ.Βρετανία μπορεί ακόμα να στείλει δωρεάν μηνύματα σε αγνώστους. Η θέση του Facebook, εν όψει έντονων αντιδράσεων, είναι ότι πρόκειται για έναν τρόπο μείωσης του spam προς τους διάσημους, καθώς τα μηνύματα που έχουν «πληρωθεί», πηγαίνουν κατευθείαν στο inbox του παραλήπτη και όχι στο folder (το αποκαλούμενο «άλλο» folder) όπου καταλήγουν τα μηνύματα από άτομα εκτός του κύκλου φίλων.

Ωστόσο, οι celebrities δεν χρειάζεται να φοβούνται για μαζικές εισροές μηνυμάτων στο πλαίσιο του προγράμματος, καθώς, όπως αναφέρει το CNN, το Facebook θα περιορίσει τον αριθμό των επί πληρωμή μηνυμάτων που μπορεί να λάβει ένας χρήστης σε ένα την εβδομάδα. Αξίζει να σημειωθεί πως το Δεκέμβριο η εταιρεία είχε εξετάσει το ενδεχόμενο χρέωσης 100 δολαρίων σε χρήστες για τη δυνατότητα αποστολής μηνύματος στον ιδρυτή του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, και άλλα στελέχη της εταιρείας, χωρίς επιτυχία. Ο Ζούκερμπεργκ πάντως, έχει πει πως θα ήθελε κάποια στιγμή το Facebook να αποτελέσει εναλλακτική πρόταση στις υπηρεσίες email.