Ερευνα για τα κοινωνικά δίκτυα στην Ελλάδα

«Ανεβαίνει» το facebook

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 01/03/2011 07:00 |
«Ανεβαίνει» το facebook
Tα τελευταία δύο χρόνια στην Ελλάδα έχει πενταπλασιαστεί ο αριθµός των ηµερήσιων επισκεπτών τού facebook

«Πατάνε γκάζι» οι χρήστες του facebook στην Ελλάδα, καθώς τα κοινωνικά δίκτυα κερδίζουν συνεχώς έδαφος στις προτιµήσεις εκείνων που συνδέονται στο Internet και πλέον εντάσσονται άµεσα στην καθηµερινότητά τους.

Ως επί το πλείστον άνδρες νεαρής ηλικίας είναι οι πιο φανατικοί, ενώ βασιλιάς των κοινωνικών δικτύων παραµένει – όπως αναµενόταν – το facebook.

Συγκεκριµένα, όπως προκύπτει από τα τελευταία στοιχεία της έρευνας WEB ID τηςFocus Bari, ένας στους τρεις Ελληνες (36%) που συνδέεται στο Internet χρησιµοποιεί σήµερα τα social media µε σκοπό να έλθει σε επικοινωνία µε τους φίλους του, να εκφραστεί, να ψυχαγωγηθεί, να αποδράσει, να φλερτάρει ή ακόµη και να εκτονωθεί.

Ως προς τα δηµογραφικά χαρακτηριστικά των φίλων των κοινωνικών δικτύων, η ενασχόληση µε τα social media είναι εντονότερη µεταξύ του ανδρικού κοινού και επικεντρώνεται κατά κύριο λόγο στις ηλικίες έως 34 ετών. Οι πιο φανατικοί χρήστες πάντως είναι οι νεώτεροι σε ηλικία. Ενδεικτικό είναι ότι το ποσοστό ενασχόλησης στους νέους εκτινάσσεται στο 79% µεταξύ των ηλικιών από 13 έως 17 ετών και στο 72% µεταξύ των ηλικιών από 18 έως 24 ετών.

Παράλληλα,ενδεικτικότης… φρενιτίδας που έχει χτυπήσει τους έλληνες χρήστες του Internet είναι ότι το facebook αποτελεί τον δηµοφιλέστερο κόµβο αφού συγκεντρώνει επισκεψιµότητα της τάξεως του 21% σε επίπεδο ηµέρας, του 31% σε επίπεδο εβδοµάδας και του 33% σε επίπεδο µήνα. Μία ακόµη απόδειξη πόσο δηµοφιλές είναι αποτελεί το γεγονός ότι έχει πενταπλασιαστεί ο αριθµός των ηµερήσιων επισκεπτών του τα τελευταία δύο χρόνια, επιβεβαιώνοντας τη ραγδαία εξέλιξή του. Στον αντίποδα, µε εξαίρεση το YouΤube, τα λοιπά κοινωνικά δίκτυα απέχουν παρασάγγας κατά το πόσο δηµοφιλή είναι σε σύγκριση µε το facebook. Συγκεκριµένα, σύµφωνα µε τα στοιχεία της έρευνας, η επισκεψιµότητα σε επίπεδο µήνα εκτινάσσεται στο 44% για το Youtube και µειώνεται κάθετα στο 3% για το MySpace, στο 2% για το Hi5, επίσης στο 2% για το Blogger και το Twitter και το µόλις το 1% στο flickr. Αυτό σηµαίνει ότι ουσιαστικά για τους Ελληνες ο όρος «κοινωνικά δίκτυα» ταυτίζεται µε το facebook και µόνο ελάχιστοι είναι εκείνοιπου «απιστούν» συνδεόµενοι σε άλλες ιστοσελίδες παρόµοιας λογικής.

Αξίζει να σηµειωθεί ότι η έρευνα καλύπτει άνδρες και γυναίκες 13 έως 70 ετών, που είναι κάτοικοι του Νοµού Αττικής, του Νοµού Θεσσαλονίκης και της λοιπής ηπειρωτικής Ελλάδας και της Κρήτης. Το µέγεθος του δείγµατος είναι 9.980 άτοµα, αντιπροσωπευτικά του παραπάνω πληθυσµού.

Οι λόγοι
Οι χρήστες των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης τις επισκέπτονται µε σκοπό να «συναντήσουν» φίλους έστω και στον ψηφιακό κόσµο, να βρουν καινούργιους φίλους, ψηφιακούς ή µη, να φλερτάρουν, να εκφραστούν, να αποδράσουν,
να εκτονωθούν ή και να ψυχαγωγηθούν.